PERMATANG PASIR : PELANCARAN GERAK KERJA DPPP ( DEWAN PEMUDA PAS PENAKUT)



Posted: 12 Aug 2009 06:41 AM PDT

Pelancaran Jentera Pemuda Pakatan Rakyat akan disempurnakan di

Permatang Pasir pada

16 hb Ogos 2009 pada jam 5.00 Petang.

semua dijemput hadir dengan membawa sebotol beer seperti yang dianjurkan oleh dap.

PERMATANG PASIR : RM 100 UMPAN ORANG MISKIN

Posted: 12 Aug 2009 06:36 AM PDT

GEORGETOWN: Kerajaan Pulau Pinang setuju beri RM100 setahun kepada warga emas mulai tahun depan sebagai penghargaan kepada golongan itu. Ketua Menteri, Lim Guan Eng, berkata keputusan itu dibuat pada mesyuarat Exco hari ini. Sumber dari Berita Harian
( KATAKAN ADA 1000 ORANG TUA x RM 100= M100 000 SEBULAN. LA SIKIT NYER…RUMAH GUAN ENG PUN DEKAT RM 300 000 BAIK PULIH)
KUALA LUMPUR: Mulai Januari tahun depan, elaun bagi warga emas yang miskin dan memerlukan bantuan akan dinaikkan daripada RM200 kepada RM300 sebulan, kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Perdana Menteri berkata, langkah itu bertujuan mengurangkan beban kewangan ditanggung kumpulan itu ( MASA PAK LAH JADI PM…..TOK JIB BELUM UMUM LAGI)
DULU DALAM MANIFESTO DAP NAK BAGI RM 6000 SETAHUN SEBAGAI BONUS KEPADA MEREKA YANG BERPENDAPATAN RM 500 KE BAWAH. DAH TERIMA KE ORANG PENANG TERUTAMA ORANG PAS DAN PKR?

PERMATANG PASIR : TERKINI PAS PULAU PINANG TAWARKAN SALLEH MAN SEBAGAI CALON

Posted: 12 Aug 2009 05:43 AM PDT

sebelum maghrib tadi blogger menerima panggilan daripada seorang sahabat dari permatang pasir yang terlibat secara langsung dalam pemilihan calon dun .beliau dengan nada gurau menyatakan majlis syura mahukan ustaz salleh man. mat sabu agak keras dalam percakapan dan tindakan. lagi pun salleh man disukai oleh anuar dan mudah mengikut kata guan eng. mat sabu adalah musuh lama anwar.salleh man anak kelahiran jarak tasek gelugor yang merupakan pesuruhjaya pas pulau pinang sejak dari awal lagi banyak membantu guan eng. bermula dengan meredakan ketegangan yang ditimbulkan oleh hafiz bekas ketua pemuda pas permatang pauh.salleh man mudah mengikut rentak dap. bagi pas penang, beliaulah calon yang terbaik dan diterima syura.bagimana dengan umno ???

PERMATANG PASIR : SIAPAKAH SASARAN UMNO

Posted: 11 Aug 2009 09:06 PM PDT

sekali lagi tok jib serahkan tugas di permatang pasir kepada tok din…..
tok din nak turun kawasa pengkhianat melayu???
kena berani tok din!!!!!
terus mara untuk rakyat malaysia.

Pada ketika ini terdapat 20,290 pengundi berdaftar bagi DUN Permatang Pasir (N.11). SPR telah menetapkan Daftar Pemilih Induk 2008 yang digabungkan dengan Daftar Pemilih Tambahan Suku Tahun Pertama 2009 yang telah dikemaskini sehingga 31 Julai lalu untuk digunakan. Hanya terdapat seorang pengundi pos untuk DUN ini. Mengikut pecahan daripada 20,290 pengundi , mereka ialah :
72.36 peratus adalah pengundi Melayu, – pas akan guna isu isa , hudud,
Cina (25.85 peratus),- isu teoh dan perancangan jahat umno di selangor
India (1.63 peratus) – isu kg buah pala. guan eng akan salahkan bn, walaupun tu bukti kelemahan dia
lain-lain (0.16 peratus).
dilaporkan sehingga artikel ini di tulis, pas dan umno masing-masing menyasarkan kehendak pengundi muda. pengundi muda, demi islam perlu menyokong calon umno. jika mahu islam tergadai sokonglah pas. selama ini pas menyatakan golongan muda ialah golongan bermasalah dan golongan bersosial. penceramah pas menyatakan golongan muda golongan yang suka hiburan, kemungkaran. pas mengherdik golongan muda seolah-olah golongan muda tiada masa depan.

