Ceramah Mat Sabu di Kamunting


Ceramah Mat Sabu di Kamunting, taiping

Wednesday, 28 July 2010 12:04 Firdaus
Print PDF
27 Julai (Ahad). Bertempat di Padang Taman Rakyat Kamunting, malam ini telah diadakan ceramah Perdana isu semasa yang disampaikan oleh Dato’ Nge Ko Ham dan AJK PAS Pusat Y. Berbahagia  Mohammad Sabu (Mat Sabu). Ceramah yang jayakan bersama PAS Cawangan tersebut mendapat kunjungan pendengar daripada masyarakat setempat begitu ramai. Dalam ucapan yang begitu penuh semangat, Y. berhagia Mat Sabu telah menyentuh beberapa perkara dan isu negera. Antara isu ekonomi yang disentuh ialah penurunan pleaburan di Malaysia daripada 18 bilion kepada hanya 4 bilion sahaja tahun ini.
Ini menunjukkan ketidak keyakinan pelabur asing terhadap sistem kehakiman di Malaysia. Kenyataan ini disokong apabila perbelanjaan Malaysia kini difesit setiap tahun. Bahkan seorang Timbalan Menteri iaitu Idris Jala sendiri menyatakan Malaysia akan bankrap 9 tahun lagi. Oleh yang demikinan satu persolan akan timbul adakah wawasan 2020 akan mencapai kejayaan yang hanya tingga 10 tahun sahaja lagi.
Akibat dari itu maka rakyat didahulukan apabila harga barang keprluan di naikkan kononnya penyelarasan subsidi semula. “Inilah dia, ‘rakyat didahulukan’ untuk membayar kos hutang negara” berkata Mat Sabu. Kini purata penduduk Malaysia berhutang sebanyak RM 15,000.00 seorang termasuk bayi yang baru dilahirkan. Kesan dari kenaikan harga minyak, sebuah syarikat bas telah memberi kenyataan tidak akan beropersi lebih ketika sambutan Aidilfitri nanti kerana kos telah meningkat dan mereka akan mengalami kerugian sebanyak 6 juta sekiranya beroperasi. “siapakah yang menanggung beban ini melainkan rakyat.
Dalam meraih simpati dan sokongan rakyat maka umno/Bn memainkan isu agama dan perkauman. Antara isu yang dimainkan ialah isu Azan, kepala lembu, kalimah Allah dan lahirkan perkasa. Ini semua adalah agenda umno dan bn demi meraih kemenangan. Namun rakyat kini telah sedar dan mengetahui permainan kotor mereka. Sebelum itu Dato’ Nge Ko Ham menyatakan perak merupakan negeri yang terbaik pengurusan semasa pemerintahan Pakatan Rakyat 10 bulan. Ini diakui sendiri oleh Audit Negara yang mana memberi 90% lebih markah kepada kerajaan negeri ketika itu.
g

g

Advertisements

Komen pilihan : Isu Pas menyerang Felcra


zahari1950 berkata… Memang sangkaan saya selama ini bahawa ramai kakitangan dalam FELCRA adalah penyokong pembangkang. Yang saya hairan tu mengapa pihak kerajaan tak bertindak. Pengarah FELCRA buat ape?. Penyokong pembangkang jugake?. Kan ke FELCRAtu di bawah kerajaan persekutuan.

Kakitangan dari pengurus hingga ke kakitangan bawahan buat bermacam hal supaya timbul perasaan tidak puas hati peserta kepada kerajaan.

Kerajaan umumkan supaya dividen diberi 4 kali setahun. FELCRA pula kata rugi dan tak dapat bayar satu sen pun dividen kepada peserta. Kalau tak percaya pergi tanya FECRA Kokokong 3 Tumbi Rapat di Jeli.

Jadi yang di salahkan adalah kerajaan. Sekarang PAS nak anjurkan perhimpunan pula. Dia (PAS)yang buat hal kemudian dia pula hasut peserta tunjuk perasaan kononnya kerajaan yang salah.

Yang peserta pula tanpa usul pewriksa terus salahkan kerajaan. Memang kenalah jerat PAS ni.

Kerajaan pusat pula macam harimau tak ada taring dan kuku. Dah tahu banyak kakitangan yang pro pembangkang dalam FELCRA masih juga beri muka. Dari pengurus sampailah ke bawah memang tak sedar diri. Amanah diberi untuk tingkatkan ekonomi peserta, sebaliknya mereka jadikan platform politik kononnya salah satu cara menjatuhkan sokongan kepada kerajaan.

