MUTIARA MELAYU PULAU PINANG



Posted: 08 Feb 2010 05:20 PM PST
pada tanggal 3 januari 2005, PUZ telah memiliki bangunan sendiri di Bandar Perda Pulau Pinang. Sistem pengurusan yang cekap dan jujur, menyebabkan PUZ berjaya mengumpul hasil kutipan yang boleh mencecah tahap melebih RM 35 juta.jumlah kutipan yang banyak menyebabkan guan eng mahukan sekular menjadi pengerusi zakat pulau pinang. selepas ini dapatlah wang zakat digunakan untuk skim bantuan tuisyen di sekolah-sekolah bagi murid kufar dan maybe akan disalurkan kepada sjkc dan sjkt. guan eng ingin merompak wang zakat dan peruntukan kerajaan negeri untuk islam hanya menggunakan wang zakat semata-mata tanpa melibatkan wang kerajaan negeri kelak.
inilah niat guan eng yang disokong oleh malik itik dan mansor sekular.soalnya sekarang,
PUZ telah membenarkan kufar menyampaikan bantuan kepada umat Islam di Jawi sebelum ini. Lalu umat islam terbohong dengan cara ini. mereka menyatakan ” tengok….cina pun boleh bantu kita” sedang kan bantuan itu ialah hak zakat. PUZ menjalankan skim potongan gaji kakitangan awam. maka sebelum ini wang tersebut diuruskan dengan baik oleh PUZ. Kakitangan PUZ hanya berkhidmat dan kuasa pembuat keputusan ialah pengerusi PUZ itu sendiri dan bukannya YDP MAIPP. dahulu YDP MAIPP ialah pengerusi PUZ. sekarang YDP MAIPP maip hanya pegang kuasa pentadbiran ( eksekutif sahaja) . kuasa wang dipegang oleh sekular mansor.apa yang dirisaukan, berlaku penyelewengan hak penerimaan dan agihan asnaf. kita boleh lihat projek TEKUN yang datang dari idea mansor gagal dan teruk umno betulkan semula. selepas ini mansor akan merosakkan PUZ. tunggulahhhhhhhhhhhhhhh

1 jun 1994 syarikat ini yang dipertanggunjawabkan untuk menguruskan kutipan zakat di pulau pinang. syarikat ini ditubuhkan oleh mainpp. pada 1 septemer 1994, syarikat ini tekah beroperasi dengan menggunakan nama Pusat Uruz Zakat. PUZ membuka pejabat awalnya di Taman Selat Butterworth.
Posted: 08 Feb 2010 04:59 PM PST
dalam mesyuarat lembaga pengarah PUZ yang terakhir bersama ust shabudin pada 31/12/2009 di summit hotel, uzt elias zakaria telah dilantik sebagai pengerusi PUZ yang baru. mengapa sekarang perlu ada seorang YDP MAIPP dan seorang pengerusi PUZ. Inilah politik dap. mereka tidak mahu islam menguasai wang zakat. mereka nak perbodohkan ust eliyaz. eliyaz cuma jaga admin ( macam jaga pejabat la), manakala segala peruntukan kuasa wang mansor jaga. senang bedak sama banyak pada dap dan pkr. idea ini semua orang kampung dah tahu. jika ini senario yang berlaku, maka sebenarnya ustaz eliyaz telah dipecat secara tak langsung oleh mansor, malik itik dan guan eng. kesian eliyaz tu la ….kesan suka main teluq kawan-kawan di usm dulu.
Posted: 08 Feb 2010 05:26 PM PST
kerajaan guan eng pun dah tiru macam bn buat banner dan nyatakan apa dah mereka buat
kenapa tiru……..dah tiada idea.
bukan ke tkm1 dan tkm2 ada phd
tak kan tak boleh nak pikiaq dan malukan institusi dr phd di malaysia.
belanjawan untuk peruntukan agama islam di penang zaman bn ialah 12.5 juta
nak tahu tak ini tak termasuk peruntukan dan bantuan Pusat Uruz Zakat dan bantuan lain dari Jakim
tahun 2010 pr claim kata mereka dah tambah peruntukan untuk agama islam
kerajaan negeri dah campur siap wang peruntukan dari PUZ.
memanglah bertambah dekat 12 juta.
aku nak tanya guan eng
hangpa tambah tak duit elaun imam dan bilal
duit tu pusat bagi ok
jangan dok gila nak bohong rakyat
malik itik claim kata kerajaan pr dah tambah kakitangan maipp.
aku nak tanya malik itik.
pertambahan kakitangan maipp siapa yang buat
tak silap aku jpa pun ada buat temuduga dan petempatan pegawai dan pembantu tadbir agama di penang
6 orang atau lebih.
so, apa pula yang kerajaan negeri bagai nak gila bohong orang
INILAH KESAN UTAMA APABILA ORANG YANG TIADA AGAMA DAN TAK KHATAM QU RAN JADI PEMIMPIN.
Posted: 08 Feb 2010 04:30 PM PST
zambry abdul kadir juga berdoa
zambry lepasan uia dan bekas pemimpin abim
zambry bekas orang kuat anwar
naik di dalam pergerakan pemuda bahagian lumut pun kerana anwar
zambry darah keturunan india ( DKK) dah dapat jadi mb
zambry dulu agak berseteru dengan tajol kerana nak kan juga jawatan mb
sekarang zambry berdoa moga Allah memenangkan beliau
APAPUN AKU SOKONG ZAMBRY. BUKAN KERANA ZAMBRY TETAPI KERANA
UMNO PARTI YANG PERJUANGANKAN ISLAM.
nizar adun pasir panjang
seorang jurutera pakar la bagi aku
dia ada kepakaran dalam bidang lift
jadi mb perak sebab dah tiada yang layak
lalu dinobatkan oleh dap berdasarkan beberapa syarat seperti
beri taraf hak milik tanah
beri kawasan balak
beri projek kepada dap
nizar ni darah keturunan cina ( DKC)
abg dia seorang penceramah yan pro kepada kerajaan BN
mereka berkelahi dalam faktor politik
nizar jangan lari kalau kau menang hari ini.
tunggu di dun pasir panjang
barisan lepasan mesir nak balun kau
tungguuuuuuuuuuuuu
nizar yakin dia akan menang
dia dah balun dalam ceramah bahawa dia yakin keputusan akan memihak kepada dia
kalau menang pun, dun akan dibubarkan
AKU BERDOA AGAR NIZAR KALAH. SEBAB KALAU NIZAR MENANG
NASIB ISLAM DAN MELAYU AKAN TERUS DI MUSNAHKAN.
JIKA UMNO MENANG, MAKA APAKAH NIZAR TAK PERCAYA PADA TAKDIR SEPERTI DALAM BANNERNYA.
JIKA NIZAR MENANG, MAKA DIA AKAN BUAT ROAD SHOW BAHAWA ALLAH MEMIHAK PERJUANGAN KITA.JIKA ALLAH MEMIHAK PERJUANGAN KITA, APAKAH ALLAH MEMIHAK PERJUANGAN NGAR DAN NGOR YANG NAK MUSNAHKAN AGAMA ALLAH YAKNI ISLAM
NIZAR SEKALI LAGI MENGHINA ISLAM
TUNGGUUUU KAU NIZAR NAMRUD PETUALANG DAN JALANG.
JIKA ZAMBRY MENANG, MAKA YANG BATHIL IALAH PAS.
AKURLAH PAS.
Posted: 08 Feb 2010 04:15 PM PST
KEJAYAAN PAS KEDAH 2 TAHUN MEMERINTAH :
1. TERUSKAN TRADISI PUSAT HIBURAN
2. GUNA TULISAN JAWI DI SIGNBOARD
3. PERASMIAN PUSAT KARAOKE DAN LIVE BAND SECARA TERBUKA
4. RUMAH URUT DI ALOR SETAR DI TERUSKAN
5. JUALAN ARAK DITAMBAHKAN
6. KES AIR SEMAKIN MEMUNCAK
TAHNIAH PAS KEDAH.
Posted: 07 Feb 2010 08:17 PM PST

kejayaan pas kedah yang paling aku dan seluruh ahli pas perlu banggakan. bukan itu sahaja seluruh haraki jemaah islam perlu ikut dan banggakan. kalau boleh bawa ke kelantan sekali.pas penang pulak buat konsert jemput xpdc di seberang jaya . ekspo pas la ni semua jemput artis sekular . mana pi artis nasyid. akhil hay kan ada boleh melalak sambil berceramah.hebat pas. ini yang kita mahukan. konsert dan tolak agama.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s