PERMATANG PASIR : PENDEKAR ATAU PENGKHIANAT BANGSA

Posted: 11 Aug 2009 08:52 PM PDT

blogger tak kisah anugerah ini diberikan kepada anwar
tetapi ilmu persilatan ialah ilmu melayu
anwar pengkhianat melayu
layakkah menerima status mahaguru atau pendekar?
kenapa tiada calon pas yang layak ke terima anugerah ini?
calon umno dont worry sebab dah banyak terima
bagi la pula pada calon pas dapat anugerah tu wahai persatuan silat yang berkenaan

PERMATANG PASIR : ARAK DAN DAP : PAS TERKORBAN

Posted: 11 Aug 2009 08:46 PM PDT

Al-Quran melarang umatnya meminum arak sebagaimana yang tercatat di dalam ayat berikut:
”Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) khamar (arak), berjudi, (berkorban untuk) berhala, dan mengundi nasib dengan panah, adalah perbuatan keji termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan.” (Al-Maidah 5:90)
Hadis melarang alcohol (arak). Sabda Nabi Muhammad S. A. W yang di petik dari beberapa buah kitab :

1. Kitab Sunan Ibnu Majah jilid 3, kitab memabukkan, Bab 30, Hadis no. 3371“ Arak adalah ibu segala maksiat dan ianya adalah maksiat paling mengaibkan.”
.
p/s : sehingga kini pas masih lagi berdiam dalam isu arak oleh ronnie liu, isu islam ekstrim oleh jeff ooi dan isu fuck your religion oleh ketua pemuda dap.semuanya penghinaan terhadap islam. apakah pas terima dap hanya dengan dap memohon maaf sahaja? nauzbillah. mana pi dewan ulamak pas untuk menjatuhkan hukuman bunuh kepada mereka dan halal darah mereka? bukan main berani pas berceramah, tapi dalam hal ini pas kecut teluqqqqq

PRINSIP PERJUANGAN MY SRIMUARA

Posted: 11 Aug 2009 08:39 PM PDT

?
SIAPAKAH MY SRIMUARA ?
SAYA BERMOHON AGAR ALLAH KURNIAKAN KEKUATAN DAN KEMENANGAN KEPADA PERJUANGAN ALIF, BA DAN TA.SOAL SIAPAKAH SAYA, TIDAK MENJADI TITIK UKURNYA.
SOALNYA, AR RAHMAN NUR RAHIM
WAMAKARU WAMAKARALLAH, WALLAH HU KHOIRUL MAKIRIN
LAWAN TETAP LAWAN PENGKHIANAT AGAMA DAN BANGSA ( ANWAR)
BIARLAH KEMENANGAN ITU DATANGNYA LEWAT SELEWAT PEMBUKAAN KOTA MEKAH
ASALKAN IANYA AKAN DATANG DENGAN USAHA , DOA DAN TAWAKKAL
TAKBIR!!! HIDUP MELAYU!!!!
Rasulullah sendiri pernah dirasuah oleh orang Quraisy supaya berhenti menyebarkan Islam. Bukan setakat beratus atau beribu wang ditawarkan, malah kemewahan sepanjang hidup, wanita dan menjadi raja.Dengan jelas Rasulullah menolak dengan berkata
Sekiranya bulan diletakkan di tangan kananku dan matahari di tangan kiriku nescaya aku tidak akan sekali-kali meninggalkan tugas menyebarkan Islam ini”.

