Corrupted project in Penang


Corrupted gov. Penang ring road sejauh 8.8 km for 4 billion (lebih kurang 500 juta sekilometer) as to compare smart tunnel just only 1.9 billion for 9.7 km.. Siapa cakap pakatan hanya ‘makan’ benda kecik2. Sekarang dah main billion2… Apa betul perkara ni? Cer cek..cer cek.. 😀

Pas perjuangkan Islam?


Sekarang d Penang semua tapak masjid ditukar nama kepada tapak rumah ibadat dan diletakkan di bawah Chiefd Minister Inc atau CMI yang pengerusinya ialah LGE – selamat maju jaya Melayu Penang

Pentas Pemmuda Ipoh Barat


Pentas Pemuda Ipoh Barat,Akan Bongkar Isu Semasa Pada 23hb Jumaat 8.45pm, Dewan Flat Jalan Ashby Ipoh Bersama2 Sdr Arman Azha (Naib Pengerusi Unit Pidato Pemuda BN Msia) Dan Sdr Hakim Hamzah (Ketua Penerangan Ipoh Barat). Sokongan Dan Kehadiran Tuan2 Amatlah Di Hargai. BN Pilihan Orang Muda.

-Armand Anak Perak-

Ceramah Bongkar di Bagan Serai


Ceramah Bongkar mlm ini 23/3 jam 9.00 malam diKg.Samagagah, Selinsing Bagan Serai, Perak. Penceramah : Sdr Lokman Noor Bin Adam. BB Pin : 2959AE97

Ceramah Perdana BERSATU SELAMATKAN AQIDAH UMAT ISLAM


PASTI HEBAT DAN GEMPAK!!!! Dijemput semua ramai2 ke Ceramah Perdana BERSATU SELAMATKAN AQIDAH UMAT ISLAM oleh YB Dato Dr Hassan Ali & Dr Riduan Tee pd 21 Mac (malam ini) 9.00 mlm di Arena Square, Jln Speedy Teluk Intan. Anjuran – Kesatuan Anak2 Muda Islam Perak. -218D4D34-

Tayangan Perdana Mengenai Palestine


Yayasan Bakti Gunung Kledang dengan Kerjasama Viva Palastine Malaysia hari ini akan mengadakan Tayangan Filem berkenaan negara Palastine pada 24 Mac jam 08:00 malam d Auditorium Jabatan Kebudayaan Dan Keseniaan Perak di Jalan Caldwell Ipoh .

PM turun padang ke Perak menandakan PRU semakin hampir


Pm program on the 17.03.12.
1. Meet the people at smk changkat beruas – 9.45am
2. Majlis mesra orang asli at padang TNB Batu 7, kuala woh, tapah – 12pm
3. Opens new school block of SJK C Wan Hwa 2, menglembu – 2.45pm
4. Meet the people at irc field buntong – 4pm
5. Dinner with chinese religious associations t smk yuk choy ipoh – 8.30pm

Ceramah kemunafikan Pakatan Haprak


Ceramah Bongkar malam ini 17/2 jam 9 mlm di Dewan Orang Ramai Alor Pongsu, Bagan Serai, Perak.Penceramah : Lokman Adam dan Dato’ Hisham Bin Mat Sahat. 28C19305

PAS Larut cari publisiti murah


Pas' Vigil' sama bangang dengan ortodok coptic

Pas Larut berjaya mencari penduduk miskin dalam ladang kelapa sawit di kawasan Larut. Berdasar maklumat menunjukkan penduduk ini berada di kawasan Pondok Tanjung kerana kawasan tersebut sahajalah yang mempunyai landasan keretapi.

Zaman dahulu hutan-hutan simpan Pondok Tanjung adalah kawasan penyembunyian atau telah melarikan diri dari masyarakat. Terdapat kes sumbang mahram, kes bersekedudukan tanpa nikah di kawasan lain dan apabila menjadi buah mulut orang mereka melarikan diri ke kawasan hutan untuk mengelakkan diri dari menjadi cemuhan masyarakat.

