Bantuan untuk Palestine Gaza 10.7 juta ringgit


Tahniah atas kejayaan mengumpul dana untuk dihantar ke Palestine. Harap banyak lagi sumbangan akan menyusur selepas ini,

BANTU LAH PALESTINE UNTUK 100 TAHUN

Kuala Lumpur, 31 Jan (Bernama) — Rayuan Dana Atas Nama Kemanusiaan bagi membantu meringankan beban dan penderitaan rakyat Palestin di wilayah Gaza akibat serangan tentera Israel, berjaya mengumpul sebanyak RM10.7 juta sejak ia dilancarkan 15 Jan lepas.

Penaung dana itu, Datin Seri Rosmah Mansor berkata semua kutipan dan sumbangan orang ramai, golongan korporat dan dermawan itu akan disalurkan kepada Wisma Putra untuk Tabung Kemanusiaan Rakyat Palestin.

“Kita berharap agar hasil usaha rayuan dana ini akan dapat diagihkan kepada badan bukan kerajaan (NGO) dan juga badan-badan sukarela yang terlibat dalam usaha membantu mangsa-mangsa meringankan beban akibat peperangan,” katanya ketika berucap pada Majlis Malam Amal Atas Nama Kemanusiaan di Istana Budaya di sini malam ini.

Majlis yang dianjurkan dengan kerjasama Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan itu turut dihadiri Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin, Sultanah Kedah Tuanku Haminah Hamidun dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Turut hadir Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Menteri Luar Datuk Seri Dr Rais Yatim dan Duta Besar Palestin ke Malaysia Abdelaziz Aboughosh.

Rosmah berkata pihaknya turut merancang untuk melaksanakan projek-projek bantuan khas yang bersesuaian di Gaza apabila tiba masanya nanti.

“Khususnya supaya kita dapat membantu membina semula hospital-hospital dan sekolah-sekolah yang telah musnah dibom semasa berlakunya peperangan. Kita ingin lihat anak-anak bangsa Palestin yang tidak berdosa itu terus dibela dan berpeluang untuk kembali bersekolah seperti biasa,” katanya.

Beliau berkata rakyat negara ini tidak seharusnya hanya bersimpati terhadap penderitaan yang dialami rakyat Palestin tetapi turut berusaha untuk berbuat sesuatu bagi meringankan bebanan mereka.

— BERNAMA

Pemuda Pas Moden P36


Ini kalau kena tangkap polis dan mati dalam tahanan tentu depa mengamuk.


LAGI TENTANG PAS (KLIK)


DI ATAS ADALAH LINK KEPADA POST OLEH PEMUDA PADANG RENGAS PERAK BERSABIT DENGAN PAS.

Lihat Video ini, Siapa samseng


merentas belantara berkata.


Wei….kat kamunting dah habis dah datuk malik juai tanah kat cina..tu yg depan kem askar tu….sapa punya kalau cina….tu sebab datuk malik tau dia tak terpilih dan perak akan kalah cecapt cepat pi jual semua tanah…tu yg kedai mara tu semua habis bagi kat cina..ni la dia bila UMNO ata BE END melayu dapat pangkat….baguih pun PR memerintah perak biar padan muka UMENO….biar tahu sapa depa…tu yg kat pantai remis berapa lama dah org cina pi amik tanah buat kolam udag..berpuluh tahun dah..tu semua rezab kerajaan la yeob….diorang dah dapat untung berjuta juta dah…org BE END dapat rasuh banyak tu yg dok diam tu….apa la….nak tunggu sampai bila…..tanah kg tersusun kat kamunting tu melayu punya dah bertahun dah tunggu waktu BE END tak dapat juga…skang PR amik alih baru la merasa geran….pikiaq la guna kepa otak bukan kepala lutut..bunag la karat BE END tu …..pi basuh bagi bersih…golongan tua tua je la yg dok sokong BE END sampai mampuih…

Blogger yg komen dihentam oleh tanpa nama


5 ulasan:

Sedingin Salju berkata…

Alahai encik, orang Pas tak sekolah punya. Peminpin mereka pun tak sekolah, takdak pelajaran. Sebab tu, boleh caci, maki, hina, pelekeh orang dan pelbagai lagi. Agama pun takdak. Agama Pas adalah encik.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata…

taiping… dengar cerita lepas ni…pesiangan, lenggeng, dun ladang kt pulak….