PERMATANG PASIR : APAKAH INI GAMBARAN SEBENAR GODAAN DAP TERHADAP PAS?

Posted: 11 Aug 2009 08:33 PM PDT

JIKA INI PERUMPAMAANNYA…..LELAKI ITU PAS DAN PEREMPUAN YANG MENGGODA ITU DAP, BLOGGER YAKIN PAS TIDAK AKAN BERGANJAK SELAGI DAP TIDAK MEMBERIKAN KEPUASAN MINIMA PADA PAS. BEGITU JUGA DENGAN DAP. SEKIRANYA PAS GAGAL MEMBERIKAN KEPUASAN MINIMA KEPADA MEREKA, MAKA SUDAH PASTI MEREKA AKAN KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT.NAMUN, NIK AZIZ KATA TIDAK

PERMATANG PASIR : SEMANGAT BADAR AL KUBRO WAJIB ADA DI KALANGAN JENTERA UMNO

Posted: 11 Aug 2009 08:30 PM PDT

Berkata Miqdad (sahabat Rasul sebelum Perang Badar) kepada Rasulullah s. a. w:
“Wahai Rasulullah! Kami tidak akan tinggal di sini sebagaimana dicakapkan oleh Bani Israel kepada Nabi Musa: ‘Pergilah kamu dan Tuhan kamu dan berperanglah. Kami akan duduk di sini sahaja.’ Tetapi kami akan berkata : ‘pergilah kamu dan Tuhanmu dan berperanglah, dan kami akan bersamamu memerangi mereka.’ ”
kepada sekalian jentera umno , blogger yakin semua antara kita sedang bersiap sedia menentang musuh Allah yakni dap. kita akur bahawa pas dan pkr bukanlah lawan kita kerana mereka juga islam. kita bantu sedarkan mereka kerana jiwa mazmumah mereka sedang dikuasai dendam. kafir dan syaitan dap sedang seronok melihat kita berkelahi sesama islam dan mereka mengambil kesempatan. dengar apa guan eng kata, kalau pas nak menang , pas kena berbaik dengan dap. nik aziz pula kata, pas tidak akan keluar dari pakatan rakyat. hj hadi berdiam. kita tahu pas memusuhi umno lebih daripada mereka memusuhi dap. bagi mereka umno lebih syaitan pada dap. takpe biarkan mereka bloger yakn semangat badar al kubro selama 4 hari di dalam ramadhan akan menjadi penentu kemenangan umno di permatang pasir ahli jentera umno janganlah terlalu sombong. kembalikan hak kepada umno yang membawa islam. pas kita tahu bernamakan islam, tetapi islam terkorban kerana politik kuasa pas.

