MISS NINA


Awal bulan ini, kami ada bising mengenai penglibatan Mizz Nina dalam acara-acara bertemakan arak seperti Arthur’s day, dan yang terbaru ialah H-Artistry 2010. Walaupun sudah ditegur secara terbuka oleh blog-blog hiburan yang lain, namun teguran kami seakan tidak diendahkan, apatah lagi dengan beberapa keping gambar yang membuktikan Mizz Nina berada di barisan hadapan sekali.

Kami bukanlah kepochi, cuma sebagai public figure, amatlah wajar kami menegur Mizz Nina yang semakin hari semakin popular, takut nanti demam arak pula melanda orang lain.

Kami pun tidak menuduh Mizz Nina minum arak, cuma apabila Mizz Nina berada di tempat tersebut, sedikit sebanyak akan menimbulkan spekulasi yang bukan-bukan. Akhir kata, semuanya terpulang kepada Mizz Nina, ambil kata-kata kami sebagai teguran sesama orang Islam.

Lagi gambar Mizz Nina & H-Artistry selepas ini.

Kredit Foto : Fanpage Fly FM

http://mynjayz.com/

 

Advertisements

Bantahan ceramah berunsur politik di KISDAR


 

KUALA KANGSAR , 9 Sept. : PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana Pusat Islam Kolej Islam Darul Ridzuan (KISDAR) telah menyalahgunakan program imarah masjid dengan mengadakan ceramah berunsur politik kepartian, fitnah dan fakta mengelirukan._

PAS Kuala Kangsar telah menerima aduan dan maklumat dari penduduk tempatan yang mengerjakan solat di masjid KISDAR bahawa program penghayatan ramadhan yang dianjurkan oleh Pusat Islam KISDAR pada hari Khamis 18 Ogos 2011 jam 5.00 petang telah dicemari dengan 2 slot ceramah politik kepartian, fitnah dan fakta mengelirukan.

Ceramah pertama bertajuk Ramadhan dan Kemerdekaan disampaikan oleh Ustaz Ismail Bin Anang, mantan Penyelaras Masjid Daerah Parit Buntar.

Ceramah kedua bertajuk Ramadhan dan Perpaduan disampaikan oleh Ustaz Abd Halim Tuah Bin Rahmat, Pegawai Khas YB Dato’ Ahmad Bin Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana ceramah yang bertajuk ramadhan dan kemerdekaan telah menjadi ceramah politik kepartian, menghentam dan memfitnah PAS dan PKR. Tindakan penceramah tersebut amat bercanggah dan membelakangi kehendak Tuanku Raja Muda Perak, Yang Teramat Mulia Raja Dr. Nazrin Shah yang mahukan masjid bebas dari unsur-unsur politik kepartian.

Ceramah yang dilengkapi dengan slide show selama satu setengah jam telah menjadi medan untuk menyerang PAS dan menuduh PAS menyemarakkan lagi perpecahan orang melayu. Penceramah berkenaan juga menuduh kerajaan Pakatan Rakyat sewaktu memerintah Perak selama 11 bulan telah menggunakan duit Kerajaan Negeri untuk disalurkan kepada kuil, tokong dan gereja.

Beliau tanpa rasa bersalah terus menyindir kerjasama PAS dan DAP. Tidakkah penceramah itu sedar bahawa beliau sedang berceramah di dalam masjid dan bukan di atas pentas politik. Kesucian masjid sebagai tempat ibadah dan kemuliaan ramadhan telah dicemari dengan ceramah yang berunsur politik kepartian yang melampau.

Penceramah berkenaan juga mengeluar satu fakta yang amat mengelirukan dan merupakan satu fitnah dan pembohongan yang jelas bilamana beliau mengatakan Hizbul Muslimin ada kaitan dengan komunis. Tidak dapat dipastikan apakah motif sebenar penceramah tersebut mengeluarkan kenyataan tersebut, tetapi yang nyata fakta itu merupakan tuduhan dan pembohongan yang jelas.

PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana sekali lagi kesucian masjid dan kemuliaan ramadhan dicemari dengan pembohongan tersebut. PAS Kuala Kangsar sama sekali tidak boleh menerima pembohongan fakta tersebut. Ia merupakan satu pembohongan sejarah yang nyata.

Penceramah kedua dengan tajuk ramadhan dan perpaduan dilihat cuba mengaitkan PAS dengan kumpulan Khawarij. Ceramah beliau memberi fokus kepada sejarah lahirnya kumpulan Khawarij dan bahaya kumpulan Khawarij terhadap perpaduan ummah.

Timbul persoalan dikalangan yang hadir, apakah kaitannya ceramah berkaitan kumpulan Khawarij dengan bulan ramadhan. Penceramah berkenaan dengan mudah telah meletakkan satu kayu ukur penentu atau standard bahawa mana-mana individu atau kumpulan yang menentang pemimpin Islam di Malaysia atau menentang kerajaan yang memerintah, maka individu atau kumpulan tersebut adalah kumpulan Khawarij.