Mereka terus terabai dan menyisihkan diri dari segala aktiviti masyarakat.  Baguslah Pemuda Pas Larut berjaya masuk hutan dan mencari mereka. Kalau betul niat nak membantu silakan,

Akan tetapi tak perlulah memburuk-burukkan nama BN dalam masalah ini. Kalau nak bantu silakan, tak payah cari publisiti murahan.

EKSKLUSIF PARLIMEN LARUT: Parit Inilah Kami Mandi, Membasuh Dan Buang Air Besar

Pilu dan sedih apabila melihat keluarga ini, jalan untuk sampai ke rumah ini jauh kedalam. kami menulusuri jalan kampung dan akhirnya memasuki kawasan ladang kelapa sawit. nun jauh disudut ladang tersebut bersebelahan dengan laluan keretapi (tanah rizab) tinggallah 10 orang anak beranak ini.
Ketua keluarga, En. Othman Hussin, 54 tahun. sudah 38 tahun menetap disini. beliau bersama isteri, anak dan juga 4 orang cucunya melalui kehidupan ini yang tidak tahu penghujungnya. krew Teratak Kampung bersama Ustaz Mohd Akmal Kamaruddin meninjau bagi melihat keadaan keluarga ini dengan lebih dekat lagi.
En. Othman Hussin sudah tidak bekerja, dahulunya bekerja sebagai pengawal keselamatan. namun atas faktor kesihatan beliau terpaksa berhenti kerja. keluarga ini agak bernasib baik kerana ada lagi dua orang ahli keluarganya yang masih berkerja sebagai penjaga kebun limau berhampiran.
Keadaan sekitar rumah mereka amat menyedihkan, seumpama bermain pondok-pondok dizaman kecil. tetapi itulah realitinya kehidupan keluarga ini, hiba hati mengenangkan masih ada lagi kehidupan susah seperti ini sedangkan sudah 54 tahun negara mencapai kemerdekaan dan diwar-warkan sebagai negara maju.
Rumah ini tidak mempunyai bekalan air, oleh itu mereka terpaksa bergantung harap kepada air hujan dengan menadah besen di luar pondok, apabila air tersebut penuh. air itu dimasukkan pula kedalam tong-tong yang sedia ada. “macamana kalau nak mandi, basuh baju dan buang air” soal saya kepada En Othman. “tu…” Ya Allah terkejut sungguh. saya tak percaya dan menyoal sekali lagi. “takkan di situ pakcik?”. soal saya bersungguh-sungguh. “ye la… di parit ni lah kami mandi, basuh baju dan buang air besar”. “kan xdak dinding pakcik?, camner nak buang air besar”. soal saya lagi. “nak buat macamana…. itu jerr yang termampu”.
Sayu sungguh melihat keluarga ini, menurut En Othman. selama 38 tahun beliau duduk disini, beliau tidak pernah menerima sebarang bantuan atau sumbangan dari mana-mana pihak sedangkan menurut beberapa orang kampung, rumah tok ketua tak jauh pun dari situ.
Melihat 4 orang cucunya, terdetik bagaimanakah masa depan mereka. cucu sulungnya iaitu Rohayati, 13 tahun sudah tidak bersekolah kerana masalah kewangan. adiknya pula iaitu Durani 10 tahun seorang pelajar yang cerdik. mendapat tempat ke 5 dalam peperiksaan. sayu hati apabila mendengar beliau membaca Surah Al-Fatihah dan surah Al-Ikhlas. pelajar yang bijak seperti ini terabai kerana masalah kewangan. Durani juga difahamkan mengajar kakaknya tulisan dan ejaan Jawi.
Bekalan elektrik juga tidak ada di rumah ini, untuk memasak pula mereka terpaksa memasak di luar rumah. Sekiranya hujan barulah dapur gas digunakan untuk memasak. selain itu kawasan rumah tersebut selalu dilanda banjir.