PERMATANG PASIR : MENJAWAB SOALAN SHAMSUL ISKANDAR

Posted: 11 Aug 2009 06:50 PM PDT

RATU CANTIK NI PUN KALAU ZAMAN ANWAR DIA AKAN PERTAHANKAN
ANWAR KALAU TENGOK DARAI MACAM NI, LAGI DIA GERAM

1]. Siapakah yang meminda Perlembagaan Persekutuan mengurangkan kuasa Raja-raja Melayu? = ANWAR IBRAHIM AL JUBURI SEBAB MASA TU DIA ORANG KUAT UMNO. DIA YANG MERNACANG SEGALANYA SUPAYA KUASA PM MENGATASI SEGALANYA.DIA INGAT DIA BOLEH JADI PM
“[2]. Siapakah yang melacur pendidikan negara dengan pelaksanaan PPSMI yang membunuh potensi Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan? = ANWAR IBRAHIM SEBAB ANWAR YANG MINTA SEMUA MATAPELAJARAN DI AJAR DALAM BAHASA INGGERIS. INGAT TAK MASA DIA JADI MENTERI PENDIDIKAN DULU CUMA DIA TAK DAPAT NAK TERUSKAN KERANA DI PECAT
“[3]. Siapakah yang menyerahkan tanah seluas 51,170 hektar kepada Singapura dengan bayaran RM350 juta seperti didedahkan oleh hubaya tertentu? = ANWAR LAGI SEBAB ANWAR YANG SELALU PI SINGAPURA YANG URUSAKAN URUSAN INI SAMPAI SEKARANG
“[4]. Siapakah yang menafikan hak masyarakat Melayu di negeri Kelantan dan Terengganu untuk memperolehi royalti petroleum sejak sekian lama? ANWAR LAGI SEBAB MASA DIA JADI MENTERI KEWANGAN DIA YANG DOK BAHAM DUIT TU
“[5]. Siapakah yang memecat Almarhum Datuk Ishak Baharom yang menggazetkan fatwa pengharaman penyertaan orang Melayu di dalam Pertandingan Ratu Cantik Di Selangor satu ketika dahulu? ANWAR SEBAB MASA TU DIA YANG DOK SUPPORT RATU CANTIK TU. DIA KAN SUKA MAIN DENGAN RATU CANTIK
“[6]. Siapakah yang menyeleweng kuota masyarakat Melayu di dalam pengagihan kontrak-kontrak untuk kroni-kroni mereka semata? ANWAR IBRAHIM SEBAB DAH LUPA KE PKR TENTANG SYARIKAT 2 RINGGIT?
“[7]. Siapakah yang meminda Perlembagaan Persekutuan untuk melaksanakan Persempadanan Semula kawasan Pilihanraya yang mengecilkan undi Melayu untuk tujuan kepentingan politik mereka? = SEBAB ANWAR YANG MAHUKAN DARI DULU LAGI
“[8]. Siapa pula yang satu ketika dahulu bermati-matian mahu menggugurkan nama Islam di dalam semua pertubuhan politik dan NGO satu ketika dahulu?” Dan soalan-soalan ini menurut Shamsul Iskandar yang mesra dengan panggilan Sam perlulah dijawab cuma dengan satu jawapan, iaitu UMNO. Beliau mengakhiri kenyataannya dengan memberi nasehat kepada UMNO – bertaubat daripada mengadu domba masyarakat. = ANWAR SEBAB MASA TU ANWAR TAKUT DENGAN KEMARAAN PAS.

PERMATANG PASIR : PENCERAMAH UTAMA PAKATAN RAKYAT

Posted: 11 Aug 2009 06:34 PM PDT

chua jung meng bekas ahli mca dan keluar join pkr sebab merasakan dirinya tidak diterima oleh cina mca. radikal dalam parti dan jangan lupa rasuah beliau masa jadi menteri kesihatan
kit siang akan menyatakan dalam ceramahnya bahawa teoh dibunuh oleh umno yang memperalatkan sprm. kita mesti sokong calon pr kerana kita nak ajar umno. sokong demi cina

guan eng pula pasti akan bercakap peruntukan 100 000 membina makmal sains di sekolah islam permatang pasir. banyak lagi kot yang dia nak umum tapi peringatan guan eng ” pas mesti berbaik dengan dap kalau nak menang???”

anwar akan membangkitka isu teoh , ppsmi dan peringatan beliau kepada khalid jangan jual arak di kawasan yang ramai islam….kononnya

badrul sudah pasti akan cakap macam ni ” saya pun islam tuan puan, saya pun melayu” bagi menyanggah pandangan bn yang menyatakan pkr membunuh melayu.
bad kena ingat abu lahab dan abu jahal pun quraisy juga. tapi dia nak bunuh nabi saw.