Kenyataan tersebut jelas merupakan satu cubaan untuk mengaitkan PAS dengan kumpulan Khawarij. PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana penceramah tersebut telah menyampaikan ceramah yang mengelirukan, tidak cermat mengeluarkan hujah dan berniat jahat.

PAS Kuala Kangsar menyelar tindakan biadab UMNO kerana menggunakan masjid institusi pengajian tinggi sebagai tempat menyerang PAS dan melakukan kempen politik kepada pelajar-pelajar kolej. Tindakan tersebut jelas menggambarkan UMNO dalam keadaan terdesak sehingga sanggup mencemar kesucian masjid dan kemulian ramadhan demi untuk menjamin UMNO terus mendapat sokongan masyarakat.

PAS Kuala Kangsar meminta agar Pusat Islam KISDAR menjaga sensitiviti pelajar-pelajar dan penduduk tempatan yang mengerjakan solat di masjid KISDAR. Pelajar-pelajar KISDAR tidak hanya terdiri dari anak-anak orang UMNO tetapi anak-anak orang PAS juga ramai yang belajar di KISDAR.

Begitu juga penduduk tempatan tidak semua yang datang mengerjakan solat di masjid KISDAR adalah orang UMNO tetapi ramai juga orang PAS mengerjakan solat di masjid KISDAR. Adalah tidak wajar sama sekali masjid KISDAR dijadikan medan ceramah politik kepartian dan dijadikan pusat indoktrinisasi ideologi UMNO kepada para pelajar mahupun ahli jamaah masjid.

Oleh itu Pengarah Pusat Islam KISDAR Ustaz Amali Bin Ahmad Amhuri wajar dipersalahkan dan perlu bertanggungjawab kerana telah menyinggung perasaan dan mengguris hati ahli jamaah masjid. Sehubungan dengan itu PAS Kuala Kangsar mendesak agar Pusat Islam KISDAR segera memohon maaf kepada ahli jamaah masjid.

PAS Kuala Kangsar menasihati Pusat Islam KISDAR khususnya Pengarah Pusat Islam agar benar-benar memahami erti penghayatan ramadhan dan memahami peranan masjid. Adalah suatu yang menyedihkan Pusat Islam KISDAR yang ditadbir oleh golongan ilmuan dan cerdik pandai tetapi masih gagal memahami erti penghayatan ramadhan dan peranan masjid.

Insaflah di atas segala kerja buat yang telah dilakukan itu tiada mendatangkan sebarang faedah bahkan boleh merugikan ummah dan juga telah merosakkan reputasi dan nama baik KISDAR sebagai gedung ilmu dan pusat pengajian tinggi serta sebagai pusat melahirkan generasi yang cemerlang.

Dr. Raja Ahmad Al-Hiss

Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Kangsar

*Memorandum Bantahan ini telah disampaikan Kepada Y. Bhg. Prof. Dr. Jamil bin Hashim, Rektor Kolej Islam Darul Ridzuan, Kuala Kangsar melalui surat bertarikh 24 Ogos 2011

TM_Note

Kenapa Pemuda Pas Perak sibuk nak protes program tersebut. Dahulu semasa Pakatan Haram mentadbir Perak, KISDAR telah menjadi lokasi penting program Pas. Selain Pas ialah Ngo yang diwujudkan oleh Pas seperti JIM dan IKRAM telah menggunakan Kisdar untuk program mereka. Nama saja JIM dan Ikram tetapi mereka sebenarnya adalah Pas.

‘Saya Tak Akan Bunuh Diri Kerana Cinta’ – Marsha


Oleh FERIDE HIKMET ATAK

Marsha

PETALING JAYA: Penyanyi dan pelakon Marsha Milan Londoh, 28, tidak pernah terfikir untuk melakukan perbuatan bodoh iaitu membunuh diri hanya kerana putus cinta dengan menelan 30 biji pil seperti yang didakwa.

Marsha berkata, dia tidak menafikan percintaan dia dengan seorang lelaki berbangsa Melayu sebelum ini sering menghadapi masalah, tetapi hal tersebut dapat diselesaikan dengan baik.

“Hubungan cinta saya yang berusia dua tahun itu memang ada pasang surutnya. Tetapi di sini saya ingin jelaskan hubungan kami sudah putus beberapa minggu sebelum kejadian.

“Walau bagaimanapun, peristiwa itu bukan menjadi pendorong untuk saya melakukan perkara yang bodoh. Malah bekas teman lelaki saya itu telah melawat saya di hospital. Ia menunjukkan kami tiada masalah,” katanya pada majlis rumah terbuka anjuran syarikat rakaman Alibi Music, di Menara KLK, di sini, Rabu.