Adakah mereka sedar bahawa gaji yang mereka terima tu haram. Mereka bagi keluarga mereka makan duit haram. Rumusan ini saya buat berasaskan iaitu pekerja yang tidak atau gagal melaksanakan amanah yang diberikan bermakna upah yang di terima itu haram dan beri makan keluarga dengan hasil haram.

Ada pesrta FELCRA memiliki antara 5 ke 7 ekar tanah kebun getah di majukan FELCRA yang mengeluarkan hasil tetapi tak dapat dividen kononya rugi. BOLEH DITERIMAKAH ALASAN INI?. LAGI SEKALI SAYA SYORKAN SUPAYA BUAT TINJAUAN KE FELCRA TUMBI RAPAT KOKONG 3. Apakah saya benar atau salah.

PAS MENGGANGGU PELAJAR MALAYSIA DI LUAR NEGARA


Kisah berikut adalah catatan isteri bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin, beliau menyatakan tujuan lawatan ialah untuk berjumpa pelajar-pelajar Malaysia untuk menerangkan ‘isu rampasan kuasa’ di Perak.

Seronok sungguh nampaknya puak-puak Pas meracun pemikiran dan berbohong kepada pelajar tentang apa yang sebenarnya berlaku di Perak.

Persoalannya dari manakan Nizar and the gang mendapat sumber kewangan untuk membawa rombongan beliau untuk menjelajah benua Arab dan Eropah selama 12 hari. Adakah wang tersebut diperolehi daripada orang miskin melalui ceramah-ceramah mereka.

Atau mungkin juga di taja oleh Ngeh dan Nga daripada keuntungan Kopitiam, mungkin juga daripada Anwar Ibrahim yang kaya meliana (millionaire)

Tanggal 9 mac 2010, saya diajak suami menyertainya bersama2 rombongan PAS Perak menjelajah dan bertemu pelajar malaysia yang kini sedang belajar dan menetap di Timur Tengah , UK dan Ireland.


Dlm siri lawatan tersebut suami telah berjumpa ribuan pelajar perubatan dan syariah di Cairo dan Jordan dari kesemua negeri. Manakala di UK dan Ireland, suami telah berjumpa dan mengatur sessi perbincangan di London, Newcastle, Coventry, Warwick, Leeds, Manchester dan Dublin.


Sambutan dari pelajar disana sungguh menakjubkan oleh kerana mereka tersangat mahu mengetahui dengan terperinci mengenai kes rampasan kuasa di Perak. Alhamdulillah suami dan rakan pimpinan PAS Perak telah berkeupayaan menerangkan serta menceritakan gambaran sebenar isu rampasan tersebut serta keputusan di mahkamah Persekutuan, Rayuan dan Tinggi. 

Setelah berada di perantauan selama 14 hari, akhirnya kami bertolak dari London dan sampai di KLIA pada senja 23 Mac 2010.-DS Fatimah Taat

SELEPAS FELDA MAZLAN ALIMAN ‘CELAKA’ MENYERANG FELCRA PULA


new Asset.css(‘http://www.harakahdaily.net/v2/plugins/content/ja_tabs/ja_tabs.css’, {id: ‘myTabs’, title: ‘myTabs’});

Himpunan Felcra tetap diteruskan
Nazri Abdullah   
PASIR SALAK, 31 Julai: Himpunan Warga Felcra Peringkat Kebangsaan di Felcra Bandar Seberang Perak tetap diadakan biarpun beberapa berita pembatalan program mula disebarkan pihak-pihak tertentu.

Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata, berita pembatalan yang disebarkan melalui khidmat pesanan ringkas SMS hari ini adalah tidak benar sama sekali.

“Program tetap diteruskan dan kita tak pernah membatalkannya.

“SMS yang tersebar itu adalah tidak benar dan cubaan pihak tertentu menghalang rakyat dari hadir ke program kita,” katanya yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat.

Menurutnya, selain SMS, berita pembatalan juga disiarkan melalui stesen radio RTM negeri hari ini.

Pihak polis juga jelasnya telah mengeluarkan arahan supaya rakyat tidak menghadiri himpunan tersebut kerana didakwa tiada permit.

Mazlan bagaimanapun bertegas program tersebut tidak menyalahi undang-undang kerana dibuat ditanah persendirian milik seorang ahli PAS di kawasan tersebut.

Penganjur juga sebelum ini telah dua kali memohon permit dari pihak polis namun ditolak.

Himpunan tersebut bermula malam ini bertempat di Felcra Bandar Seberang Perak (Changkat Lada) dianjurkan oleh Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat.

Sebelum ini penganjur himpunan tersebut telah menerima pelbagai ugutan agar membatalkan program tersebut.

Peserta Felcra pula diberi amaran agar tidak menghadiri program tersebut.