azmin sekali lagi akan menyatakan pendirian dia menyokong hassan ali bagi menampakkan kepada pengundi bahawa pkr menjaga islam


tian chua pula akan membangkitkan isu perhimpuan anti isa dan teoh serta altantunya

mat sabu, macam biasa semua orang tahu dia ni ceramah tiada isi yang teratur. dapat jadi lembaga pba

yusof rawa akan bercakap soal keadilan dalam islam pada semua kaum. nak bagitau umno ak jaga kaum-kaum lain.punya la adil pas pun sanggup terima jeef ooi hina islam dan ketua pemuda dap hina islam

mahfuz selaku ketua penerangan pula, akan menghina umno secaa berterusan yang terhegeh hegeh nak berpadu dengan pas. mahfuz yang tiada kelulusan pun pandai bercakap macam burung kakak tua

hj hadi akan bercakap isu nasional. tapi isa dan ppsmi akan disentuh jua

nasaruddin pun cakap tanpa isi yang tersusun. tapi isunya sama

p/s : semua isi yang mereka cakap isi yang dah basi. orang dah tak mau dengar sebab depa sahaja yang betul sedangkan mereka penipu besar.

PERMATANG PASIR : INTIPATI CERAMAH PEMBANGKANG

Posted: 11 Aug 2009 05:47 PM PDT

perjalanan kesekitar seluruh kawasan permatang pasir membuah hasil yang amat baik. apa tidaknya, banyak yang terbuku di fikiran dapat di lapangkan. konsep ceramah terbahagi dua aitu mengikut peti undi dan kawasan serta ceramah perdana dan solat hajat perdana .ceramah perdana dan solat hajat perdana akan dihadiri oleh barisan kepimpinan utama pas dan pkr.hasilnya, satu dapatan tentang isi kandung ceramah yang bakal di sampaikan oleh setiap penceramah pakatan rakyat.berikut ialah intipati tersebut :
1. isu altantunya akan dibangkitkan semula ( ini isu basi)
2. himpunan ppsmi dan mansugkan isa. isa zalim dan hukuman rimba hukuman british.psmi pula mereka akan kaitkan umno melanggar perlembagaan perkara 152.
3. isu kematian teoh- umno gunakan sprm
4. isu pkfz ( pelabuhan kelang)
5. isu rumah khir toyo
6. isu pembelian kapal selam ( dah basi tapi bangkitkan juga)
7. isu islam dan hudud
8. isu umno terhegeh hegeh nak bersatu dengan pas
9. isu umno kena bertanggungjawab di atas kerugian peniaga di sekitar jalan demonstrasi
kerajaan negeri pula terutama p ramasamy, guan eng celaka dan dr mansor akan menyalahkan kerajaan bn terdahulu dalam kes kampung buah pala.
akhirnya mereka menyeru pengundi supaya berikan peluang kepada pakatan rakyat khususnya calon pas untuk duduk di kerusi dun penang.
p/s : blogger dah agak…itulah yan pr mampu cakap. lain cerita tak de pun. suruh buat kerja tak tahu. depa lupa kerajaan negeri dok baham duit tol jambatan pulau pinang sebagaimana yang pemuda gerakan dedahkan.depa lupa yang bunuh teoh tu orang dap sendiri. depa lupa kampung buah pala tu dah 100 tahun . mana ada geran lebih 100 tahun. depa tak tau ka , premium rendah tu kerajaan negeri beri hadiah kepada koperasi kakitangan kerajaan negeri.kakitangan kerajaan negeri penang lah. mangkuk hayun bodoh nak mampuih si guan eng ni ……..

PERMATANG PASIR : TUMPUAN CD CERAMAH PAS

Posted: 11 Aug 2009 05:36 PM PDT

antara yang telah blogger perolehi berdasarkan sumber sahabat di permatang pasir ialah seperti berikut :

cd yang akan ditayangkan di setiap bilik gerakan yang dibuat di tepi jalan raya secara berulang kali tertumpu kepada :