 

Keadaan Luar Pondok yang didiami
Keadaan pondok dari jauh
Merenung masa depan
Ustaz Mohd Akmal melihat tong-tong yang telah diisi air hujan
inilah tong @ besen yang digunakan untuk menadah air hujan
keadaan dalam pondok
tempat tidur
Inilah parit yang digunakan untuk mandi, membasuh dan juga membuang air besar
dapur memasak
Adik Rohayati, 13 tahun yang sudah tidak bersekolah
Ustaz Mohd Akmal melihat keadaan ‘tandas’
bergambar kenangan bersama adik Durani, 10 tah

Orang Pas rembat bantuan wang RM 100.


Najib telah mengumumkan pemberian wang bantuan persekolahan kepada semua pelajar sekolah rendah dan menengah sebanyak RM 100 seorang murid.

Jika ibubapa yang mempunyai seorangan pelajar, pemberian RM 100 tidak membawa makna besar bagi mereka. tetapi pertemuan TM dengan beberapa ibu bapa yang mempunyai empat, lima  dan tujuh orang, mereka berasa sangat berterima kasih kepada pemberian tersebut.

Bagaimanapun orang Pas yang mengutuk bajet Najib , kononnya bajet pilihanraya pun dengan muka tak malu datang ke sekolah-sekolah untuk mengambil wang tersebut.

Tadi TM mendapat maklumat bahawa  Ustaz Osman Noh, bekas tentera dan imam masjid Kampung Expo yang kuat mengutuk kerajaan pun ambil duit tersebut, dia mewakilkan isterinya untuk mengambil wang tersebut.

Wah! Boleh pulak. tak malu kah terima wang daripada kerajaan yang memerintah secara zalim dan menipu rakyat. Tidak kah wang yang diperoleh oleh kerajaan zalim itu sah dari segi ugama menurut Pas. Kalau sumber wang kerajaan zalim datang dari sumber haram maka orang Pas tak layak menerima wang tersebut.

Bahkan seorang pemimpin Pas pernah menjatuhkan hukum HARAM sebarang bentuk bantuan kerajaan BN.  Menurut kenyataan wang yang tidak dituntut dalam masa 14 hari, hendaklah dikembalikan kepada kerajaan.

Bayangkan sebuah sekolah yang mempunyai pelajar dari tahun 1 hingga tahun 5 dan tingkatan 1 hingga tingkatan 4 semuanya layak menerima RM 100 seorang.

Jika sebuah sekolah mempunyai 1000 orang maka RM 100 ribu diperuntukkan . Itu baru satu sekolah. Bayangkan berapa banyak jumlahnya untuk  5.5 juta  pelajar yang layak ?

‘‘Ia akan diagihkan kepada 5,532,650 pelajar atau ibu bapa mereka yang terdiri daripada 5,061,574 pelajar sekolah kebangsaan dan bantuan kerajaan, sekolah agama rakyat dan negeri (313,373), sekolah persendirian (125,465) dan Maktab Sains Mara dan Maktab Tentera Diraja (32,238),” 

So, Kepada puak-puak pembangkang yang muka tak malu, kena sibuk datang ambil wang dan tengking-tengking guru-guru kerana lambat memberi wang, marah sebab kerana beratur naik pentas untuk menerima wang daripada Guru Besar.

Wahai ustaz OsmanNoh…..kembalikan wang tersebut….tak malu kah?

 

 

 

 

Police probe teenagers allegedly linked to secret societies


IPOH: A group of 33 teenagers and seven women arrested at a resort in Teluk Batik on Sunday on suspicion of having links with secret societies were caught in Tapah last month, police said yesterday.

Perak police chief Datuk Shukri Dahalan said the teenagers were 17-year-old Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) students.

He said the group, known as “Genki Seven Malaysia”, gathered with their friends by communicating through the Internet and involved members from Kuala Lumpur, Kuantan, Terengganu, Penang and Perak.

“Police took statements from them, including from the individuals believed to be recruiting new members, before they were released on police bail,” he told reporters after attending the Perak police chiefs monthly gathering, here. — Bernama

Bantuan RM 100 kepada pelajar sekolah sudah bermula.


Hari ini bertempat di SMK Convent Ipoh penyampaian wang yang diumumkan dalam bajet telah pun dimulakan hari ini di Perak. Penyampaian wang bantuan tersebut disampaikan oleh pihak sekolah sendiri.

Pihak pentadbiran mengucapkan berbanyak terima kasih kerana kerajaan Barisan Nasional yang memberi bantuan tersebut, walaupun ia kecil tetapi ia amat bermakna kepada mereka. Sekurang-kurangnya dapat juga membeli pakaian atau kelengkapan sekolah pada tahun baru.

Untuk butiran lanjut sila ke laman ini [ KLIK DI SINI ]

MPT perang sampah hari ini.


kotor , busuk dan menjijikkan

 

Lori baru tetapi busuk

 

 

Sebelum kompres pilih dulu barang yang boleh kitar semula dan sumbat dalam guni.

Terima kasih kepada YDP Majlis Perbandaran Taiping yang baru, Nampaknya Taiping akan bertambah bersih dan cantik. Cuma nya YDP kena fokus tentang kebersihan lori sampah. Pastikan lori dicuci setiap hari dan elakkan daripada guni yang disangkut dibelakang lori seperti gambar di atas sekali.

Rakyat Perak Wajib Tolak DAP..


SHARE THIS
  • Add to Delicious
  • Share on FriendFeed
  • Digg
  • submit to reddit
TAGS

Penduduk di negeri ini sudah tentu amat arif tentang belang sebenar parti yang bergelar DAP. Biarpun hanya sebelas bulan sahaja DAP berkuasa di Perak selepas PRU12, kezaliman serta penindasan yang mereka lakukan amat terserlah terhadap rakyat bawahan.

Pada mata kasar, pemerintahan Pakatan Rakyat di Perak dahulu adalah dibawah Menteri Besar dari parti PAS iaitu Nizar Jamaluddin, tetapi ramai yang sudah sedia maklum yang Nizar hanyalah proksi kepada Nga dan Ngeh dari DAP. Sebab itulah selama 11 bulan Pakatan berkuasa, DAP lah yang menjadi pembuat keputusan.

Mujurlah segala strategi serta taktik puak-puak ini dikesan awal oleh rakyat. Dan Tuhan pun tidak merestui pentadbiran mereka apabila Pakatan dibenarkan berkuasa tak sampai pun setahun di negeri yang terkenal dengan bijih pada suatu ketika dahulu ini.

Apa yang hendak diharapkan pada PAS yang dikemudi oleh Nizar serta konco-konconya di Perak? Lihat saja bagaimana PAS secara terbuka menyokong perjuangan komunis serta menghina pasukan keselamatan negara. Bukankah komunis itu sendiri amat sinonim jika dikaitkan dengan DAP?

Demi untuk mencari sokongan DAP, PAS Perak sanggup mengagung-agungkan dasar komunis yang dibawa oleh Parti DAP. Mereka secara sewenang-wenangnya memperlekehkan jasa pihak Polis dan Tentera yang memperjuangkan kemerdekaan negara. Setiap titik peluh dan juga darah para prajurit kita langsung tak bernilai dimata mereka kerana didakwa sebagai talibarut British.

Itulah PAS.., apa yang boleh diharapkan kepada parti yang sekarang menjadi kuda tunggangan kafir ini? Dengan kerjasama bersama PAS, DAP menjadi semakin berani mempertikaikan hak serta budaya melayu di Malaysia. Ingat tak lagi bagaimana DAP mempermainkan Quran serta menghina Raja-raja melayu? Ingat tak bagaimana wakil-wakil PAS menyokong kroni mereka tersebut?