Semalam, Felcra menggunakan masjid di sekitar Pasir Salak memberi amaran kepada peneroka bahawa mereka akan ditangkap jika terlibat dengan himpunan tersebut.

Semalam juga Pengerusi Felcra, Datuk Tajuddin Abdul Rahman memberi amaran  mengeluarkan kenyataan mahu menyaman penganjur jika program ini memfitnah Felcra.

Ekoran amaran terbaru itu juga, Anak menjemput Tajudin untuk bersama dalam himpunan tersebut.

HARAKAH


Harakah Daily 

About Harakah Daily (harakahdaily.net): Halaman online surat khabar Harakah dalam Bahasa Melayu
There are 14,464 sites with a better three-month global Alexa traffic rank than Harakahdaily.net. Compared with internet averages, its users tend to be between the ages of 35 and 55, and they tend to be men earning less than $30,000 who have more children and browse from home and school. Approximately 19% of visits to it are bounces (one pageview only). The site is relatively popular among users in the city of Kota Bharu (where it is ranked #25). Harakahdaily.net is based in Malaysia.

5 Stars
1 Review Average Review
The average review of harakahdaily.net based on user ratings.
Global 14,465
Alexa Traffic Rank Alexa Traffic Rank
A measure of harakahdaily.net’s popularity.

The rank is calculated using a combination of average daily visitors to harakahdaily.net and pageviews on harakahdaily.net over the past 3 months. The site with the highest combination of visitors and pageviews is ranked #1.

Updated Daily

Malaysia Flag 80
Traffic Rank in MY Traffic Rank in Country
A measure of harakahdaily.net’s popularity in a specific country. The complete list of harakahdaily.net’s ranks by country is on the ‘Traffic Stats’ tab below.

The rank by country is calculated using a combination of average daily visitors to harakahdaily.net and pageviews on harakahdaily.net from users from that country over the past 3 months. The site with the highest combination of visitors and pageviews is ranked #1 in that country.

Updated Daily

Sites Linking In Sites Linking In
A measure of harakahdaily.net’s reputation.

The number of sites linking to harakahdaily.net. Multiple links from the same site are only counted once.

Updated Quarterly

19-Aug-2001
Online Since Online Since

The date the harakahdaily.net domain was first registered.

Search Traffic

The percentage of site visits from search engines.

Period Percent of Site Traffic
Last 30 days 17.7%
Last 7 days 19.6%
Yesterday 17.7%
Sponsored Links Keyword Research Tool – Find More Keywords
Identify which keywords are searched for, which keywords drive the most traffic and what the PPC bids are using Trellian’s KeywordDiscovery.com keyword tool.

Search Traffic on the Rise and Decline

The top queries from search engines driving relatively more/less traffic to harakahdaily.net in the current month than the previous month. Updated monthly.

Search Query 1 Month Increase The change in percentage of search traffic to harakahdaily.net for each query.
1 harakah 5.32%
2 harakah daily 2.36%
3 harakahdaily 1.88%
4 apco 0.34%
5 daily 0.19%
6 pas 0.15%
7 mstar online 0.12%
8 kaedah dialog 0.11%
9 selawat ke atas nabi 0.09%
10 hukuman sebat wanita 0.08%
Search Query 1 Month Decline The change in percentage of search traffic to harakahdaily.net for each query.
1 harakah online 0.59%
2 harakah daily online 0.44%
3 aduka taruna 0.30%
4 harakah daily net 0.25%
5 kosmo 0.19%
6 malaysia kini bm 0.19%
7 berita harian 0.14%
8 asri rabbani 0.10%
9 bk tan 0.09%
10 harga minyak naik 0.09%
Last Month Stats (Estimated)
PPC Budget
Last Month Clicks
Avg. Ad Position
Google PPC Keywords
Yahoo PPC Keywords

High Impact Search Queries for harakahdaily.net

Popular queries that are relevant to this site and are actively targeted by competitors advertising on search engines. Click on queries below to discover who is advertising for these queries.

Query Query
A phrase that drives traffic to “harakahdaily.net” from search engines. This list also includes sub-phrases that account for a high percentage of this site’s search traffic broken out separately. For example, if the site receives traffic for ‘buy diamond ring’, ‘diamond necklace’, and ‘diamond bracelet’, the word ‘diamond’ might also appear in the list.
Impact Factor Impact Factor
A high value indicates that “harakahdaily.net” is getting significant organic search traffic for queries containing these phrases, despite high advertising competition for these phrases.

Impact Factor is a combined measurement of the importance of a particular phrase to the site’s search traffic and the level of search engine advertising competition (QCI). The index is on a scale of 0 to 100.

