Ceramah Mat Sabu di Kamunting


Ceramah Mat Sabu di Kamunting, taiping

Wednesday, 28 July 2010 12:04 Firdaus
Print PDF
27 Julai (Ahad). Bertempat di Padang Taman Rakyat Kamunting, malam ini telah diadakan ceramah Perdana isu semasa yang disampaikan oleh Dato’ Nge Ko Ham dan AJK PAS Pusat Y. Berbahagia  Mohammad Sabu (Mat Sabu). Ceramah yang jayakan bersama PAS Cawangan tersebut mendapat kunjungan pendengar daripada masyarakat setempat begitu ramai. Dalam ucapan yang begitu penuh semangat, Y. berhagia Mat Sabu telah menyentuh beberapa perkara dan isu negera. Antara isu ekonomi yang disentuh ialah penurunan pleaburan di Malaysia daripada 18 bilion kepada hanya 4 bilion sahaja tahun ini.
Ini menunjukkan ketidak keyakinan pelabur asing terhadap sistem kehakiman di Malaysia. Kenyataan ini disokong apabila perbelanjaan Malaysia kini difesit setiap tahun. Bahkan seorang Timbalan Menteri iaitu Idris Jala sendiri menyatakan Malaysia akan bankrap 9 tahun lagi. Oleh yang demikinan satu persolan akan timbul adakah wawasan 2020 akan mencapai kejayaan yang hanya tingga 10 tahun sahaja lagi.
Akibat dari itu maka rakyat didahulukan apabila harga barang keprluan di naikkan kononnya penyelarasan subsidi semula. “Inilah dia, ‘rakyat didahulukan’ untuk membayar kos hutang negara” berkata Mat Sabu. Kini purata penduduk Malaysia berhutang sebanyak RM 15,000.00 seorang termasuk bayi yang baru dilahirkan. Kesan dari kenaikan harga minyak, sebuah syarikat bas telah memberi kenyataan tidak akan beropersi lebih ketika sambutan Aidilfitri nanti kerana kos telah meningkat dan mereka akan mengalami kerugian sebanyak 6 juta sekiranya beroperasi. “siapakah yang menanggung beban ini melainkan rakyat.
Dalam meraih simpati dan sokongan rakyat maka umno/Bn memainkan isu agama dan perkauman. Antara isu yang dimainkan ialah isu Azan, kepala lembu, kalimah Allah dan lahirkan perkasa. Ini semua adalah agenda umno dan bn demi meraih kemenangan. Namun rakyat kini telah sedar dan mengetahui permainan kotor mereka. Sebelum itu Dato’ Nge Ko Ham menyatakan perak merupakan negeri yang terbaik pengurusan semasa pemerintahan Pakatan Rakyat 10 bulan. Ini diakui sendiri oleh Audit Negara yang mana memberi 90% lebih markah kepada kerajaan negeri ketika itu.
g

g

Komen pilihan : Isu Pas menyerang Felcra


zahari1950 berkata… Memang sangkaan saya selama ini bahawa ramai kakitangan dalam FELCRA adalah penyokong pembangkang. Yang saya hairan tu mengapa pihak kerajaan tak bertindak. Pengarah FELCRA buat ape?. Penyokong pembangkang jugake?. Kan ke FELCRAtu di bawah kerajaan persekutuan.

Kakitangan dari pengurus hingga ke kakitangan bawahan buat bermacam hal supaya timbul perasaan tidak puas hati peserta kepada kerajaan.

Kerajaan umumkan supaya dividen diberi 4 kali setahun. FELCRA pula kata rugi dan tak dapat bayar satu sen pun dividen kepada peserta. Kalau tak percaya pergi tanya FECRA Kokokong 3 Tumbi Rapat di Jeli.

Jadi yang di salahkan adalah kerajaan. Sekarang PAS nak anjurkan perhimpunan pula. Dia (PAS)yang buat hal kemudian dia pula hasut peserta tunjuk perasaan kononnya kerajaan yang salah.

Yang peserta pula tanpa usul pewriksa terus salahkan kerajaan. Memang kenalah jerat PAS ni.

Kerajaan pusat pula macam harimau tak ada taring dan kuku. Dah tahu banyak kakitangan yang pro pembangkang dalam FELCRA masih juga beri muka. Dari pengurus sampailah ke bawah memang tak sedar diri. Amanah diberi untuk tingkatkan ekonomi peserta, sebaliknya mereka jadikan platform politik kononnya salah satu cara menjatuhkan sokongan kepada kerajaan.

Adakah mereka sedar bahawa gaji yang mereka terima tu haram. Mereka bagi keluarga mereka makan duit haram. Rumusan ini saya buat berasaskan iaitu pekerja yang tidak atau gagal melaksanakan amanah yang diberikan bermakna upah yang di terima itu haram dan beri makan keluarga dengan hasil haram.

Ada pesrta FELCRA memiliki antara 5 ke 7 ekar tanah kebun getah di majukan FELCRA yang mengeluarkan hasil tetapi tak dapat dividen kononya rugi. BOLEH DITERIMAKAH ALASAN INI?. LAGI SEKALI SAYA SYORKAN SUPAYA BUAT TINJAUAN KE FELCRA TUMBI RAPAT KOKONG 3. Apakah saya benar atau salah.

PAS MENGGANGGU PELAJAR MALAYSIA DI LUAR NEGARA


Kisah berikut adalah catatan isteri bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin, beliau menyatakan tujuan lawatan ialah untuk berjumpa pelajar-pelajar Malaysia untuk menerangkan ‘isu rampasan kuasa’ di Perak.

Seronok sungguh nampaknya puak-puak Pas meracun pemikiran dan berbohong kepada pelajar tentang apa yang sebenarnya berlaku di Perak.

Persoalannya dari manakan Nizar and the gang mendapat sumber kewangan untuk membawa rombongan beliau untuk menjelajah benua Arab dan Eropah selama 12 hari. Adakah wang tersebut diperolehi daripada orang miskin melalui ceramah-ceramah mereka.

Atau mungkin juga di taja oleh Ngeh dan Nga daripada keuntungan Kopitiam, mungkin juga daripada Anwar Ibrahim yang kaya meliana (millionaire)

Tanggal 9 mac 2010, saya diajak suami menyertainya bersama2 rombongan PAS Perak menjelajah dan bertemu pelajar malaysia yang kini sedang belajar dan menetap di Timur Tengah , UK dan Ireland.


Dlm siri lawatan tersebut suami telah berjumpa ribuan pelajar perubatan dan syariah di Cairo dan Jordan dari kesemua negeri. Manakala di UK dan Ireland, suami telah berjumpa dan mengatur sessi perbincangan di London, Newcastle, Coventry, Warwick, Leeds, Manchester dan Dublin.