1. tayangan cd himpunan isa anjuran gmi dan dewan pemuda pas
2. tayangan cd himpunan ppsmi
3. tayangan cd anwar menafikan liwat
4. tayangan cd ceramah membela kematian teoh
5. dikawasan cina cd kematian teoh akan di dramatiskan dengan memastikan pengundi cina akan membenci umno dan mengaitkan perancangan kematian teoh adalah perancangan melayu umno yang menggunakan sprm
6. cd ceramah anwar di ketereh terengganu di mana kenyataan anwar juburi tentang tidak akan berlaku lagi penjualan arak di kawasan majoriti melayu
7. ceramah anwar tentang dirinya sebagai pengkhianat

p/s : psikologi kempen menggunakan cd adalah mahu menunjukkan bahawa kerajaan kejam dan umno zalim membunuh teoh ( yang tersirat nak tarik 27% pengundi cina )

PERMATANG PASIR : STRATEGI PAS DIKENAL PASTI

Posted: 11 Aug 2009 05:28 PM PDT

malam semalam blogger bersyukur kerana dapat berjumpa dengan ramai sahabat handal dari parti pas yang sekarang ni sedang bergelombang jiwa mereka untuk menghadapai pilihanraya. gelombang semangat ini berdasarkan kpi blogger yang tersendiri iaitu mereka bercakap dengan penuh semangat membincangkan strategi kali ini. ada yang menyampuk sambil bergurau, ” apa kita nak takut, letak batang pisang pun kita boleh menang””orang bukan mau lagi dah umno pelaq tu????.tersentak hati blogger mendengarnya dari mulut seorang pejuang islam kononnya. apapun inilah yang berlaku dalam gerakan jemaah pas sekarang.berdasarkan kepada perbincangan para sahabat, ternyata bentuk kempen yang akan digunakan adalah berbentuk statik dan telah diduga oleh blogger sendiri. berikut ialah antara tektikal kempen yang bakal pas dan pr gunakan :
1. kempen bermotor oleh anak-anak muda berjalan seperti biasa. mereka akan bergerak pada waktu petang terutama pada waktu orang sedang pulang dari kerja, waktu malam dalam lingkungan masa antara 9.00 hingga 10.00 dan penututp bermotor antara jam 11.00 hingga 12.00
2. pengedaran risalah secara terbuka akan dibuat ditepi jalan raya atau di bulatan bukit tengah, masjid , surau
3.pengedaran risalah juga akan dilakukan oleh agen mereka yang berkhidmat di kilang atau agensi kerajaan.
4. gerak saraf melalui perbualan memburukan kerajaan dijalankan di tempat kerja ahli pas
5. tayangan cd anwar, hj hadi dan kepimpinan pas secara berterusan pada waktu malam di bilik gerakan masing-masing
6. tayangan cd tertumpu kepada cd perhimpunan isa oleh pas dan gmi, ceramah liwat anwar, kes teoh
7. dewan muslimah dan an nisa pula akan menjalankan gerak kerja dari rumah ke rumah dengan membawa buah tangan masing-masing dan memeriksa daftar mengundi
8. unit amal akan menjalankan kawalan penuh pada masa hari penamaan calon dan setiap ceramah mini.
9. banner akan dibina dalam 2 bentuk iaitu secara tulisan tangan ( kain putih ) dan secara cetakan. banner yang dibuat tertumpu kepada najib altantunya, gambar patung najib, rasuah pelabuhan kelang, gambar teoh ( khusus untuk sentimen cina), gambar anak-anak pemimpin umno yang terlebih sosial, gambar lee kuan yew bertemu rosmah, gambar kapal selam dll.
10. kempen juga disampaikan melalui kuliah maghrib , kuliah selepas isyak, khutbah jumaat dan majlis tazkirah puasa.
p/s : sumber lain bakal menyusul.

Sekian dan salam satu Malaysia.
Yang benar,
Cute Teddybear
Senarai e-mel: http://groups.google.com.my/group/komuniti_oku
Blog: http://www.sedinginsalju.blogspot.com/
dan
http://www.suaraoku.blogspot.com/
Windows Live Messenger: blind_boy007@live.com.my
Yahoo messenger: puteri_kencana_dewi1@yahoo.com.my
Skype: ultraman5984
Facebook: http://www.facebook.com/tai.cute
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: