TM MENYOKONG MONOLOG UNSPINNERS- ISU JEFFEY DAMEIAN (klik)


Thursday, February 11, 2010

NEWS: Aduka patut didakwa, Jeffrey atas asas apa?


Aduka, usahlah ingat Jeffrey ditangkap atas sebab nak tunjuk polis berlaku profesyenal dalam hal ini?

Tidak ada asas untuk tangkap Jeffrey melainkan kalau MCMC anggap gambar yang dibuat itu lucah. Alah abenda gambar gitu nak tangkap-tangkap. Gambar bogel playboy berlambak lepas. Video yang di ban di Malaysia berlambak lepas melalui Internet. Remeh untuk MCMC nak tangkap kerana gambar.

Kalau setakat melayan laporan polis Pegawai Keselamatan PAS, apa asas Pak Lebai bahalol ini semua buat laporan? Mereka buat repot pasal blog pro-UMNO balas balik penghinaan. Bila rasa emosi tersentuh, terus buat repot tanpa tahu apa kesalahan yang dibuat?

Adakah sebab yang dilucukan itu N.Ajis? Inilah PAS orang taksub pemimpin yang dah sampai mendewa-dewakan pemimpin. Syirik punya kerja.

Tak payah la. N.Ajis itu memang dah lucu. Dah nyanyuk. Jadi apa saja yang dia cakap tu melucukan. Orang PAS sendiri secara private mengaku N.AJis dah jadi liabiliti setiap kali dia buka mulut.

Sebab dia ulamak? Fatwa dan pandangan dia dah lama tidak boleh pakai dan tidak dihormati kerana semakin hari semakin ketara dia jadi ulamak politik dan tidak ada budi bahasa.

Pendek kata tak ada isu.

Kalau nak sangat Jeffrey didakwa, kenapa Tian Chua tidak didakwa kerana gambar Najib bersama Altantunya?

Kenapa RPK dan Malaysia Today yang mengeluarkan gambar Najib macam Hindu tidak didakwa?

Tak ada alasan untuk dakwa Jeffrey Damien, blogger pelukis grafik yang dahsyat terer.

Aduka didakwa adil. Kerana Aduka penyokong PAS?

Tidak, pasal orang PAS yang perasan mereka lebih baik patut ada adab budi pekerti yang lebih baik dari orang UMNO yang mereka kutuk.

Kedua Aduka tidak mengikut sunah Nabi yang menghiormati orang yang mati walaupun mayat itu Yahudi.

Ketiga Aduka tidak mengikut adab Melayu yang menghormati dan tidak mengata orang yang sudah mati.

Keempat dan cukup penting, undang-undang hasutan jelas menyebut menghina Sultan dan Raja-Raja Melayu – secara peribadi atau institusi – adalah salah.

Tapi kenapa Aduka di dakwa bawah Akta Komunikasi bukan Akta Hasutan?

14 comments:

Anonymous said…

aduka patut kena akta hasutan.

Bijan dengan Sayfool 2-2 Penipu said…

The Unspenis bukankah Nasir Safar mengaku dia ada tempat Altantuya dibom?

Anonymous said…

Betul tu bro, kalau nak dakwa blog mereka lagi dahsyat hina raja, sultan, mahkamah dan macam-macam lagi. Tapi tak ada jugak kena dakwa.Tengok jer gambar PM dan fitnah yang mereka tabur ke hulu dan ke hilir, ulamak apa. Mungkin ular dalam semak kot.

Swinging Bowl said…

Kalaunak dikutkan gambar yg Tian Chua buat tu lagi berat,pasal kes bunuhpun boleh buat main2,melibat nyawa orang lagi,satu kerja plak org nak siasat gambar tu betul ke tak,buang masa,main2 ngan siasastan polis,bangang agaknya Nik Ajis ni, dia ingat dia siapa,pemuda bani tamin ke? perasan.Gambar PM pun org leh buat main2 ni plak gambar engkau, cehh… cam best,blaa.. la.. meluat aku,cam sial, ulamak munafik, time kerajaan kena dia buat diam aje time dia kena terus beri nasihat ala2 ulamak, tak ke macam celako3(dgn izin TGNA)Kalau nak mentarbiah orang tak payahlah pilih bulu , ini sekerat2apa la punya bangang org yg mengikut engko ni, eloknya ko ni jadi ahli ibadat saja tak yah nak ngada2 jadi ulamak, menyesatkan umah aje….

Anonymous said…

Nak tanya Si Nujum Bijan, awak ada sana ke yang kata Nasir Safar terlibat? Kalau tak ada tempat kejadian tak payah kata orang. Itu hanya persepsi awak bila dok kedai kopi dan baca blog yang tak tau sahih ke tak info yang di paparkan. Jangan terlibat benda yang kita tak pasti. Bila kena panggil ke mahkamah nanti tak boleh bagi keterangan. Jangan jadi loyer buruk

KUNYiiL said…

salam1-gambar yg menyentuh kelucahan tidak melambangkn adap kemelayuan2-gambar yg menyinggung aqidah org islam tidak melambang keislaman , keimanan & keehsanan1 + 2 = ???bg yg menyebar jwb la d sana (akhirat) nanti selagi mana ia tersebar oleh tukang sebar…ooiii byk saham tu kene pulak ada yg menyalah tafsirknnya pulak setelah penyebarnya mati sape pulak nak betulkn keadaan masa tu nanti???sekadar ingatan bersama PR & BN

