Bantuan untuk Palestine Gaza 10.7 juta ringgit


Tahniah atas kejayaan mengumpul dana untuk dihantar ke Palestine. Harap banyak lagi sumbangan akan menyusur selepas ini,

BANTU LAH PALESTINE UNTUK 100 TAHUN

Kuala Lumpur, 31 Jan (Bernama) — Rayuan Dana Atas Nama Kemanusiaan bagi membantu meringankan beban dan penderitaan rakyat Palestin di wilayah Gaza akibat serangan tentera Israel, berjaya mengumpul sebanyak RM10.7 juta sejak ia dilancarkan 15 Jan lepas.

Penaung dana itu, Datin Seri Rosmah Mansor berkata semua kutipan dan sumbangan orang ramai, golongan korporat dan dermawan itu akan disalurkan kepada Wisma Putra untuk Tabung Kemanusiaan Rakyat Palestin.

“Kita berharap agar hasil usaha rayuan dana ini akan dapat diagihkan kepada badan bukan kerajaan (NGO) dan juga badan-badan sukarela yang terlibat dalam usaha membantu mangsa-mangsa meringankan beban akibat peperangan,” katanya ketika berucap pada Majlis Malam Amal Atas Nama Kemanusiaan di Istana Budaya di sini malam ini.

Majlis yang dianjurkan dengan kerjasama Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan itu turut dihadiri Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin, Sultanah Kedah Tuanku Haminah Hamidun dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Turut hadir Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Menteri Luar Datuk Seri Dr Rais Yatim dan Duta Besar Palestin ke Malaysia Abdelaziz Aboughosh.

Rosmah berkata pihaknya turut merancang untuk melaksanakan projek-projek bantuan khas yang bersesuaian di Gaza apabila tiba masanya nanti.

“Khususnya supaya kita dapat membantu membina semula hospital-hospital dan sekolah-sekolah yang telah musnah dibom semasa berlakunya peperangan. Kita ingin lihat anak-anak bangsa Palestin yang tidak berdosa itu terus dibela dan berpeluang untuk kembali bersekolah seperti biasa,” katanya.

Beliau berkata rakyat negara ini tidak seharusnya hanya bersimpati terhadap penderitaan yang dialami rakyat Palestin tetapi turut berusaha untuk berbuat sesuatu bagi meringankan bebanan mereka.

— BERNAMA

Advertisements

merentas belantara berkata.


Wei….kat kamunting dah habis dah datuk malik juai tanah kat cina..tu yg depan kem askar tu….sapa punya kalau cina….tu sebab datuk malik tau dia tak terpilih dan perak akan kalah cecapt cepat pi jual semua tanah…tu yg kedai mara tu semua habis bagi kat cina..ni la dia bila UMNO ata BE END melayu dapat pangkat….baguih pun PR memerintah perak biar padan muka UMENO….biar tahu sapa depa…tu yg kat pantai remis berapa lama dah org cina pi amik tanah buat kolam udag..berpuluh tahun dah..tu semua rezab kerajaan la yeob….diorang dah dapat untung berjuta juta dah…org BE END dapat rasuh banyak tu yg dok diam tu….apa la….nak tunggu sampai bila…..tanah kg tersusun kat kamunting tu melayu punya dah bertahun dah tunggu waktu BE END tak dapat juga…skang PR amik alih baru la merasa geran….pikiaq la guna kepa otak bukan kepala lutut..bunag la karat BE END tu …..pi basuh bagi bersih…golongan tua tua je la yg dok sokong BE END sampai mampuih…

Blogger yg komen dihentam oleh tanpa nama


5 ulasan:

Sedingin Salju berkata…

Alahai encik, orang Pas tak sekolah punya. Peminpin mereka pun tak sekolah, takdak pelajaran. Sebab tu, boleh caci, maki, hina, pelekeh orang dan pelbagai lagi. Agama pun takdak. Agama Pas adalah encik.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata…

taiping… dengar cerita lepas ni…pesiangan, lenggeng, dun ladang kt pulak….

kalau umno/bn tak puloon tak tau lah sebab pas, pkr dan dap macam org mabuk darah dah….ketagih nak kuasa!!!!agenda mereka tumbangkan bn. mereka bekerja bermati2an… buat ajee tak fikir apa dah…tapi umno/bn banyak sangat strategi dan agendanya….

patut agenda bn hanya satu… matikan langkah pkr, pas dan dap….lenyapkan mereka dan tak releven kan mereka!!!!

Waris Pahang berkata…

PAS SERPIHAN UMNO, JGN NAK BERLAGAKLAH. FUAD TU KECEWA MAKA DITUBUHNYA PAS.

MAKA PAS PARTI ORANG KECEWA LAH.

Tanpa Nama berkata…

tiadakah perasaan terkilan kpd tok2 guru PAS,,, jika hudud idaman PAS tidak terlaksana sebelum tok2 guru PAS menghembuskan nafas yg terakhir…/ meninggalkan “ISLAM” yang belum selesai..

kecewa yang teramat sangat… “Perjuangan Islam” tidak kesampaian..

ada rasa terkilan kee???

Tanpa Nama berkata…

Perkara agama jgn dok kutuk sembarangan…kalau kutuk ‘batang tubuh’ orang tu mungkn setakat berdosa je. Tapi kalau dok peleceh agama bahaya…so berhati2 la sikit.

Tuan sedingin salju, dah khatam berapa kitab? Tafsir quran dah khatam berapa kali?

Tuan Otai, Tuan Waris pahang, bincang secara ilmiah bukan main hentam ikut sedap mulut.