Pada 7 September lalu, Marsha dimasukkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini selepas dipercayai menelan 30 biji pil akibat putus cinta.

Bagaimanapun, Marsha menjelaskan dia ke PPUM setelah ditemui rebah di kawasan kondominium yang didiaminya di Jalan Klang Lama dekat sini akibat trauma selepas terlibat dengan satu kemalangan jalan raya. Sementara itu, ditanya adakah dia serik untuk bercinta lagi selepas melalui pelbagai dugaan dalam percintaan, Marsha berkata dia tidak pernah serik untuk menerima lelaki dalam hidupnya.

Dia turut mengakui pada ketika ini telah mengenali seorang lelaki tetapi belum sampai ke tahap untuk bercinta.

GBSB sepatutnya menghormati tuntutan Rozita Che Wan


Rozita Che Wan

Syarikat produksi Grand Brilliance Sdn Bhd (GBSB) akan mempertimbangkan segala tawaran berlakon terbitan syarikat itu terhadap aktres Rozita Che Wan,38, yang dikatakan mula meletakkan bayaran “tidak masuk akal”.

Ketua Produksi Drama & Filem, Primeworks Studios, Jalena Rejab berkata, pihaknya terkejut apabila Rozita menolak tawaran membintangi sebuah drama bersiri Goyang Syafiq… Jom Pi Cuti musim kedua yang telah dipersetujui selepas tidak berpuas hati dengan bayaran yang ditawarkan.

“Sebelum Rozita berangkat mengerjakan umrah pada Ramadan lalu, dia telah bersetuju untuk membintangi drama bersiri 13 episod terbitan GBSB termasuklah meminta pihak produksi mematuhi segala jadual penggambarannya.

“Sayang sekali selepas dia pulang mengerjakan umrah pada pertengahan bulan Ogos lalu, dia menolak tawaran yang diberikan dengan alasan bayaran yang diberikan tidak setimpal,” katanya.

Jelas Jalena, menjadi amalan bagi semua syarikat produksi di negara ini memberi bayaran di antara RM1,500 sehingga RM2,000 bagi setiap satu episod untuk artis “senior” seperti Rozita tetapi malang sekali pelakon itu telah menuntut bayaran yang berlebihan.

Katanya, Rozita minta dibayar sebanyak RM3,000 bagi setiap satu episod untuk drama berkenaan.

Apalah yang dikemut sangat oleh gergasi perfileman negara GBSB. Bagi saja lah 3 ribu satu episod, tak kan nak letak harga sama , bila industri nak maju juga keringat mereka diperah dan yang buat untung ialah syarikat. Rozita tu sudah glamour , ada kelas , mana boleh dapat upah ciput-ciput. Tak gitu?

Model ‘Heidi Klum’ Sebar Virus Di Internet


Heidi Klum

LONDON: Nama model Heidi Klum menduduki tempat pertama paling berbahaya di dunia maya apabila ia digunakan bagi mengaburi orang ramai dalam menyebarkan virus menerusi Internet.

Pengarah keselamatan web anti virus MCAfee, Paula Greve berkata selain Heidi Klum beberapa nama selebriti terkenal dunia lain merupakan antara nama berisiko diserang virus.

“Tahun ini lebih hebat di mana penggodam dan penyebar virus telah menggunakan nama-nama selebriti untuk menyebarkan virus mereka.

“Bagi sesiapa yang mencari nama-nama artis popular dunia ini di Internet akan berhadapan risiko besar untuk menyebabkan komputer dan alat-alat elektronik mereka mengalami masalah.

“Pengguna Internet diharap lebih berhati-hati dengan kandungan yang tersembunyi pada tautan nama-nama artis tersebut,” ujarnya seperti dipetik aceshowbiz.com.

Antara nama artis yang mempunyai risiko tinggi ialah Jessica Biel, Katherine Heigl, Justin Bieber, Lady Gaga dan pemain tenis, Maria Sharapova.

Pihak McAfee turut memberitahu risiko terbesar kepada mengguna yang mencari maklumat peribadi selebriti tersebut dan memuat turut gambar-gambar mereka.

Pengikut Tegar Hajjah Sitt Al-Wuzara Ditahan Penguatkuasa Singapura


Pengikut Tegar Hajjah Sitt Al-Wuzara Ditahan Penguatkuasa Singapura…

Muhammad Asysari Johann Bin Mohammed Asni Hasibuan budak biadap yang sebelum ini galak mencabar umat Islam dan menghina junjungan Nabi Muhammad S.A.W dilaporkan telah ditahan reman oleh pihak berkuasa Singapura.

Kini beruk ini berada di penjara untuk proses siasatan lanjut yang mana dilaporkan pihak berkuasa di sana ingin menjejaki beberapa lagi rakan beruk ini yang turut terlibat dalam menghina Islam di laman facebook mereka.
Kumpulan facebook AMS dilaporkan menafikan penahanan beruk ini dengan tujuan meredakan kegelisahan geng murtad mereka yang kini mula berada dalam ketakutan. Untuk yang tidak mengenali beruk dalam gambar di atas beliau merupakan pengikut tegar Hajjah Sitt Al-Wuzara yang secara terang menghina Islam malah beberapa pihak mula marah dengan tindakan yang sama sekali tidak boleh dimaafkan.

Antara petikan daripada laman facebook beruk ini :

Baca kembali artikel panas sepanjang Ramadhan lalu KLIK SINI  berhubung kewujudan kumpulan murtad yang turut disertai oleh beberapa pemimpin PR di Malaysia.
Manakala ada pihak yang cuba bunuh Hajjah Sitt Al-Wuzara pula saudara boleh KLIK SINI…
pejuangmelaka : Harap janganlah selisih dengan makhluk ALLAH Ni.. Semoga ALLAH menerima taubatnya .. InsyaALLAH

Tidak pernah berlaku sewaktu BN memerintah Selangor


HARAM !! PUSAT BELI BELAH D SELANGOR JUAL ANJING SECARA TERBUKA..!!

Sebagai satu negara Islam, Malaysia mementingkan sentimen agama dalam memastikan perpaduan terus terjalin diantara kaum. Perkara ini telah kita amalkan sejak dari dahulu lagi.
Perkembangan terkini politik sekarang jelas menunjukkan bahawa sentimen agama ini telah diletakkan di bahagian paling bawah oleh pembangkang Malaysia demi memastikan mereka terus relevan kepada bangsa mereka sendiri. Malangnya ada pihak yang dikatakan berjuangan atas nama Islam tetapi bersikap bacul kepada perkara-perkara yang membabitkan agam Islam. Mereka lebih suka menyalahkan pihak lain daripada menyatakan pendirian mereka bagi meyelamatkan survival politik mereka.
Ini adalah bukti terbaru betapa kerajaan DAP Selangor sudah semakin biadap dan kurang ajar dalam menjaga sentimen agama Islam.Gambar yang disertakan ini adalah bagaimana anjing yang dikategorikan haram oleh agama Islam dibenarkan dijual secara terbuka di pusat membeli belah.
Pusat membeli belah ini terletak di Parlimen anak kepada Karpal Singh iaitu Gobind Sing iaitu di Puchong. Pusat membeli belah ini terkenal dengan kunjungan daripada pelbagai agama dan bangsa sebagai tempat membeli belah ataupun beriadah bersama keluarga. Sizenya agak besar selepas kerja-kerja pembesaran selesai dilakukan baru-baru ini.
Pusat membeli-belah tersebut adalah IOI Mall yang terletak di Segitiga Emas Puchong yang menempatkan bermacam-macam jenis permis perniagaan. Tapak pameran anjing ini diletakkan di tingkat 3 kawasan Digital Mall iaitu tempat pelbagai jenis telefon bimbit dan komputer dijual. Laluan tersebut juga adalah laluan ke sebuah pusat bowling yang menjadi tempat ramai ahli keluarga beridah.
Tuan punya anjing bebas mendukung anjing seperti yang dipaparkan di dalam gambar dibawah. Dimanakah sentimen agama daripada pihak pengurusan IOI Mall. Mereka seolah-olah tidak mempedulikan lagi sentimen pengunjung-pengunjung beragama Islam. Adakah mereka mendapat tekanan daripada DAP yang mahu menjaga undi daripada bangsa Cina walaupun terpaksa mengorbankan perpaduan yang sedia ada.
Apa yang lebih menarik adalah tapak pameran anjing ini berada betul-betul dibawah ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri yang digantung oleh pihak pengurusan IOI Mall.
Pihak pengurusan wajib memohon maaf secara terbuka. Kerja-kerja menyamak perlu dibuat secara terbuka dan gambar tersebut diedarkan di dalam media masa dan juga dipintu masuk pusat membeli belah tersebut.
Andai pihak pengurusan gagal, kita sebagai orang Melayu yang beragama Islam perlu bersepakat untuk memboikot pusat membeli belah ini atas alasan tidak menghormati agama kita.
Masih banyak lagi pusat membeli belah yang boleh kita kunjungi dikawasan berhampiran. Kita boleh ke Subang Parade, Alamanda Shah Alam ataupun Sunway Pyramid.
Inilah sikap kurang ajar bangsa pendatang yang merasakan diri mereka sebagai tuan kepada tanah tumpah darah kita. Apabila mereka mempunyai kuasa mereka lupa asal usul nenek moyang mereka yang diterima seadanya suatu ketika dulu.