REFERENDUM BODOH PAS PAHANG


Saekor lagi anjing dap di negeri pahang menyalak (tuan ibrahim tuan mat) tentang isu lynas, pas pahang mengarahkan kerajaan pusat mengadakan referendum awam untuk dijadikan landasan sama ada mahu meneruskan atau membatalkan projek loji pemprosesan nadir bumi lynas digebang,seperti yang diketahui bahawa loji tersebut tidak mendatangkan bahaya kepada alam sekeliling.

Seperti yang dinyatakan oleh pakar-pakar yang yang terlibat tetapi nampaknya ada lagi anjing dap yang cuba nak menyalak ,kalau dulu yang menyalak anjing dap dari pkr kali ini anjing dap dari pas pula mengambil tempat, kalau dulu anjing dap dari pkr telah bawa orang ramai berdemotrasi hingga menyusakan pihak polis kali dan kali ini anjing ini tak tahu apa pula yang akan dibuat.

Kami ingin mencadangkan kepada anjing-anjing dap ini supaya jangan menyusahkan orang ramai dan pasukan polis maka anda kalau masih tidak berpuas hati sila bawa kes ini kemahkamah jangan cuba nak menghasut rakyat dengan berbagai cerita hingga rakyat menjadi takut kepada benda yang dibuat untuk kebaikan masa depan penduduk dikawasan sekitarnya.

Kepada pemimpin pembangkang kalau setakat nak pertikai apa yang kerajaan pusat  buat rasanya tak payah kerana setakat ini belum nampak lagi apa yang pembangkang buat dinegeri yang diperentah cuma yang nampak cubaan nak memurtadkan orang islam oleh pihak kristian mendapat sokongan dari pakatan haram terutama pas, sangat jelas sekarang pas dan pkr bertindak sebagai barua kepada dap laknattullah termasuk mat sabu lahanat yang memperdagangkan sejarah negara.

Advertisements

AWASILAH JARUM MAUT- MAT SABU ADALAH JARUM DAN DAP ADALAH RACUNNYA


“Saya tidak ingat adakah saya kata begitu. Saya sedang cari rakaman ceramah itu balik. Lepas tengok baru saya akan ulas sama ada perlu bincang dengan peguam atau bagaimana,” katanya seperti mana dipetik dari lidah rasmi Pas, http://harakahdaily.net, hari ini. – inilah reaksi terbaru Mat Sabu yang dah mula menggelabah apabila pelbagai pihak menghentam beliau akibat daripada ceramah bodohnya di Padang Serai pada 21 Ogos yang lalu. Pepatah Melayu ada menyatakan bahawa “terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya”
Saya hanya melihat Mat Sabu tak lebih dari seperti seorang badut di dalam isu komunis ini. Beliau hanya tahu memainkan sentimen untuk menaikkan kebencian serta kemarahan orang Melayu. Bercakap ikut sedap mulut, mengkaji fakta sejarah yang naïf, sonsang lagi menyesatkan, tiada adab sopan dalam pengucapan awam dan pelbagai perkara jelek yang ada pada pada pidatonya. Kalau diukur secara ilmiah maka entah berapa markah yang boleh diberikan kepadanya.Itulah Mat Sabu- Timbalan Presiden PAS yang telah memalukan PAS sebenarnya. Kalau saya seorang ahli PAS, malunya saya mendapat seorang Timbalan Presiden yang tiada kualiti seperti ini!
Logikkah seorang ahli politik veteran boleh lupa atau tak ingat tentang apa yang telah diucapkannya? Kalau Mat Sabu tak ingat, beliau boleh merujuk kepada pelbagai sumber yang ada. Sekarang ni zaman IT daan Mat Sabu boleh menggunakannya untuk mendapatkan salinan asal ucapan beliau itu. Itulah kalau hati tu dah kotor, maka Allah akan padamkan sedikit demi sedikit ingatan kita.
Saya melihat Mat Sabu adalah umpama sebatang “jarum” yang telah digunakan oleh pihak-pihak yang anti-Melayu terutamanya DAP. Mat Sabu pula dengan rela hati amat suka menjadi jarum itu secara sedar. Beliau begitu bangga apabila jarum itu akan memberikan suntikan maut kepada orang Melayu. Mat Sabu tahu bahawa DAP adalah racun yang ada di dalam jarum itu dan Mat Sabu amat sedar akan perkara itu. Tetapi apakan daya Mat Sabu telah dibeli oleh DAP maka tak hairanlah perbelanjaan rawatannya ditanggung. Maka sebab itulah kalau kita tengok Mat sabu rela membuntuti Ambiga seorang India yang juga anti Melayu semasa perhimpunan Bersih tempohari. Sekarang Mat Sabu rela mengangkat darjat komunis pula. Komunis adalah pahlawan Negara dan pasukan polis Bukit Kepong adalah pengkhianat Negara. Ini adalah fakta sejarah yang baru ciptaan beliau. Syabas Mat Sabu!!