Sambutan dari pelajar disana sungguh menakjubkan oleh kerana mereka tersangat mahu mengetahui dengan terperinci mengenai kes rampasan kuasa di Perak. Alhamdulillah suami dan rakan pimpinan PAS Perak telah berkeupayaan menerangkan serta menceritakan gambaran sebenar isu rampasan tersebut serta keputusan di mahkamah Persekutuan, Rayuan dan Tinggi. 

Setelah berada di perantauan selama 14 hari, akhirnya kami bertolak dari London dan sampai di KLIA pada senja 23 Mac 2010.-DS Fatimah Taat

SELEPAS FELDA MAZLAN ALIMAN ‘CELAKA’ MENYERANG FELCRA PULA


new Asset.css(‘http://www.harakahdaily.net/v2/plugins/content/ja_tabs/ja_tabs.css’, {id: ‘myTabs’, title: ‘myTabs’});

Himpunan Felcra tetap diteruskan
Nazri Abdullah   
PASIR SALAK, 31 Julai: Himpunan Warga Felcra Peringkat Kebangsaan di Felcra Bandar Seberang Perak tetap diadakan biarpun beberapa berita pembatalan program mula disebarkan pihak-pihak tertentu.

Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata, berita pembatalan yang disebarkan melalui khidmat pesanan ringkas SMS hari ini adalah tidak benar sama sekali.

“Program tetap diteruskan dan kita tak pernah membatalkannya.

“SMS yang tersebar itu adalah tidak benar dan cubaan pihak tertentu menghalang rakyat dari hadir ke program kita,” katanya yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat.

Menurutnya, selain SMS, berita pembatalan juga disiarkan melalui stesen radio RTM negeri hari ini.

Pihak polis juga jelasnya telah mengeluarkan arahan supaya rakyat tidak menghadiri himpunan tersebut kerana didakwa tiada permit.

Mazlan bagaimanapun bertegas program tersebut tidak menyalahi undang-undang kerana dibuat ditanah persendirian milik seorang ahli PAS di kawasan tersebut.

Penganjur juga sebelum ini telah dua kali memohon permit dari pihak polis namun ditolak.

Himpunan tersebut bermula malam ini bertempat di Felcra Bandar Seberang Perak (Changkat Lada) dianjurkan oleh Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat.

Sebelum ini penganjur himpunan tersebut telah menerima pelbagai ugutan agar membatalkan program tersebut.

Peserta Felcra pula diberi amaran agar tidak menghadiri program tersebut.

Semalam, Felcra menggunakan masjid di sekitar Pasir Salak memberi amaran kepada peneroka bahawa mereka akan ditangkap jika terlibat dengan himpunan tersebut.

Semalam juga Pengerusi Felcra, Datuk Tajuddin Abdul Rahman memberi amaran  mengeluarkan kenyataan mahu menyaman penganjur jika program ini memfitnah Felcra.

Ekoran amaran terbaru itu juga, Anak menjemput Tajudin untuk bersama dalam himpunan tersebut.

HARAKAH


Harakah Daily 

About Harakah Daily (harakahdaily.net): Halaman online surat khabar Harakah dalam Bahasa Melayu
There are 14,464 sites with a better three-month global Alexa traffic rank than Harakahdaily.net. Compared with internet averages, its users tend to be between the ages of 35 and 55, and they tend to be men earning less than $30,000 who have more children and browse from home and school. Approximately 19% of visits to it are bounces (one pageview only). The site is relatively popular among users in the city of Kota Bharu (where it is ranked #25). Harakahdaily.net is based in Malaysia.

5 Stars
1 Review Average Review
The average review of harakahdaily.net based on user ratings.
Global 14,465
Alexa Traffic Rank Alexa Traffic Rank
A measure of harakahdaily.net’s popularity.

The rank is calculated using a combination of average daily visitors to harakahdaily.net and pageviews on harakahdaily.net over the past 3 months. The site with the highest combination of visitors and pageviews is ranked #1.

Updated Daily

Malaysia Flag 80
Traffic Rank in MY Traffic Rank in Country
A measure of harakahdaily.net’s popularity in a specific country. The complete list of harakahdaily.net’s ranks by country is on the ‘Traffic Stats’ tab below.

The rank by country is calculated using a combination of average daily visitors to harakahdaily.net and pageviews on harakahdaily.net from users from that country over the past 3 months. The site with the highest combination of visitors and pageviews is ranked #1 in that country.

Updated Daily

Sites Linking In Sites Linking In
A measure of harakahdaily.net’s reputation.

The number of sites linking to harakahdaily.net. Multiple links from the same site are only counted once.

Updated Quarterly

19-Aug-2001
Online Since Online Since

The date the harakahdaily.net domain was first registered.

Search Traffic

The percentage of site visits from search engines.

Period Percent of Site Traffic
Last 30 days 17.7%
Last 7 days 19.6%
Yesterday 17.7%
Sponsored Links Keyword Research Tool – Find More Keywords
Identify which keywords are searched for, which keywords drive the most traffic and what the PPC bids are using Trellian’s KeywordDiscovery.com keyword tool.

Search Traffic on the Rise and Decline

The top queries from search engines driving relatively more/less traffic to harakahdaily.net in the current month than the previous month. Updated monthly.

Search Query 1 Month Increase The change in percentage of search traffic to harakahdaily.net for each query.
1 harakah 5.32%
2 harakah daily 2.36%
3 harakahdaily 1.88%
4 apco 0.34%
5 daily 0.19%
6 pas 0.15%
7 mstar online 0.12%
8 kaedah dialog 0.11%
9 selawat ke atas nabi 0.09%
10 hukuman sebat wanita 0.08%
Search Query 1 Month Decline The change in percentage of search traffic to harakahdaily.net for each query.
1 harakah online 0.59%
2 harakah daily online 0.44%
3 aduka taruna 0.30%
4 harakah daily net 0.25%
5 kosmo 0.19%
6 malaysia kini bm 0.19%
7 berita harian 0.14%
8 asri rabbani 0.10%
9 bk tan 0.09%
10 harga minyak naik 0.09%
Last Month Stats (Estimated)
PPC Budget
Last Month Clicks
Avg. Ad Position
Google PPC Keywords
Yahoo PPC Keywords

High Impact Search Queries for harakahdaily.net

Popular queries that are relevant to this site and are actively targeted by competitors advertising on search engines. Click on queries below to discover who is advertising for these queries.

Query Query
A phrase that drives traffic to “harakahdaily.net” from search engines. This list also includes sub-phrases that account for a high percentage of this site’s search traffic broken out separately. For example, if the site receives traffic for ‘buy diamond ring’, ‘diamond necklace’, and ‘diamond bracelet’, the word ‘diamond’ might also appear in the list.
Impact Factor Impact Factor
A high value indicates that “harakahdaily.net” is getting significant organic search traffic for queries containing these phrases, despite high advertising competition for these phrases.