Updated Monthly

Query Popularity Query Popularity
An estimate of how frequently users search for these keywords, on a scale from 0 to 100. Higher numbers indicate higher frequencies.

Updated Monthly

QCI The Query Competition Index
QCI indicates the typical number of ads displayed for keyword searches on major search engines. A large number of ads indicates strong advertising competition for a query. The index is on a scale from 0 to 100.

Updated Monthly

harakah 65.28 50 14
harakahdaily 13.03 43 15
harakah daily 11.79 40 10
online 2.17 55 26
pas 0.86 46 19
hara 0.74 37 34
dapat wang 0.53 19 82
wang pos 0.48 21 74
kosmo 0.43 56 15
malaysia kini bm 0.29 24 10
malaysia 0.28 55 36
berita harian 0.20 57 10
wanita online 0.18 11 60
perniagaan 0.15 17 88
ulasan program score a 0.14 11 30
generate traffic 0.14 22 92
malaysia kini 0.13 46 10
kpt 0.13 37 40
harga minyak 0.12 16 10
wpi 0.11 44 20
wang ehsan 0.11 7 60
iklan cari pembantu rumah 0.11 12 18
muslim 0.10 46 44
pulau pinang 0.10 23 80
ismail kamus 0.09 24 10
daily 0.09 54 13
hukum mlm 0.09 14 30
program score a 0.08 7 30
slogan 0.07 46 36
bisnes 0.06 25 90

Search Engine Marketing (SEM) Activity by harakahdaily.net

Ads for harakahdaily.net have appeared on major search engines when people performed the queries below. Click on the queries below to discover more information.
No data available for harakahdaily.net

Search Engine Marketing (SEM) Opportunities for harakahdaily.net

Queries that provide opportunities for this site to advertise through Search Engine Marketing (SEM) to get more traffic. They are popular queries that are relevant to the site, and have low competition in search engine marketing. Learn More Many sites are actively advertising in search engines for the most valuable search queries. This high level of competition tends to result in high advertising costs, which makes it difficult to find attractive advertising opportunities. These opportunities may still exist, however, by looking at the “long tail”. The long tail contains search queries with lower Query Popularity, but such queries also tend to have lower QCI. By advertising for many of these queries, sites may still be able to manage an effective search engine marketing campaign. Note that not all queries on the long tail may be very relevant to this site, but this list may contain a number of strong advertising candidates.

Query Query
A phrase that may provide “harakahdaily.net” with a search engine marketing opportunity.
Opportunity Opportunity
A higher value indicates higher expected search traffic to “harakahdaily.net” from low-CPC (cost per click) SEM campaigns for this Query. A higher value tends to have a high Query Popularity, low QCI, and low Share of Voice for “harakahdaily.net”. The index is on a scale of 0 to 100.

Updated Monthly

Query Popularity Query Popularity
An estimate of how frequently users search for these keywords, on a scale from 0 to 100. Higher numbers indicate higher frequencies.

Updated Monthly

QCI The Query Competition Index
QCI indicates the typical number of ads displayed for keyword searches on major search engines. A large number of ads indicates strong advertising competition for a query. The index is on a scale from 0 to 100.

Updated Monthly

pas 2.56 46 19
malaysia kini bm 2.56 24 10
berita harian 2.50 57 10
kosmo 2.37 56 15
harga minyak 2.26 16 10
malaysia kini 2.25 46 10
ismail kamus 2.19 24 10
daily 2.09 54 13
nik aziz 2.00 28 10
harga minyak dunia 1.98 16 10
tv3 online 1.97 38 10
hara 1.94 37 34
gmail 1.92 91 14
saiful islam 1.88 21 10
dunia islam 1.81 25 10
iklan cari pembantu rumah 1.81 12 18
beg tangan 1.80 17 10
wpi 1.79 44 20
btn 1.78 41 14
bajet 2010 1.75 31 10
Telesign Communications Sdn Bhd
No. 5, Jalan 65C, Pekeliling Business Centre, Off Jalan Pahang Barat
Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan 54300
Malaysia
aeyie [at] aeyie.com

Whois

Who is harakahdaily.net? Whois lookup at Network Solutions.

Is this your website?

Write a Review

Review Summary for harakahdaily.net

5 Stars

(based on 1 reviews)

5 stars (1)
4 stars (0)
3 stars (0)
2 stars (0)
1 stars (0)

Reviews for harakahdaily.net

Sort Reviews: Most Recent Best to Worst Worst to Best Most Helpful
I recommend
this site to a friend
Herman Samsudeen says: This is very informative site for those want to know a real Malaysia Politic. This site tells other story where never told in other Malaysia news paper

Is this your website?

Audience Demographics for Harakahdaily.net

Relative to the general internet population how popular is harakahdaily.net with each audience below?

Age

18-24

Relative to the general internet population, 18-24 year olds are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

25-34

The audience for harakahdaily.net among 25-34 year olds is
similar to the general internet population.

Confidence: medium

35-44

Relative to the general internet population, 35-44 year olds are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

45-54

Relative to the general internet population, 45-54 year olds are greatly over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

55-64

Relative to the general internet population, 55-64 year olds are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Education

No College

Relative to the general internet population, people who did not go to college are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Some College

Relative to the general internet population, people some college education are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

College

Relative to the general internet population, people who went to college are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Graduate School

Relative to the general internet population, people who went to graduate school are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Gender

Male

Relative to the general internet population, Males are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Female

Relative to the general internet population, Females are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Has Children

Yes

Relative to the general internet population, people with children are greatly over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

No

Relative to the general internet population, people without children are greatly under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Browsing Location

home

Relative to the general internet population, people browsing from home are greatly over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

school

Relative to the general internet population, people browsing from school are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

work

Relative to the general internet population, people browsing from work are greatly under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Advanced Demographics for harakahdaily.net

Audience breakdown by income, ethnicity, age, education, gender, children and browsing location.

harakahdaily.net
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
utusan.com.my
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
malaysiakini.com
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
bharian.com.my
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
Compare harakahdaily.net to:

Compare

Bruno Manser dan PKR dalang kepada protes Anti Taib di Oxford


The Oxford University’s Saïd Business School has come under fire over an invitation extended to Taib Mahmud, the controversial Chief Minister of the Malaysian state of Sarawak. Taib Mahmud will present an opening address at the “Oxford Global Islamic Branding and Marketing Forum” to be held on 26-27 July 2010. British civil society groups have announced a protest rally for tomorrow morning, 26 July 2010, in front of the Saïd Business School.

According to a joint NGO statement, which will be released tomorrow, Taib is “one of Asia’s greatest kleptocrats” who has “systematically plundered the rich Borneo jungles for timber”. “Most of the state of Sarawak has been illegally absorbed into the possession of his cronies and family members through ‘privatisations’ and the handing out of palm oil and timber concessions, via arbitrary state acquisitions of native lands.” This has resulted in “environmental destruction, serious human rights violations and poverty.”

Since Taib has come into power in the early 1980s, his family has systematically transferred huge ill-gotten assets into a number of countries, including the UK, Canada, the United States and Australia. It has recently been disclosed that Ridgeford Properties, a developer of London luxury properties, is a wholly-owned Taib family business.

By inviting Taib Mahmud as a keynote speaker, the Saïd Business School is not only offending Sarawak’s native communities and Malaysia’s civil rights movement but is also betraying the Oxford University’s integrity and academic tradition.

It was an Oxford scholar, the eminent social anthropologist Rodney Needham, who first travelled to Sarwak in 1951 to study the Penan, Borneo’s famous rainforest culture. Months before his death, in 2006, Needham signed an affidavit in favour of a Penan land rights litigation, out of concern for what had happened to the Penan as a result of the indiscriminate logging of their forests.

Taib Mahmud, who holds the three key offices of Chief Minister, Finance Minister as well as State Planning and Resource Management Minister of Sarawak, is directly responsible for the destruction of the state’s once rich primeval rainforests. Up until today, Taib is denying the Penan, Sarawak’s poorest inhabitants, all rights over their traditional lands in the jungle.

PAS AKAN MENYERTAI PERARAKAN KURAFAT LAGI?


Orang ramai dinasihatkan supaya tidak menyertai perhimpunan ‘candle light vigil aman’ yang dirancang dianjurkan jam 8 malam esok 1Ogos 2010.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata polis tidak menerima sebarang permohonan bagi mengadakan perhimpunan dan perarakan daripada penganjur.

“Difahamkan penganjur program itu berhasrat mengadakan perhimpunan di beberapa lokasi yang dipilih termasuk Selangor, Perak, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan, Negeri Sembilan dan Sarawak.

“Perbuatan (mengadakan perhimpunan) seumpama ini jelas bercanggah dengan undang-undang negara jika diteruskan juga,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia Bukit Aman di sini, semalam.

Ia juga bercanggah dengan ajaran agama Islam kerana perbuatan tersebut adalah amalan agama  Kristian. Tahun 2008 dan 2009 program Vigil ini mendapat sokongan Pas dan Harakah juga menyiarkan program dan menyeru semua ahli dan penyokong Pas menyertai amalan kurafat tersebut