Mat Sabu secara sedar amat tahu tentang kesan yang akan berlaku apabila jarum maut itu disuntikkan kepada bangsa Melayu. Melayu akan menjadi lemah, berpecah belah lebih teruk dan akhirnya bangsa Melayu akan menjadi minoriti di dalam politik. Kuasa politik Melayu lemah dan akhirnya kuasa dan tampuk pemerintahan akan bertukar tangan. Apakah Mat Sabu akan menjadi Perdana Menteri jika orang Melayu bukan lagi dominan? Saya rasa bangsa lain pun akan merasa malu jika Mat Sabu yang menjadi Perdana Menteri. Tidak ada kualiti langsung
Saya harap Mat Sabu akan sedar bahawa sebenarnya dia sendiri akan turut terkorban jika jarum itu berjaya melakukan suntikan mautnya kerana Mat Sabu juga adalah orang Melayu. Janganlah ingat seronok sekejap sahaja tapi akhirnya kita hilang segalanya. Janganlah asyik bermimpi wahai Mat sabu, bukalah mata kamu dan jangan asyik memperlekehkan bangsa kamu sendiri.. Kamu tu bukannyaorang putih.. Jagalah perpaduan dan kekuatan bangsa Melayu kita.

Mukther Rizam Bin Ahmad
Ketua Penerangan
Perkasa Daerah LMS
29 Ogos, 2011

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PERKELAHIAN POLITIK BANGSA MELAYU SEMAKIN TENAT DAN NASIB MASA DEPAN ORANG MELAYU SEMAKIN MENUJU KE PENGHUJUNGNYA


Mungkin ramai yang sudah sedar bahawa perkelahian politik bangsa Melayu semakin parah dan seolah-olah tiada titik penyatuan yang akan berlaku. Orang Melayu dari lanskap politiknya telah berpecah kepada beberapa puak yang besar iaitu Umno, PAS, PKR dan lain-lain lagi. Itu tidak dikira dengan wujudnya beberapa parti baru seperti KITA dan sebagaimya.
Orang Melayu tidak sebijak bangsa Cina dan India dalam strategi perkelahian politik mereka. Orang Melayu berkelahi dengan “emosi” manakala bangsa lain berkelahi dengan “strategi”. Antara emosi dan strategi, sudah pastilah strategi yang akan menang. Emosi tidak lebih dari keinginan untuk membalas dendam dan melihat pihak yang lain jatuh tersungkur. Strategi boleh mencorak peperangan untuk mengkucar-kacirkan emosi. Terserlah sekarang bahawa bangsa Melayu terperangkap dalam peperangan emosi sehingga gagal untuk mengatasi strategi yang digunakan oleh pihak lain terutamanya DAP.
Sampai bila pun parti politik orang Melayu tidak akan dapat sokongan padu dari bangsanya sendiri. Semua parti politik Melayu penuh dengan keegoan dan tidak mahu bekorban untuk kepentingan ummah. Masing-masing tidak mahu mengalah kerana takut untuk berkongsi kuasa..Maklumlah apabila berkongsi maka habuan yang besar akan tinggal sedikit kerana terpaksa dibahagi-bahagikan.
Orang Melayu hari ini umpama ayam sabung yang sedang bertarung di tengah gelanggang dengan disaksikan oleh penonton-penonton Melayu dan bukan Melayu. Mana-mana ayam yang kalah akan dikorbankan manakala ayam laga yang menang akan digunakan untuk membelasah ayam laga yang lain. Masalahnya ialah ayam laga yang dibelasah dengan ayam laga yang membelasah adalah terdiri dari jenis ayam yang sama. Ironinya, Melayu akan digunakan untuk menghancurkan orang Melayu sendiri. Orang Melayu akan bertepuk tangan manakala orang lain akan tersenyum kepuasan. Bodohnya kita ini..Bodohnya kita ini!