kalau umno/bn tak puloon tak tau lah sebab pas, pkr dan dap macam org mabuk darah dah….ketagih nak kuasa!!!!agenda mereka tumbangkan bn. mereka bekerja bermati2an… buat ajee tak fikir apa dah…tapi umno/bn banyak sangat strategi dan agendanya….

patut agenda bn hanya satu… matikan langkah pkr, pas dan dap….lenyapkan mereka dan tak releven kan mereka!!!!

Waris Pahang berkata…

PAS SERPIHAN UMNO, JGN NAK BERLAGAKLAH. FUAD TU KECEWA MAKA DITUBUHNYA PAS.

MAKA PAS PARTI ORANG KECEWA LAH.

Tanpa Nama berkata…

tiadakah perasaan terkilan kpd tok2 guru PAS,,, jika hudud idaman PAS tidak terlaksana sebelum tok2 guru PAS menghembuskan nafas yg terakhir…/ meninggalkan “ISLAM” yang belum selesai..

kecewa yang teramat sangat… “Perjuangan Islam” tidak kesampaian..

ada rasa terkilan kee???

Tanpa Nama berkata…

Perkara agama jgn dok kutuk sembarangan…kalau kutuk ‘batang tubuh’ orang tu mungkn setakat berdosa je. Tapi kalau dok peleceh agama bahaya…so berhati2 la sikit.

Tuan sedingin salju, dah khatam berapa kitab? Tafsir quran dah khatam berapa kali?

Tuan Otai, Tuan Waris pahang, bincang secara ilmiah bukan main hentam ikut sedap mulut.

Cokia berkata


31 Jan 09, 07:18

cokia: Kalau pengganti MB Perak sepertti Dato Salimin,Najamuddin dan Rosli Husin akan lingkup lagi UMNO Perak.

===================================================
Ok para pembaca. Apa komen anda pula tentang jeritan Cokia ini…Dia tidak memberi pandangan sebaliknya menghentam saja , Apakah nama-nama di atas tidak berkarisma. Apa yang saya telah ikuti mereka boleh menjadi imam dengan bacaan yang baik. berwibawa, perihatin dan mempunyai sifat kepimpinan yang tinggi

Mahasiswa UTM berkata…


Kat tempat aku di UTM, ramai yang mula persoalkan kepimpinan PR,dan ramai kawan2 mahasiswa yang kembali menyokong BN.

Trend ke arah menyokong kerajaan memuncak dengan pelbagai isu sensisif yang kerap dimainkan pembangkang, contohnya PMSMI,isu babi selangor ,pemberian tanah di Perak dan statistik kes zina paling tinggi di UIA yang diperintah oleh bukan Aspirasi hangat diperbualkan di UTM.

Kami hanya menunggu saat PRU untuk mula mengundi.-Mahasiswa UTM,Pembela Agama Bangsa.

Anjung Seri berkata…

mahasiswa UTM. ada kebenaran kata2 awak. ini bukan mengada2kan cerita tapi baru2 ini saya mengendalikan kes siswi UIA yang terlanjur di mana anaknya diserahkan utk dijadikan anak angkat kepada pasangan yg tidak mempunyai anak. proses pengangkatan baby itu saya uruskan.

tapi kita jgnlah kerana nila setitik hbs susu sebelanga. masalah ini ada di lain-lain universiti dan di mana2. di kalangan pelajar U, pelajar seawal 13 tahun, yg dah bekerja dan tak kurang yg dah berumur.

Abd Bashid Harun berkata…


Tanpa Nama

Salam hormat sdr TaipingMali,

Apa yang berlaku membuktikan yang PAS tidak pernah ada idea sendiri. Semua yang mereka katakan tentang UMNO dicuri daripada UMNO sendiri.

Apabila Tan Sri Muhyiddin berkata UMNO hilang daya penarik mereka membesar-besarkannya dengan mengumpamakan UMNO seperti pokok yang hampir mati.

Dia bukan sahaja Tok Guru dalam agama, tetapi juga Tok Guru dalam melakukan tokok tambah seperti ini.

Mereka memang mempunyai kemahiran menokok tambah cerita dan membesar-besarkan saiznya.

Saya masih ingat apabila kita kata mencarut itu tidak baik (merujuk kepada perangai pemimpin dan ahli PAS yang suka mencarut) Tok Guru inilah yang berkata Tuhan pun mencarut.

Jadi kalau Tuhan pun biasa diperlakukan sebegitu, apatah lagi kita ahli UMNO.

Kalau Allah pun mereka tak hormat, apalah yang ada pada makhluk yang bernama UMNO untuk mereka hormati.

Mereka memang punya kelebihan itu dan kelebihan itulah yang hampir-hampir tidak ada dalam UMNO.

Apabila mereka mengulas tentang UMNO mereka seolah-olah mahu menunjukkan yang mereka lebih tahu tentang parti kita dan apa yang berlaku di dalamnya.

Tidak cukup setakat itu mereka akan membesar-besarkan saiz cerita agar tanah yang sekepal digunungkan dan air yang setitik dilautkan.

Mereka akan menambahkan rambu dalam cerita itu agar kelihatan lebih menarik. Itu memang kerja mereka dari dahulu.Inilah juga permainan mereka yang melekakan sebahagian orang, tetapi sebahagian besar lagi tidak akan mudah tertipu dengan permainan mereka ini.

Dari sehari ke sehari, mereka semakin mahir dalam melakukan perbuatan menokok tambah dan membesar-besarkan cerita tentang UMNO.

Tegasnya sikap yang tidak baik ini sudah menjadi habit bagi mereka. Mulut mereka akan berasa gatal kalau tidak berkata tentang kita, tangan mereka akan terus tergaru-garu kalau tak menulis tentang kita.

Sebabnya sejak kewujudan mereka, mereka tiada kerja lain selain sekodeng ke arah UMNO sambil mengintai-intai kesalahan parti itu.

Mereka punya banyak masa memerkatakan tentang kita kerana mereka hampir tidak ada apa-apa yang hendak dibuat dalam parti mereka.

Tiada program pembangunan, dan tiada wawasan. Kalau ada pun hanya CERAMAH.

Dalam CERAMAH mereka bukan ada isi pun. Mereka tidak pernah bercerita tentang apa yang mereka sedang buat untuk kemajuan umat dan negara Malaysia. Bagaimana mengekalkan keamanan dan meningkatkan ekonomi ummah.

Apakah perancangan mereka dalam bidang sukan, perbankan, pendidikan, kesihatan, kemasyarakatan, agama Islam, hubungan dalam dan luar negeri,
tidak pula disebutkan.

Tetapi yang ketara aktiviti yang mereka buat ialah menjaga hal ehwal UMNO dengan cara menyalahkan UMNO dan memburuk-burukkan UMNO. Itu sahaja.

Tok Guru Nik Aziz kata perkembangan dalam UMNO menguntungkan Pakatan Rakyat. Maknanya mereka bergantung kepada kita dan bukannya dengan kekuatan yang ada pada mereka.

Bila kita dilihat lemah di situlah kekuatan mereka.Tetapi apakah jaminan kekuatan yang ada pada parti PAS sendiri untuk memperkukuhkan parti mereka.

Jawapannya mereka tiada kekuatan itu, kekuatan mereka hanyalah bersifat sementara, itu pun bergantung kepada kelemahan kita.

Jadi mengapa masih ada yang percaya dan meletakkan harapan kepada parti yang seperti ini?

Nah sekaranglah masanya untuk kembali kepada UMNO dan memperkukuhkan semula parti yang menjadi tonggak orang Melayu dan umat Islam.

Ingat seburuk-buruk UMNO, UMNO tidak pernah menggunakan nama apatah lagi berselindung di sebalik Islam untuk mempertahankan kesalahannya.

2009 Januari 31 08:28

Padam

Nik Aziz anggap Umno pokok hampir mati


Patutkah seorang yang berkedudukan tinggi dalam agama sanggup mengeluarkan kenyataan sebegini? Ia bersifat riak dan bongkak
=================================================

KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perkembangan dalam Umno sekarang menunjukkan parti itu hilang daya tarikan sehingga ada pemimpinnya yang berpaling tadah.

Katanya, kalau diibaratkan sebatang pokok, Umno kini sebuah parti yang hampir mati dan akan gugur sendiri dahannya satu persatu sebelum menjadi pokok mati.

“Umno kini tiada daya tarikan atau `graviti’ untuk menarik rakyat menyokong perjuangannya dan ini menyebabkan ramai ahli dan pemimpinnya mula berpaling tadah menyertai parti pembangkang, terutama Pas,” katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Ahli Exco Kerajaan Negeri, Datuk Anuar Tan, di sini hari ini.

———————————————————————————————

Semenjak menjadi pelacur kepada DAP dan PKR berani bercakap lepas lepas tanpa mengimbau kembali apa yang berlaku dalama PRU 11 lalu.

Ingat roda tidak sentiasa di atas, ada masa di bawah juga


Menteri Besar Kelantan itu berkata apa yang sedang berlaku dalam Umno adalah perkembangan yang baik bagi Pakatan Rakyat, khasnya Pas, yang sedang berusaha menarik sokongan rakyat terhadap perjuangan yang akan membawa perubahan kepada mereka.

Ditanya mengenai cadangan Pengerusi Jawatankuasa Disiplin Umno, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail supaya sayap Umno dibubarkan bagi mengelak politik wang dalam parti itu, Nik Aziz berkata itu adalah masalah dalaman Umno.

“Ia terjadi dengan sendiri apabila pemimpinnya tidak mengamalkan dasar yang betul. Inilah juga punca yang menyebabkan Umno diibaratkan parti yang hilang graviti untuk menarik rakyat menyokong perjuangannya,” katanya. – Bernama

——————————————————————————————

Pas mengamalkan dasar yang betul? Tidak juga , semenjak bersekutu dengan PKR dan DAP haluan Pas terus menyimpang dari dasar sebenarnya.

<br />

Siapa MB Perak yang baru selepas PRU 13


Mungkin agak awal untuk membincangkan hal ini. Tetapi masa berlalu begitu cepat. Tajol Rosli bukan lagi dalam senarai. Orang-orang lama dalam senarai Umno mungkin tidak akan dipilih lagi.

Umno ketika itu akan memilih muka baru yang bersih dan tidak ada calarnya, mereka juga adalah dari golongan UMNO muda yang berwibawa.

Memang ramai wajah-wajah muda di Perak yang mampu mengambil alih pucuk pimpinan Umno sekarang.

Antara nama-nama baru dalam politik Perak ialah Dato Salimin dari Taiping, Dato Najmuddin dari Larut,dan Dato Rosli Husin dari Bukit Gantang. muka-muka ini nampak nya ada peluang menjadi MB,,,,,siapa lagi,,,,tolong beri pendapat andaaa..

New MPV for Pakatan Rakyat



PROGRAM BERSAMA RAKYAT


Jabatan Pembangunan Negeri Perak akan menganjurkan “Program Bersama Rakyat ” pada Sabtu 31 Januari 2009 bermula jam 7.30 pagi sehingga 6.00 di Dataran Bukit Gantang, Taiping.

Pelbagai acara dan aktiviti diadakan. Anda dijemput hadir beramai-ramai bagi memeriahkan program tersebut.

Pada sebelah malamnya pula Badan Perhubungan UMNO Negeri Perak akan menganjurkan Forum Perdana, “ISLAM TERAS PERPADUAN”
Panel Forum ialah
1. YB Dato’Seri Dr Khir Toyo.
2. YB Senator Dr Mashitah Ibrahim
3. YB Dato’ Saifuddin Abdullah
4. YB Dato’ Hj. Mohd Najmuddin Hj Ellias (pengerusi)

Anwar ingin jadikan PKR pengganti UMNO tetapi………..


PKR tidak berputus asa untuk menarik lebih ramai pemimpin UMNO untuk bersamanya dalam PKR. Nampaknya ahli politik dah nak jadi pemain bola Liga Inggeris boleh dibeli dengan harga berjuta-juta .Alasan beliau amat mudah, ”Justifikasinya ialah untuk menguatkan suara Melayu dalam Pakatan Rakyat sebab menganggap suara Melayu kurang mencukupi,” katanya di sini hari ini.

Yang pasti Anwar amat sayangkan UMNO. Oleh kerana pintu UMNO sudah tertutup kemas maka usaha beliau ialah hanya satu “BUNUH UMNO “..

Seorang lagi ADUN jadi perhatian PKR

IPOH 29 Jan. – Selepas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bota, Datuk Nasaruddin Hashim berjaya dipujuk untuk melompat parti daripada UMNO kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR), seorang lagi ADUN UMNO kini menjadi perhatian mereka.

ADUN Kamunting, Mohammad Zahir Abdul Khalid ketika dihubungi mengaku bahawa beberapa pemimpin parti terbabit telah datang menemui beliau semalam untuk mengajaknya menuruti langkah Nasaruddin.

”Semalam ada beberapa pemimpin PKR datang menemui saya. Justifikasinya ialah untuk menguatkan suara Melayu dalam Pakatan Rakyat sebab menganggap suara Melayu kurang mencukupi,” katanya di sini hari ini.

Bagaimanapun, kata Mohammad Zahir, beliau belum terfikir untuk bersikap ‘berpaling tadah’ kerana masih yakin dengan perjuangan UMNO untuk orang Melayu.

”Saya percaya dengan perjuangan UMNO dan Barisan Nasional (BN). Saya percaya UMNO dan BN masih berada di landasan yang betul,” katanya lagi.

Sambil menegaskan beliau tidak akan lari daripada perjuangan parti, Mohammad Zahir yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Taiping berkata, apa yang penting ialah UMNO Perak melakukan revolusi bagi mendapatkan semula kepercayaan rakyat.

”Saya tidak akan lari daripada perjuangan parti tetapi parti mestilah melalui perubahan supaya perjuangan tetap relevan untuk rakyat dan negara,” katanya.

Perak kini dikuasai oleh kerajaan Pakatan Rakyat yang terdiri daripada enam Exco mewakili DAP, PKR (tiga orang) dan Pas (Menteri Besar dan seorang Exco lain).

Kugan mati sebagai patriotik hindu Malaysia


Tindakan pihak yang bertanggungjawab menulis ayat tersebut perlu ditahan di bawah ISA. tidak ada bezakan dengan apa yang telah dilakukan oleh Penarik beca blogspot.

Aktiviti pelajar dalam politik


Pelajar universiti,,,,,apa komen anda..

Go To Hell Zionis and Go To Hell Anwar



Tak guna buat bantahan begitu,,,sebab zionis depan mata disokong dan di sanjung. Siapa dia?

Sejak serangan Zionis ke atas Gaza, seluruh dunia mengutuk Zionis dan juga sekutu kuatnya iaitu Amerika.

Amerikalah yang menyumbang senjata dan sokongan untuk mengganyang umat Islam di Gaza.

HAIRAN KENAPA ANWAR TIDAK MEMBUAT DEMONSTRASI BESAR-BESAR UNTUK MEMBANTAH AMERIKA YANG MEMBANTU ZIONIS MEMUSNAHKAN GAZA.

HAIRAN KENAPA MEMBISU DAN MEMBIARKAN NIZAR SAHAJA BERSEORANG DALAM HAL INI. DI MANA KARPAL SINGH , KIT SIANG, NGEH DAN NGA…

PAS TERTIPU LAGI

Hilang satu berganti Empat Puluh Satu


Kalau di Bota Perak kita kehilangan seorang ADUN tanpa pengikut , akan tetapi kehilangan telah berganti dengan kemasukan beramai-ramai ahli Pas Musai Bukit Baru Melaka ke dalam Umno, Tahniah kepada mereka sebagai keluarga baru UMNO Malaysia.

Hari ini MB Perak mendakwa akan ada 3 lagi Adun BN akan menyertai Pakatan Rakyat. Tak kisah lah tu, itu ideologi masing-masing nak ikut siapa dia punya pasal lah. Persoalannya adalah mendapat restu pengundi-pengundi kawasan mereka.

Lagu dihalakan khusus untuk ADUN Bota Perak


Previous Older Entries