Impact Factor is a combined measurement of the importance of a particular phrase to the site’s search traffic and the level of search engine advertising competition (QCI). The index is on a scale of 0 to 100.

Updated Monthly

Query Popularity Query Popularity
An estimate of how frequently users search for these keywords, on a scale from 0 to 100. Higher numbers indicate higher frequencies.

Updated Monthly

QCI The Query Competition Index
QCI indicates the typical number of ads displayed for keyword searches on major search engines. A large number of ads indicates strong advertising competition for a query. The index is on a scale from 0 to 100.

Updated Monthly

harakah 65.28 50 14
harakahdaily 13.03 43 15
harakah daily 11.79 40 10
online 2.17 55 26
pas 0.86 46 19
hara 0.74 37 34
dapat wang 0.53 19 82
wang pos 0.48 21 74
kosmo 0.43 56 15
malaysia kini bm 0.29 24 10
malaysia 0.28 55 36
berita harian 0.20 57 10
wanita online 0.18 11 60
perniagaan 0.15 17 88
ulasan program score a 0.14 11 30
generate traffic 0.14 22 92
malaysia kini 0.13 46 10
kpt 0.13 37 40
harga minyak 0.12 16 10
wpi 0.11 44 20
wang ehsan 0.11 7 60
iklan cari pembantu rumah 0.11 12 18
muslim 0.10 46 44
pulau pinang 0.10 23 80
ismail kamus 0.09 24 10
daily 0.09 54 13
hukum mlm 0.09 14 30
program score a 0.08 7 30
slogan 0.07 46 36
bisnes 0.06 25 90

Search Engine Marketing (SEM) Activity by harakahdaily.net

Ads for harakahdaily.net have appeared on major search engines when people performed the queries below. Click on the queries below to discover more information.
No data available for harakahdaily.net

Search Engine Marketing (SEM) Opportunities for harakahdaily.net

Queries that provide opportunities for this site to advertise through Search Engine Marketing (SEM) to get more traffic. They are popular queries that are relevant to the site, and have low competition in search engine marketing. Learn More Many sites are actively advertising in search engines for the most valuable search queries. This high level of competition tends to result in high advertising costs, which makes it difficult to find attractive advertising opportunities. These opportunities may still exist, however, by looking at the “long tail”. The long tail contains search queries with lower Query Popularity, but such queries also tend to have lower QCI. By advertising for many of these queries, sites may still be able to manage an effective search engine marketing campaign. Note that not all queries on the long tail may be very relevant to this site, but this list may contain a number of strong advertising candidates.

Query Query
A phrase that may provide “harakahdaily.net” with a search engine marketing opportunity.
Opportunity Opportunity
A higher value indicates higher expected search traffic to “harakahdaily.net” from low-CPC (cost per click) SEM campaigns for this Query. A higher value tends to have a high Query Popularity, low QCI, and low Share of Voice for “harakahdaily.net”. The index is on a scale of 0 to 100.

Updated Monthly

Query Popularity Query Popularity
An estimate of how frequently users search for these keywords, on a scale from 0 to 100. Higher numbers indicate higher frequencies.

Updated Monthly

QCI The Query Competition Index
QCI indicates the typical number of ads displayed for keyword searches on major search engines. A large number of ads indicates strong advertising competition for a query. The index is on a scale from 0 to 100.

Updated Monthly

pas 2.56 46 19
malaysia kini bm 2.56 24 10
berita harian 2.50 57 10
kosmo 2.37 56 15
harga minyak 2.26 16 10
malaysia kini 2.25 46 10
ismail kamus 2.19 24 10
daily 2.09 54 13
nik aziz 2.00 28 10
harga minyak dunia 1.98 16 10
tv3 online 1.97 38 10
hara 1.94 37 34
gmail 1.92 91 14
saiful islam 1.88 21 10
dunia islam 1.81 25 10
iklan cari pembantu rumah 1.81 12 18
beg tangan 1.80 17 10
wpi 1.79 44 20
btn 1.78 41 14
bajet 2010 1.75 31 10
Telesign Communications Sdn Bhd
No. 5, Jalan 65C, Pekeliling Business Centre, Off Jalan Pahang Barat
Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan 54300
Malaysia
aeyie [at] aeyie.com

Whois

Who is harakahdaily.net? Whois lookup at Network Solutions.

Is this your website?

Write a Review

Review Summary for harakahdaily.net

5 Stars

(based on 1 reviews)

5 stars (1)
4 stars (0)
3 stars (0)
2 stars (0)
1 stars (0)

Reviews for harakahdaily.net

Sort Reviews: Most Recent Best to Worst Worst to Best Most Helpful
I recommend
this site to a friend
Herman Samsudeen says: This is very informative site for those want to know a real Malaysia Politic. This site tells other story where never told in other Malaysia news paper

Is this your website?

Audience Demographics for Harakahdaily.net

Relative to the general internet population how popular is harakahdaily.net with each audience below?

Age

18-24

Relative to the general internet population, 18-24 year olds are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

25-34

The audience for harakahdaily.net among 25-34 year olds is
similar to the general internet population.

Confidence: medium

35-44

Relative to the general internet population, 35-44 year olds are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

45-54

Relative to the general internet population, 45-54 year olds are greatly over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

55-64

Relative to the general internet population, 55-64 year olds are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Education

No College

Relative to the general internet population, people who did not go to college are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Some College

Relative to the general internet population, people some college education are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

College

Relative to the general internet population, people who went to college are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Graduate School

Relative to the general internet population, people who went to graduate school are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Gender

Male

Relative to the general internet population, Males are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Female

Relative to the general internet population, Females are under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Has Children

Yes

Relative to the general internet population, people with children are greatly over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

No

Relative to the general internet population, people without children are greatly under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Browsing Location

home

Relative to the general internet population, people browsing from home are greatly over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

school

Relative to the general internet population, people browsing from school are over-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

work

Relative to the general internet population, people browsing from work are greatly under-represented at harakahdaily.net.

Confidence: medium

Advanced Demographics for harakahdaily.net

Audience breakdown by income, ethnicity, age, education, gender, children and browsing location.

harakahdaily.net
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
utusan.com.my
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
malaysiakini.com
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
bharian.com.my
18-24
25-34
35-44
45-54
55-64
65+
No College
Some College
College
Graduate School
Male
Female
Yes
No
Home
School
Work
$0 – $30K
$30K – $60K
$60K – $100K
$100K+
African
AfricanAmerican
Asian
Caucasian
Hispanic
MiddleEastern
Other
Compare harakahdaily.net to:

Compare

Bruno Manser dan PKR dalang kepada protes Anti Taib di Oxford


The Oxford University’s Saïd Business School has come under fire over an invitation extended to Taib Mahmud, the controversial Chief Minister of the Malaysian state of Sarawak. Taib Mahmud will present an opening address at the “Oxford Global Islamic Branding and Marketing Forum” to be held on 26-27 July 2010. British civil society groups have announced a protest rally for tomorrow morning, 26 July 2010, in front of the Saïd Business School.