Anonymous said…

PAS, PKR dan DAP buat di halalkan fitnah orang, berarak di jalan raya, sebar risalah fitnah dan pasang spanduk sana sini. Musuh tak boleh buat. Kalau dah penakut kenapa takut di dakwa.Apa? ingat pengundi bodoh ke? Ambik duit orang kata sedekah haji? tak faham ler tu apa makna rasuah. Apa nak pertahan diri kalau dah salah tetap salah. Berenti saja jadi MB sebab dah tak ingat apa di buat.Memang patut ADUKA di dakwa sebab budak tu memang jahanam dan tak reti budi bahasa. Di besarkan dalam golongan yang tak bertamddun. Sekolah di sekolah kerajaan tapi tak tau nak berbudi bahasa. Dia ingat dia tu hebat sangat tulis benda yang menyinggong perasaan orang lain. Memang wajar ADUKA masuk jel.Mak ADUKA guru, agaknya pendidikan yang salah kot sebab semua ilmu tak di ajar semua oleh PAS dan PKR pada penyokong mereka, tak reti nak beza mana menghina dan mana fakta. Sesuai ke Universiti Pengajian Tinggi Sungai Buluh

Anonymous said…

Padang Mahsyar nanti susah tu nak kira hutang dengan Allah swt. Mungkin Anwar Ibrahim lah yang last sebab banyak sangat fitnah dan di ikuti oleh pemimpin PAS yang lain sebab banyak sangat mengata orang. Kalau yang kafir tu cepat sikit sebab memang dah kafir

Anak Lenggong said…

Sebenar ini lah dasarnya yang diperjuangkan dan betapa hipokriknya puak Penipu Rakyat..semua isu yang ujud mereka yang mulakan dahulu contoh lompat parti..maki hamun dan berbagai isu pada mereka semua perkara yang mereka lakukan tu dihalalkan tetapi pabila pihak lain yang berperanan dan mengikut cara yang mereka lakukan tu salah..bila polis,sprm dan mahkamah berpihak kepada mereka itu dinamakan adil tetapi pabila sebalik nya pula akan dikata polis..sprm dan mahkamah dimalaysia boleh dibeli dan dibawah pengaruh umno…KAH KAH KAH…WAHAI PENYOKONG PAS,PKR DAN DAP AMBIK NI KHAKKK PHHUUIII…

antublur said…

hmm.. KDN (selaku kementerian yang bertanggungjawab dlm hal-hal seumpama ini) janganlah jadi caca merba, kacau bilau sampai tak tak tahu mana kes yang wajib diheret ke mahkamah, mana kes wajar di buat kenyataan sahaja (Amaran ? hehehe) dan mana kes yang tak patut dipanjangkan. Kalau nak ikut repot polis, sapa-sapa pun boleh buat repot atas apa-apa saja.Kalau nak serius dgn Jerry Damien, kenalah serius juga dgn bloggger lain dari parti pembangkang, kartunis Zunar etc. Malaysiakini, Malaysia insider, Nambabiwee etc yang sepatutnya serius, apa jadi KDN wei?Ni lah, kalau asyik menikus, terlalu tunduk, apologetik, sampai yang mana patut dan yang tak patut dah jadi blur bagi KDN..

Anonymous said…

Aduka hasut Sultan Melayu dimana sememangnya suatu kesalahan dalam Akta Hasutan. Mana ada dalam Akta Hasutan tak boleh hina Ahli Politik atau Menteri Besar malah PM sekalipun?Kesalahan Aduka memang jelas dan ada Akta yang memperuntukkan kesalahan sedemikian. Kalau nak diungkit sejarah, tak ada penghinaan atau fitnah yang lebih teruk dapat mengatasi penghinaan PAS terhadap Tun Dr. Mahathir.

Anonymous said…

ala kesiaan la sikit kat aduka tu!:1.Dia oghang miskin!2.Pas pun tak mengaku dia pengikut Pas!3.Pemimpin Pas pun tak kenaii aduka!4.Aduka tu pencacai pas saja!!Kesiaannnnn kat aduka!!!!

keris tak bersarung said…

Mereka semua maksum.. mereka takde dosa..syahadah mereka saja diiktiraf..aqidah mereka saja yg betul..tarikat mereka saja yg lurus..syariat mereka saja yg digunapakai..amal ibadat mereka saja yg sah..doa mereka saja yg makbul..mentaliti pegikut ajaran Pas.. Islam sebenarnya eksklusif utk mereka saja..!syurga hak milik mereka saja..!Hakikat sebenarnya..Taik & dosa yg mereka buat sebenarnya jauh lebih besar dari nilai perjuangan Pas yg dangkal & bangsat lg memunafikkan kesucian agama, bangsa & negara..!!Jadi tak payahlah nak mendabik dada mengatakan hanya Pas sajalah sebenarnya yg Allah tetapkan sebagai golongan yg beriman & beramal soleh..! Cuma di M’sia skrg Pas adalah parti politik..namun semakin tinggal HAMPAS..!

Anonymous said…

Jeffrey menyertai PAS..???huhu
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s