Lihatlah bagaimana bangsa kita jauh ketinggalan dari sudut ekonomi.kalau dulu kita di tangga kedua kini kita entah di tangga yang ke berapa? Pencapaian akademik anak bangsa kita masih jauh ketinggalan. Bangsa kita masih asyik dengan keseronokan seperti dadah, rempit, bohsia, bohjan dan sebagainya. Kita masih menjuarai pusat serenti, penjara, rumah pemulihan akhlak dan bermacam-macam lagi. Kita masih lalok dengan semua ini. Bangsa lain terus mengambil ruang dan peluang. Setidak-tidaknya bangsa India sudah mula melahirkan satu professional dalam satu keluarga. Setidak-tidaknya bangsa India sudah menguasai perniagaan cuci kereta, bas kilang, bas pesiaran, kedai gunting rambut dan bermacam-macam lagi. Bangsa cina tak usah kita cakaplah, makin jauh ke depan! Apakah kita masih lagi mahu berkelahi sehingga kita hilang semuanya nanti?
Ingatlah semua pemimpin Melayu, politik sepatutnya digunakan untuk menolong bangsamu dan bukannya untuk menghancurkannya. Cukup-cukuplah berkelahi sesama kita. Kita sekarang ini sudah berada di penghujungnya. Kita tak akan mampu untuk bangun lagi jika kita terjatuh kali ini! Kita telah terperangkap dengan strategi kita sendiri. Kalau dahulu kita boleh nampak orang Melayu menjadi Tuan di buminya sendiri tetapi hari ini orang Melayu hanyalah sekadar penumpang. Kita terperangkap dengan strategi pemimpin kita sendiri. Kita bukan seperti dahulu lagi.
Hentikanlah segera pertelingkahan ini kalau masih sayangkan bangsamu. Fikirkanlah apa yang akan terjadi kepada anak kecilmu nanti. Apakah bangsa lain akan menumpahkan kasih sayang serta belas simpati kepada anak cucu kita itu? Jawapannya tidak!! Sedarlah sebelum terlambat!

Mukther Rizam Bin Ahmad
Ketua Penerangan
Perkasa Daerah LMS
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Somalia


Hari ini Umno berjihad lagi, bukan berjihad ala Pas yang jihad menentang ulil amri. Jihad Umno kali ini ialah membantu rakyat Somalia yang kini dalam kesusahan.

Lupakan hari raya, lupakan tanah air, lupakan lemang dan ketupat, tinggalkan keluarga semata-mata dengan satu tujuan.

Doa kami semoga rombongan Dato Aziz selamat pergi dan selamat kembali. Kepada rakan rakan bloggers yang turut sama, TM mendoakan anda sihat sepanjang misi. Banyakkan minum air, pakai topi keselamatan dan yang penting pakai talikeledar semasa dalam kenderaan.

Rakyat Malaysia sentiasa mendoakan keselamatan andam

Pengorbanan satu jihad, korban jihad anda syahid dan syahid tempatnya syurga. Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MAT SABU ADALAH PETUALANG BANGSA MELAYU


Mukhter
Ketua Penerangan Perkasa LMS Perak

Tiada apa yang perlu rakyat Malaysia terutamanya orang-orang Melayu di Malaysia perlu merasa pelik, hairan, sedih, marah atau takut dengan seorang manusia yang bernama Mohamed Sabu atau lebih dikenali dengan nama Mat Sabu. Bagi mereka yang mengikuti perkembangan politik tanah air, sudah mengenali beliau sejak dari dulu lagi. Orangnya suka bercakap ikut sedap mulut sahaja dan isi ceramah politiknya sarat dengan maki hamun serta lawak jenaka bodoh belaka. Namun apa yang hairan ialah, bagi pengikut fanatik PAS Mat Sabu adalah jagoan mereka di pentas ceramah. Namun bagi orang yang berfikiran matang serta mempunyai sedikit nilai ilmiah di dalam pemikiran mereka akan menolak orang seperti Mat Sabu ini. Malahan tidak salah kalau saya katakana bahawa orang seperti Mat Sabu ini sebenarnya telah memalukan PAS kerana peribadi serta tingkah laku beliau seikitpun tidak menunjukkan beliau berjuang untuk kepentingan ummah.

Kalau benar Mat Sabu berani untuk mengatakan bahawa pasukan keselamatan yang terkorban kerana mempertahankan serangan pengganas komunis di Bukit Kepong tidak layak di panggil pejuang, maka saya mencabar Mat Sabu supaya memanggil satu siri ceramah yang dihadiri oleh veteran keselamatan samada dari pihak polis atau tentera. Saya mencabar supaya Mat Sabu mengeluarkan kenyataan yang sedemikian rupa di hadapan mereka atau di hadapan waris mereka yang telah terkorban di dalam peristiwa tersebut. Kalau benar Mat Sabu berani, maka saya cabar beliau supaya melakukannya selepas Hari Raya Aidil Fitri ini dengan kadar secepat yang mungkin.

Semua rakyat Malaysia yang waras pemikirannya merasa amat jenaka sekali terhadap kenyataan seorang Timbalan Presiden PAS yang akan memperbetulkan fakta sejarah jika PKR dapat merampas Putrajaya. Sebenarnya tidak perlu kita semua menunggu saat itu kerana sekarangpun sudah banyak fakta sejarah yang telah diputarbelitkan oleh golongan seperti ini. Sebenarnya kalau kita lihat, bermula dari isu tangkap khalwat dahulu serta pembohongan kononnya beliau telah dilanggar oleh pihak polis semasa perhimpunan Bersih 2.0 yang lalu, tidak hairan bagi kita kenapa Mat Sabu sentiasa boleh bercakap bohong. Tidak hairan juga jika perkara yang sama boleh dilakukan di bulan Ramadhan yang mulia ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.