According to a joint NGO statement, which will be released tomorrow, Taib is “one of Asia’s greatest kleptocrats” who has “systematically plundered the rich Borneo jungles for timber”. “Most of the state of Sarawak has been illegally absorbed into the possession of his cronies and family members through ‘privatisations’ and the handing out of palm oil and timber concessions, via arbitrary state acquisitions of native lands.” This has resulted in “environmental destruction, serious human rights violations and poverty.”

Since Taib has come into power in the early 1980s, his family has systematically transferred huge ill-gotten assets into a number of countries, including the UK, Canada, the United States and Australia. It has recently been disclosed that Ridgeford Properties, a developer of London luxury properties, is a wholly-owned Taib family business.

By inviting Taib Mahmud as a keynote speaker, the Saïd Business School is not only offending Sarawak’s native communities and Malaysia’s civil rights movement but is also betraying the Oxford University’s integrity and academic tradition.

It was an Oxford scholar, the eminent social anthropologist Rodney Needham, who first travelled to Sarwak in 1951 to study the Penan, Borneo’s famous rainforest culture. Months before his death, in 2006, Needham signed an affidavit in favour of a Penan land rights litigation, out of concern for what had happened to the Penan as a result of the indiscriminate logging of their forests.

Taib Mahmud, who holds the three key offices of Chief Minister, Finance Minister as well as State Planning and Resource Management Minister of Sarawak, is directly responsible for the destruction of the state’s once rich primeval rainforests. Up until today, Taib is denying the Penan, Sarawak’s poorest inhabitants, all rights over their traditional lands in the jungle.

PAS AKAN MENYERTAI PERARAKAN KURAFAT LAGI?


Orang ramai dinasihatkan supaya tidak menyertai perhimpunan ‘candle light vigil aman’ yang dirancang dianjurkan jam 8 malam esok 1Ogos 2010.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata polis tidak menerima sebarang permohonan bagi mengadakan perhimpunan dan perarakan daripada penganjur.

“Difahamkan penganjur program itu berhasrat mengadakan perhimpunan di beberapa lokasi yang dipilih termasuk Selangor, Perak, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan, Negeri Sembilan dan Sarawak.

“Perbuatan (mengadakan perhimpunan) seumpama ini jelas bercanggah dengan undang-undang negara jika diteruskan juga,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia Bukit Aman di sini, semalam.

Ia juga bercanggah dengan ajaran agama Islam kerana perbuatan tersebut adalah amalan agama  Kristian. Tahun 2008 dan 2009 program Vigil ini mendapat sokongan Pas dan Harakah juga menyiarkan program dan menyeru semua ahli dan penyokong Pas menyertai amalan kurafat tersebut

Perhatikan betul-betul propaganda Pas dan Pkr


ISU 1 HARI PAHLAWAN
Boleh pulak kerajaan Selangor mengadakan majlis di tugu peringatan negeri, tak ada yang membantah ker haram tu…Siapa dengan tafakur selama seminit…..Hoiii PAS…kenapa tak membantah?

ISU 2 DARUL ULUM HULU LANGAT
Bagi bantuan RM 100 ribu sahaja? Lihat Menteri Besar Perak, Madrasah idrisiah Bukit Chandan Kuala Kangsar dapat RM 250 ribu…bantuan perkapita…tu belum termasuk tanah untuk projek perladangan kepada sekolah agama rakyat.

ISU 3 GURU BERPOLITIK
Pas takut jika ramai guru menyertai Umno, Selama ini Pas telah berjaya mempengaruhi minda guru DG 41-48 supaya menetang kerajaan. 

Ramai guru-guru Pas yang membawa Harakah dan bercakap politik di sekolah, menjadi perayu undi bila ada PRU dan PRK.  Paling buruk lagi ada guru Pas menggunakan masa terluang untuk berkempen politik kepada guru lain, menghina guru-guru yang tidak menyokong mereka.

Kenapa Pas membenarkan guru-guru pro  mereka berpolitik dalam sekolah? Nah! Bila kerajaan mengizinkan guru untuk bergiat cergas dalam politik, Pas yang fobia, kacau-bilau , risau dan cemas.

Dalam masa yang sama, Pas mendesak agar AUKU di tarik balik kerana mereka mahu mahasiswa yang muda-muda dibenarkan berpolitik diluar kampus dan menyokong Pas terutama dalam PRU dan PRK.

Tidakkah Pas merasa risau jika pelajar IPTA terlibat dengan politik , ia akan menjejaskan pengajian mereka dan boleh menyebabkan pelajar akan mengabaikan pelajaran dan tugasan mereka?

Jelas sikap double standard Pas yang hanya mementingkan diri mereka dalam isu guru dan pelajar universiti.

Jika menguntungkan Pas , mereka bersetuju, sebaliknya jika merugikan Pas, mereka menentang. Itu Pas, Parti Ajaran Sesat.

Isu Pasir Selangor – Lombong Kg Susu Kambing


Isu Pasir Selangor – KSSB Lencongkan Sg Selangor


Isu Pasir Selangor – District Officers Only Listen to KSSB


MASYARAKAT MALAYSIA HIDUP SENANG WALAUPUN TUKANG SAPU DAN TUKANG KEBUN


Kemalangan maut, besi penghadang jalan menembusi kereta mangsa di Kilometer 81, Jalan Lipis-Merapoh, 4.20 petang kelmarin.

NGERI...keadaan kereta  dinaiki mangsa yang ditembusi besi penghadang jalan.

 Halimah Hamat, 57, dari Gua Musang, bekerja sebagai tukang sapu di SK. Tengku Muhamad Fakhri Petra, Kelantan maut di tempat kejadian akibat cedera di kepala.

Suami mangsa, Yusuf Che Hamid, 60, tukang kebun di sekolah yang sama mengalami cedera ringan dan dirawat di Hospital Kuala Lipis.

Kereta Proton Pesona dipandu Yusuf dipercayai hilang kawalan dan terbabas ke kanan jalan sebelum melanggar besi penghadang jalan mengakibatkan besi itu menembusi kereta mangsa.

Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa. yang ingin disebut di sini lah keupayaan En Yusuf  dan arwah isteri yang mampu memiliki kereta Persona yang harganya sekitar RM 46 ribu hingga RM 57 ribu.

Jika kereta tersebut dihadiahkan oleh anak mereka, ia satu perkara yang murni. Jika mereka sendiri yang membelinya, ia menunjukkan rakyat kita dapat hidup senang walaupun bekerja sebagai tukang sapu dan tukang kebun.

Hanya parti pembangkang seperti Pas dan Pkr sahaja yang lantang mengkritik kerajaan kononnya menipu rakyat dan menindas rakyat.


Print Pdf Email RSS

PUTRAJAYA, 27 Julai – Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Datuk Seri Noh Omar mengibaratkan kerajaan negeri Selangor seperti “ayam bertelur sebiji riuh sekampung” dalam mempromosikan keberkesanan pentadbirannya.

Beliau berkata, kerajaan negeri Selangor yang diterajui PKR berbelanja lebih untuk promosi dan publisiti sehingga rakyat mudah terpengaruh.

“Kelemahan kita (Barisan Nasional) pula kurang buat promosi,” kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani itu kepada pemberita selepas melancarkan Program Anak Angkat Lepasan Siswazah Tani Universiti Pertanian Malaysia di sini hari ini.
 

Dilaporkan peruntukan RM15 juta tersebut dikatakan bersamaan dengan RM3 untuk setiap 5.2 juta penduduk Selangor di mana dana itu akan digunakan untuk menyebarkan maklumat melalui portal TVSelangor09, Selangor Kini dan juga akhbarnya.

“Mengapa guna duit rakyat untuk tipu rakyat? Tetapi saya tidak hairan kalau peruntukkan itu RM50 juta atau RM100 juta sekalipun. Ia memang kaedah mereka untuk bercakap, berkempen untuk kelirukan rakyat,” katanya.

Noh berkata, kaedah promosi PKR itu juga boleh disamakan seperti sebuah syarikat besar yang berbelanja besar bagi produk mereka.

“Barang kalau lebih iklan, barang tak berkualiti pun akan buat orang terpengaruh. Lihat saja barangan syarikat besar cukup mudah dikenali kerana belanja promosi yang besar tetapi kualiti belum tentu.

“Bagi syarikat kecil pula walau kualiti barangan bagus tetapi tiada duit untuk buat iklan, hanya bergantung pada kementerian untuk promosi, maka walau produk bagus sekalipun, ia tidak akan begitu dikenali.

“Begitu juga politik. Pembangkang tak buat apa-apa tetapi kerana promosi lebih, rakyat nampak seolah-olah Kerajaan Negeri Selangor buat kerja untuk pembangunan rakyat. Tetapi kalau anda pergi “on the ground” apa yang kerajaan PKR telah buat,” katanya.

Beliau berkata, PKR sedang membawa budaya tidak ikhlas, budaya menunjuk-nunjuk, budaya menghebahkan apa yang telah dibuat.

“Selama empat penggal menjadi wakil rakyat, saya rasa malu, rasa tidak ikhlas kalau saya uar-uarkan apa yang saya buat. Kita ikut prinsip Islam, tangan kanan memberi, tangan kiri tak tahu,” kata Noh. -MediaUMNO

LING LEONG SICK DI DAKWA – MEMBUKTIKAN KETELUSAN KERAJAAN


Pendakwaan dan tuduhan menipu terhadap Ling Leong Sick (67 )yang terlibat dalam skandal PKFZ yang bernilai RM 4.6 billion telah membuktikan ketelusan kerajaan BN.

Ia boleh disamakan dengan pemecatan Anwar Ibrahim pada tahun 1989 lalu kerana terlibat dengan penyalah gunaan kuasa. Cuma bezanya Anwar melompat gila sebaik sahaja di pecat, ia berbeza dengan Ling yang lebih cool apabila diarahkan melepaskan jawatan Presiden MCA berikutan perebutan kuasa dengan Lim Ah Lek.

Ling dituduh di bawah seksyen 417 dan 418 di bawah Penal Code for cheating.  Jika disabitkan kesalahan Ling  akan dipenjarakan.

Skandal ini merupakan isu besar selepas Perwaja . Penipuan licik ini melibatkan pepimpin parti MCA dan pembangkang cuba mengaitkan dengan Umno. Mahfuz dengan lantang menyatakan Umno terlibat tetapi ia hanya lah tuduhan liar tanpa bukti.

Kita tidak perlu rasis dalam isu ini. Orang Melayu tak reti yang berbelit-belit menipu sebanyak itu kecuali lah Anwar Ibrahim dan Mahfuz Omar yang bijak berkata-kata seperti burung kakak tua.

Seandainya skandal ini melibatkan Anwar sewaktu dalam Umno, sudah tentu Mahfuz akan menuduh pula kerajaan berniat jahat dengan mengaitkan PKFZ dengan Anwar. Itu jawapan standard mereka jika terkena batang hidung mereka.

Pas dan Pkr tidak perlu sibuk dengan isu Ling Leong Sik tetapi perlu melihat, memprotes dan membantah terhadap Dap dalam kes pelahap pasir di Selangor.

Kenapa Pas senyap dan membisu, takut kehilangan sokongan Dap atau  pemimpin Pas telah ditutup mulut oleh Semesta Sdn Bhd.

Begitu juga halnya dengan Prof Dr Azmi Sharom aktivis dan peguam alam sekitar  ke mana anda, bila nak buat talk show bersabit isu lombong pasir.?

Apakah Karam Singh Walia juga sudah karam bersama vest dan mic logo TV3  atau TV3 sudah menjadi jentera Pas. Pkr dan Dap seperti mana yang terdapat dalam Proton, Perodua, Petronas, Telekom dll.

LAGI MENGENAI JHO LOW DAN TIADA KENA MENGENA DENGAN 1MDB YANG DIKAITKAN OLEH PEMBANGKANG


Pictures of parties together with socialite Paris Hilton had brought Low quickly into the limelight. — Reuters pic

KUALA LUMPUR, July 29 — The young Malaysian who has been making headlines around the globe for his partying ways has revealed he started managing millions at the age of 20 and now handles a US$1 billion (RM3.2 billion) fund.

Low Taek Jho told The Star in an exclusive interview published today that he took a semester off from the Wharton School of Business at the University of Pennsylvania in 2002 to start an investment fund called The Wynton Group with US$25 million from his family and nine other investors made up of schoolmates from the Middle East.

“We started out with mainly portfolio investments around the world. Subsequently, we decided to move from just buying and selling public shares to private equity.

“As of today, Wynton’s investments stands at in excess of US$1 billion. When I started the company when I was still in university, I had a SOHO, home-office type concept. Subsequently, it was formalised and we had offices in Malaysia, Singapore and headquarters in the British Virgin Islands,” the Penang-born told The Star.

The Arabic-speaking Low added that the group is now relocating its headquarters to Abu Dhabi.
“I have a lot of close friends and good contacts in Abu Dhabi. In particular, I am very good friends with His Excellency Yousef Al Otaiba, who is formerly the director of international relations at the Crown Prince’s court and he is currently the ambassador for UAE to [the] US and Mexico. Yousef is the son of Dr Mana Al Otaiba who is the first oil minister for the UAE.

“I think the great thing between Abu Dhabi and Malaysia is that they have really committed a lot to Malaysia and I think it is not only what we can see from the press on the G-to-G (government-to-government) level but even at the private business levels. There is a lot of trust from them with respect to local Malaysian companies operating in Abu Dhabi especially in the construction sector,” said the third son of Penang businessman Datuk Larry Low.

But Low Taek Jho remains on the board of UBG Berhad as group adviser and non-independent, non-executive director since 2008. He is also group adviser to several international corporations involved in global private equity, mergers and acquisitions (M&A), buyouts, government-to-government offset structured investments, and financing.

He also pointed out that his businesses are run without using a website or social networking sites like Twitter.

“No, that’s definitely not mine,” he said when asked whether he owned the website http://www.taek-jho-low.com.

“I don’t have a Twitter account and I do not have a website either. But I notice that many websites and blog sites have my name on it. But they’re not mine,” Low added.

In the interview with The Star, Low revealed his personal background, where education and sports played the central role.

“I was a state swimmer. I swam the backstroke for my primary Union school,” he said when the discussion turned to him being described as chubby by the international media. He weighs 88kg and stand 170cm tall.

Low said he remained a swimmer until arriving in the US in 2000, where he began eating huge portions like an American. He had earlier described having an ordinary childhood in Penang until he was 16 years old when his parents sent him to study in Harrow School, which boasts of having educated seven British prime ministers.

Low said he cherished his years in Penang but readily admitted “that in terms of maturing into a business person” was from the time he was at Harrow till the Wharton School of Business.

Known more for being in the company of celebrities such as Paris Hilton and comedian Jamie Foxx, the 28-year-old said his business came from being “at the right time and meeting the right people coupled with a trusting relationship”.

“There were a few key relationships which I started to develop there. Harrow had lots of children of prominent European, Asian and Middle Eastern families. That’s when I met the former King of Jordan’s son, among others.

“That time was a very important time for me. That’s when I felt that I built the core foundation of contacts for the future. That’s quite important, because that’s when you know them as friends and you build the trust level for the future as opposed to meeting someone during the course of your business life,” he said.

Low went to Wharton immediately after Harrow where he expanded his network of friends and relationships between 2000 and 2005, when he graduated with a Bachelor of Science in Economics, majoring in Finance.

“Throughout the course of 1998 to 2005, it turned out to be a key development period. I believe in hard work and persistence,” he said.

Low noted that he wrote “a couple of articles for the Wharton journal. Some recommendations turned out well, some were terrible.”

“Wharton educates you to look at a diverse portfolio. At the end of the day, it is about managing risk adjusted returns through diversification,” he said.

He also spoke passionately about business for Malaysians in the Middle East.

“I see a lot of opportunities for Malaysians, especially in the Middle East, just purely because there is so much liquidity and capital and vice versa from Middle East to Malaysia, which is where my interest is.

“Ultimately, I am Malaysian. I am one who does not forget my country or my state. And I think there is a lot we can do for Malaysia. But first, you must build the trust of your investors and then you need to deliver what you promised to investors,” Low said.

Menjejaki Lingkaran Anwar & Zionis – Naungan The Albright Group


Sekembalinya dari Jacksonville, Florid, 27 Februari 2005, Anwar Ibrahim  bermesyuarat dengan Madeline Albright  di Washington DC . Selepas melepaskan jawatan sebagai Setiausaha Negara Amerika Syarikat semasa zaman Presiden Bill Clinton, Albright membuka syarikatnya sendiri pada tahun 2001, The Albright Group LLC di 1101 New York Avenue, NW, Suite 900, Washington, DC 20005. Klik di sini
Berkaitan dengan Albright, Azmin Ali melaporkan “Semasa menjadi Setiausaha Negara, Madeline Albright paling tegas mengecam sistem perundangan Malaysia yang tidak adil dan menganggap Anwar sebagai tahanan politik. Kini selaku Pengerusi National Democratic Institute ( NDI ), Albright bersedia memberikan kerjasama (kepada Anwar) bagi menjayakan rencana dialog Islam dan Amerika Syarikat”. Klik di sini

Tulisan Azmin tentang perjumpaan Anwar-Albright membuka satu ruang sejarah hubungan yang telah dibina, sekurang-kurang sejak 1998. Keduanya, Albright berkepentingan kepada karier politik Anwar kerana Albright kini adalah Pengerusi NDI. Bahasa Azmin, Albright sedia beri kerjasama kepada Anwar atas kapasiti Pengerusi NDI. Maknanya Anwar yang minta kerjasama dan sokongan daripada Albright. Bahasa politik Azmin, kerjasama itu (baca : pertolongan/bantuan politik) untuk menjayakan rencana dialog Islam dan Amerika Syarikat. Tetapi benarkah untuk dialog Islam dengan Barat ?

Rencana dialog Islam dengan Barat itu hanya momokan indah Anwar kepada para penyokongnya di Malaysia, bagaimana pula pandangan Yahudi kepada Anwar terhadap permohonan bantuan itu ?

Ketika Azmin menulis mengenai NDI kepada para penyokongnya di Malaysia pada tahun 2005, ramai yang tidak memahami apakah sebenarnya NDI ? Apakah modus operandi badan itu ?

Apakah NDI ? NDI merupakan salah satu daripada empat cabang Projek Induk Demokrasi Amerika Syarikat yang dikenali sebagai NED (National Endowment for Democracy). Menurut Allen Weinstein, penggubal udang-undang penubuhan NED  “Apa yang telah dilakukan oleh NED hari ini adalah perkara sama yang pernah dilakukan oleh CIA, 25 tahun dahulu”.

Bermakna operasi NED adalah sama dengan operasi CIA iaitu untuk menakluk dunia supaya tunduk kepada kuasa Amerika Syarikat menggunakan topeng demokrasi.

Dalam konteks NDI, pengkhususan bidang kerja organisasi mereka adalah membangunkan institusi demokrasi di negara-negara tertentu dengan memberi bantuan kewangan, dan latihan kepimpinan kepada parti politik tertentu dan NGO tertentu. Klik di sini

Selain Albright, terdapat beberapa aktivis zionis lagi yang bergiat cergas dalam NDI, iaitu Kenneth D Wollack (Presiden NDI), James Wolfensohn (Ahli Lembaga Pengarah NDI) dan Stephen J. Solarz serta Elliott Kulick (Kedua-duanya Penasihat NDI). Klik di sini

James Wolfensohn adalah seorang kenalan Yahudi Anwar sejak dari Anwar menjadi Menteri Kewangan dan dilantik bekerja di Bank Dunia dan IMF. Klik di sini. Manakala Stephen Solarz dan Elliott Kulick merupakan kenalan Anwar dalam ICG (International Crisis Group). Klik di sini

Apa signifikan pertemuan Anwar-Albright ?

Jika dibandingkan dengan kes terbaru Anwar, ‘Anwar’s Apology Tour’, [klik di sini] pihak Anwar sendiri yang mengatur jadual untuk memohon maaf kepada tokoh-tokoh Yahudi, jadi dalam kes pertemuan Anwar-Albright, pihak Anwar yang mengatur jadual untuk bertemu dengan Albright bertujuan untuk meminta sokongan politik.

Bukan Albright yang mahu jumpa Anwar tetapi Anwar yang beriya-iya mahu jumpa Albright, serta menawarkan diri untuk diperalatkan oleh Yahudi beraliran zionis itu. Anwar sanggup diperalatkan dirinya kerana beliau melihat keuntungan jangka panjang kepada dirinya dan politiknya khususnya berkaitan dengan dana politik.

Sememangnya Yahudi akan menerima sepenuh hati, apabila terdapat seorang ‘tokoh muslim’ yang bersedia membantu menjayakan misi mereka ke negara-negara Islam.

Bermakna pertemuan semula Anwar-Albright pada 27 Februari 2005 dianggap detik bermulanya sokongan politik Albright kepada Anwar Ibrahim. Albright dianggap sebagai sumber rujukan Anwar ‘kunci hubungan’ dengan semua tokoh-tokoh Yahudi yang memegang peranan utama dalam bantuan dana untuk projek demokrasi seperti Carl Gershman (Presiden NED), Kenneth Wollack (Presiden NDI), dan Lorne Craner (Presiden IRI) yang pada episod seterusnya Anwar Ibrahim diberi kepercayaan untuk menjadi panel pemikir yayasan demokrasi yang didalangi kumpulan zionis itu. Klik di sini

AnwarJewish

Apa kepentingan Anwar menjadi alat kepada Yahudi di NED, NDI dan IRI ?

Sebenarnya terlalu banyak khususnya dalam karier politik Anwar Di Malaysia. Suara Keadilan terbitan 28 November – 12 Disember 2006 melaporkan sebelum PRU 12, NDI telah melatih lebih 30 orang aktivis PKR di salah sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur. Antaranya adalah Dr Xavier Jayakumar, Mustafa Kamil Ayub, Kamarul Baharin Abbas, Sivarasa Rasiah, Khalid Ibrahim, Johari Abdul, Amiruddin Shaari, Haniza Talha dan lain-lain.

IRI (International Republican Institute) yang juga mengkhususkan dalam pilihanraya turut membantu Anwar dan rangkaiannya di Malaysia. Baca tulisan sebelum ini bertajuk “Bagaimana IRI bantu Anwar Ibrahim” untuk mengetahui bentuk-bentuk bantuan tersebut. Klik di sini

Albright dan US-Muslim Engagement Project
Albright adalah seorang Yahudi yang berminat dengan Projek ‘Pertunangan’ Dengan Dunia Islam (US-Muslim Engagement Project). Projek ‘US-Muslim Engagement’  merupakan cadangan daripada CFR (Council on Foreign Relations) di mana Albright merupakan salah seorang daripada ahli lembaga pengarahnya.

Ahli lembaga pengarah CFR terdiri daripada Carla A. Hills(Pengerusi bersama), Robert E Rubin (Pengerusi bersama), Richard N Haass (Presiden), Madeline Albright, Vin Weber, Fareed Zakaria dan lain-lain. Klik di sini

Berdasarkan ahli lembaga pengarah CFR di atas, maka tidak hairan jika Anwar dilantik sebagai diplomat jemputan CFR [klik di sini], kerana sebahagian besar ahli lembaga CFR adalah sahabat Anwar. Misalnya Carla A. Hills, terlibat bersama Anwar dalam ICG; Vin Weber, terlibat bersama Anwar dalam NED dan Richard N Haass, terlibat bersama Anwar dalam Institut Brookings. Bahkan Albright merupakan tokoh pertama yang mencadangkan nama Anwar supaya dilantik sebagai Diplomat Jemputan CFR.

Albright (Pengerusi NDI) dan Vin Weber (Pengerusi NED) merupakan dua ahli lembaga pengarah CFR yang terlibat aktif dengan projek ‘pertunangan’ dengan dunia Islam tersebut. Klik di sini

Rockefeller Brothers Fund turut menaja US-Muslim Engagement Project. Albright dan Vin Weber turut terlibat dalam projek tersebut.  Klik di sini

Apakah motif CFR (yang anggotanya kebanyakan Yahudi dan disponsor badan Yahudi) serta agensi-agensi kawalan terutamanya NED dan NDI terlalu berminat untuk mengadakan projek ‘pertunangan’ dengan dunia Islam ? Apakah motif badan-badan Yahudi melantik Anwar Ibrahim sebagai salah seorang ‘tokoh utama’ dalam projek ‘US-Muslim Engagement’ itu ?

 

Harun Din Jawab Jawapan Anwar Di Woodrow Center


Fasal 153, Hak Keistimewaan Melayu Jangan Dipolitikan (Bahagian 2)


KUALA LUMPUR 30 Julai — Penasihat Undang-undang UMNO, Datuk Hafarizam Harun membidas pihak pembangkang khususnya DAP yang seringkali menimbulkan hal-hal berkaitan hak keistimewaan orang Melayu.

Katanya, seharusnya perkara tersebut tidak berlaku kerana ia termaktub dalam Artikel 153, Perlembagaan Persekutuan.

“Saya melihat situasi ini seolah-olah mencabar apa yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan yang mana kalau kita kaji sejarah penubuhan Persekutuan Tanah Melayu dan juga Perlembagaan Persekutuan 1957, Artikel 153 adalah salah satu artikel berbentuk ‘entrenched’,” katanya kepada umno-online.com.

Jelasnya lagi, Artikel 153 tersebut adalah tunjang kepada Perlembagaan Persekutuan iatu hak orang Melayu sama ada berkenaan dengan permit dan juga perkhidmatan; termasuk di dalamnya biasiswa dan sebagainya, adalah hak yang telah dilindungi termaktub.

“Oleh itu ia tidak boleh dicabar atau dibincangkan sekalipun, malah tidak boleh dicela atau dicaci oleh mana-mana pihak,” tegasnya merujuk berkenaan i DAP dan juga beberapa kumpulan-kumpulan pendesak yang kebanyakannya bukan Melayu mempersoalkan hak keistimewaan Melayu dalam beberapa perkara.

Menurut beliau, apabila DAP membangkitkan hal sedemikian, dapat dilihat bahawa perjuangannya tersasar daripada sebuah parti sosialis menjadi rasis. “Pihak sedemikian cuba untuk menimbulkan perasaan benci, rasa tidak sama rata dan perasaan bahawa sesuatu kaum itu lebih superior dari kaum yang lain. Ini adalah permainan politik yang bahaya kerana boleh menimbulkan masalah dan dikaitkan dengan hasutan.

“Menerusi Akta Hasutan 1948, secara ringkas menerangkan bahawa, ia adalah satu perbuatan menghasut apabila mempertikaikan apa jua perkara, hak, posisi, keistimewaan dan sebagainya yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.”

Justeru, katanya jika ianya dibiarkan berterusan maka akan mewujudkan satu perkara yang boleh menimbulkan satu-satu kaum dalam masyarakat bersikap prejudis dan jika dilihat dari aspek perundangan maka tindakan boleh dilakukan di bawah Akta Hasutan.

“Saya sendiri perlu berhati-hati apabila memperkatakan tentang Artikel 153 ini kerana tidak mahu melanggar undang-undang dengan dikaitkan di bawah Akta Hasutan atau dicap serbagai ultra Melayu dengan kenyataan saya disalahguna,” tegasnya.

Menurut beliau, ultra Melayu ini sendiri mula diperkatakan sejak penerbitan buku ‘Malay Dilemma’ oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad sehingga hari ini dan ia telah diberi satu konotasi yang berbentuk negatif.

“Kita tidak boleh nafikan di dalam diri kita masing-masing ada ultranya tetapi apa yang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bawa dalam konsep 1Malaysia adalah satu prinsip toleransi yang berbentuk penerimaan iaitu setiap bangsa perlulah menerima hak kewujudan, keistimewaan, kelebihan kaum-kaum lain agar semua dapat hidup dalam masyarakat yang harmoni.”

Hafarizam turut menyatakan kekesalannya berkaitan perkara terbabit dan berharap agar pihak pembangkang menggunakan isu-isu lain dalam hal politik. “Carilah perkara lain untuk dipolitikkan dan lakukanlah secara matang agar tidak menyebabkan timbulnya persaaan marah terhadap orang bukan Melayu atau UMNO sendiri.

“Kalau DAP betul-betul parti yang memperjuangkan sosialis, iaitu berteraskan kerajaan mengatasi segalanya maka tentu mereka tidak bersifat rasis. Dalam keadaan ini double standard atau tidak konsisten diamalkan kerana posisi mempertikaikan hak keistimewaan orang Melayu.”

SIAPAKAH TAIKO INI?


Paris HIlton Has a Sugar Daddy
Posted by AJ Grey on 07.29.2010





All those pictures of Paris Hilton yachting on the Mediterranean seems to have come with a new boyfriend. That boyfriend also happens to be filthy rich. Taek Jho Low is his name, and he’s a Malaysian businessman who’s been paying Paris’ way. That includes nearly $5 million in champagne for Paris and her friends, which resulted in the champagne shower shots not too long ago.
Apparently the Malaysian tycoon’s big spending started when Paris’s ex Doug Reindhart happened to be in the same club as them and tried to show off by buying huge bottles of champagne, which Jho Low quickly topped.

Hey, long as he’s getting something out of it, right? In the meantime, enjoy a picture of Paris and her new guy, as well as more shots of her boating.

Post Comment (28)  |  Email AJ Grey  |  View AJ Grey’s 411 Profile

SIREH PULANG KE GAGANG


Mulai 1 Ogos 2010, Semua guru Gred DG 41 sehingga Gred DG 48 dibenar melibatkan diri dalam arena politik merupakan satu penghargaan kerajaan kepada kaum guru.

Ia mengulang ‘sejarah zaman‘ di mana guru-guru memainkan peranan utama dalam usaha memerdekakan tanah air dari penjajahan British. Guru-guru seperti Allahyarham Tun Ghaffar merupakan sebahagian daripada  guru lepasan Maktab Perguruan Sultan Idris Tanjung Malim.

Begitu jugalah dengan peranan yang dimainkan oleh sebahagian guru-guru wanita lepasan Maktab Perguruan Perempuan Melayu Melaka seperti Ibu Zain, Tun Fatimah Hashim dan ramai lagi.

Di peringkat Dewan Undangan Negeri juga ramai bekas-bekas wakil rakyat adalah bekas-bekas guru, guru besar, guru kemas dan juga ustaz/ ustazah. Di  peringkat kampung peneraju kepimpinan masyarakat terpikul secara otomatik di bahu mereka.

Jika dahulu segala urusan surat menyurat, orang kampung akan ke rumah guru untuk meminta jasa baik mereka menaip surat. Ini kerana setiap guru wajib memiliki sebuah mesin taip.

Guru juga memiliki kereta seperti Austin Cambridge A55,  Moris Minor atau pun lain-lain model seangkatan zamannya. Kereta guru akan  menjadi  teksi kepada orang kampung jika berlaku sakit demam, kelahiran atau kematian.

Pada waktu itu guru adalah sumber rujukan ia dibaratkan seperti kamus atau pun ensiklopedia berjalan. Guru penggerak kemajuan anak bangsa, guru adalah pemimpin, guru adalah nadi kemajuan  perkembangan politik peringkat akar umbi.

Bagaimanapun usaha murni guru-guru telah disekat, hanya yang diizinkan bergiat cergas dalam politik ialah guru-guru bukan siswazah, itu pun perlu mendapat keizinan dan pelepasan ketua jabatan jika ingin bergiat cergas dalam politik.

Sejak larangan dikuatkuasakan, maka penyertaan guru dalam politik mulai terhakis sedikit demi sedikit. Bagaimana pun ramai juga guru-guru Gred 41 dan 44 yang melanggar arahan dan melibatkan diri secara total dan ramai yang memegang jawatan dalam parti di peringkat bahagian.

Ramai juga yang main sorok-sorok dan tak kurang juga yang berani menonjolkan diri. Belang mereka dapat diperhatikan menjelangnya Pilihan Raya Umum dan juga Pilihan Raya Kecil.

Hari ini dengan penarikan balik larangan tersebut maka dalam pemilihan Umno tahun hadapan diharapkan akan ada guru-guru DG 41 , DG 44 ataupun DG 48 akan menjadi Ketua Bahagian.

Kami di Perak Today akan melihat perkembangan ini dengan penuh minat. Siapakah guru DG 41-48 yang bakal mencipta sejarah sebagai Ketua Bahagian yang pertama abad ini

Di Perak masih terdapat bekas-bekas guru yang masih kekal menjadi Ketua Bahgaian, antaranya yang kami kenal ialah Dato Hj Rosli Hussin, Ketua Umno Bukit Gantang tetapi beliau bukan dari DG 41.

Lain-lain ramai yang sudah bersara daripada  politik selepas tidak menjadi Ketua Bahagian atau pun tidak terpilih menjadi wakil rakyat.

Penarikan balik larangan ini akan membolehkan mereka yang berminat dan cenderung dapat politik dapat memegang jawatan disemua peringkat dan ia boleh lah  diibaratkan seperti perumpamaan  ‘sireh pulang ke gagang.

Previous Older Entries