DAP juga telah mempergunakan PAS untuk menarik sokongan rakyat supaya membenci kerajaan. Apa yang dilakukan oleh kerajaan didalam menjaga kebajikan rakyat, semuanya ditohmah dan dicemuh oleh PAS melalui ceramah-ceramah mereka. Tetapi adakah PAS peduli akan nasib orang melayu yang ditindas oleh DAP di P.Pinang dan negeri-negeri lain?

DAP mengatur solidariti anak muda yang dimomokkan dengan dakwaan bahawa kerajaan Barisan Nasional adalah korup dan zalim. Acara-acara tunjuk perasaan seperti BERSIH dan juga Festival Seksualiti Merdeka dilancarkan bagi menyemai ketidakpuasan hati rakyat terhadap sistem yang sedia ada.

Tapi benarkah kerajaan Barisan Nasional seteruk itu? Sejarah 50 tahun berkhidmat kepada rakyat telah membuktikan betapa efisyennya sistem pemerintahan Barisan Nasional di Malaysia. Hanya DAP serta beberapa parti pembangkang saja yang tak mahu mengakui keberkesanan pimpinan kerajaan khususnya di Perak ini.

Untuk mencari ketidakmampuan Pakatan khususnya DAP mentadbir amatlah mudah. Lihat sahaja dibeberapa negeri yang dikuasai mereka selepas PRU12 dahulu dan cuba amati apa yang dirungutkan oleh rakyat dinegeri-negeri tersebut. Ia jelas membuktikan bahawa Pakatan hanya tahu berjanji tetapi amat culas untuk menunaikannya.

Semua isu yang timbul sejak kebelakangan ini telah menyebabkan rakyat semakin memberi sokongan kepada pihak pemerintah. Rakyat juga secara jelas mula menolak perjuangan untuk menukar kerajaan yang dibawa oleh Pakatan pembangkang. Inilah signifikasi bahawa Pakatan akan hancur pada Pilihanraya umum yang akan datang.

Rakyat sebenarnya sudah muak dengan politik kotor Pakatan pembangkang itu semua. Tiada keraguan lagi bahawa rakyat akan menguburkan cara politik jijik Pakatan yang tidak mendatangkan hasil kepada rakyat tersebut. Rakyat mahukan negara yang aman serta tenteram, bukannya negara yang dipenuhi demonstrasi haram!

PERAK TODAY

 

‘Typhoons’ fly in


BUTTERWORTH – The Eurofighter Typhoon, rumoured to be one of the potential replacements for the MiG-29N fighter, made its presence during the Five-Power Defence Agreement (FPDA) defence ministers’ visit to the Royal Malaysian Air Force (RMAF) airbase here yesterday.

The Typhoons, one of the most advanced multirole combat aircraft, made a fly-by during the visit by the defence ministers from Malaysia, Singapore, the United Kingdom, Australia and New Zealand.

Their visit was part of the ongoing 40th FPDA anniversary celebrations being held in Singapore, where the Typhoons took part in joint exercises involving the five nations.

Defence minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said the trip was to mark a significant milestone in the defence pact, formed in 1971, where the RMAF Butterworth airbase was made the headquarters for the FPDA integrated area defence system.

Present were the United Kingdom secretary of defence, Phillip Hammond, defence ministers Stephen Smith (Australia), Dr Wayne Mapp (New Zealand) and Dr Ng Eng Hen (Singapore).

He said Malaysia and its partners in the pact had agreed to continue working on military assets modernisation for the next 10 to 20 years.

He said the five nations had also reached a consensus to work on non-traditional matters, such as tackling issues pertaining to sea robbery, piracy and cyber threats, as well as humanitarian and disaster relief efforts.

“We are overwhelmed by the members’ pledge to ensure that FPDA remains relevant in decades to come.”

The three-week joint military exercise in Singapore involved 4,000 personnel, 68 aircraft, 18 ships and two submarines from the FPDA members.

In July, he was quoted as saying that the Defence Ministry was evaluating the Eurofighter Typhoon as a potential replacement for the RMAF’s ageing MiG-29N.

The Typhoon, developed by the Eurofighter consortium, was estimated to cost about RM3 billion per aircraft. Other than the Typhoon, other possible candidates were Sukhoi Su-35, F/A-18E/F Super Hornet and JAS-39 Gripen.

Apa motif Pegawai Jabatan Perhutanan Perak bawa senjata untuk berbincang dengan Orang Asli


Kerajaan negeri dibawah pentadbiran Barisan Nasional tidak habis-habis melaksanakan agenda pembangunan yang mampu membela nasib rakyat pelbagai kaum termasuk masyarakat Orang Asli.

Namun sekiranya wujud agensi-agensi kerajaan yang bertindak bertentangan dengan usaha itu maka tidak hairanlah rakyat merasakan mereka tertipu dengan setiap agenda yang telah direncanakan itu. Akhirnya kesalahan itu ditanggung oleh pemimpin negeri.

Jika sebelum ini, PerakToday memaparkan perihal seorang ahli DAP yang menceroboh tanah milik penduduk di Chenderiang, kali ini kes yang hampir sama berlaku kepada masyarakat Orang Asli di Langkap.

Apa yang lebih memalukan pencerobohan tanah Hutan Simpan Chikus berkeluasan beribu-ribu hektar itu bukan dilakukan oleh orang luar sebaliknya didalangi pegawai Jabatan Perhutanan.

Menurut Tok Batin Kampung Palawan Chikus, Apong Bahel, penduduk kampung itu telah dihalang dari menjalankan aktiviti pertanian sedangakan tanah itu adalah milik kerajaan negeri untuk masyarakat orang asli bercucuk tanam.

Ketika penduduk kampung berkenaan cuba berbincang dengan Jabatan Perhutanan Negeri,  agensi itu melayan mereka dengan teruk sekali malah berkelakuan seperti ‘Gengster’ dengan diiringi pihak keselamatan bersenjatakan senapang dan gari.

Secara logiknya, adakah masyarakat Orang Asli berkenaan adalah tergolongan dalam kumpulan penjenayah atau pemberontak yang memerlukan pihak Jabatan Perhutanan membawa pihak keselamatan dan bersenjata api.

Sudah lah merompak harta kerajaan yang diusahakan masyarakat Orang Asli, bertindak pula seperti merekalah yang berkuasa.

Mana-mana manusia pun akan berasa takut apabila mereka diacukan dengan senjata api dan tindakan Jabatan Perhutanan itu membuatkan mereka terasa seolah-olah telah melakukan kesalahan terlalu besar.

“Kami berasa kecewa apabila melihat dorang datang dengan membawa senjata api kan datang ke kampung kami, kami rasa terkilan la..sebab tiap kali kami meeting kami tak pernah buat macam itu kan.

“Dalam perbincangan itu, pihak jabatan memaklumkan bahawa aktiviti yang dijalankan masyarakat orang Asli di kawasan  tersebut menyalahi undang-undang. Malah, sumber-sumber pertanian yang diusahakan mereka turut dimusnahkan.

Namun apa yang peliknya, jika ia menyalahi undang-undang, mengapa pula ada pihak tertentu diberi kebenaran oleh Jabatan Perhutanan untuk meneroka kawasan tersebut.

Maka jelas disini, wujudnya kumpulan-kumpulan mafia dalam Jabatan Perhutanan Negeri yang sewenang-wenangnya menindas golongan Orang Asli di Perak dan sikap mereka ini dilihat semakin melampaui batas.

Kes ini telah pun dimaklumkan kepada kepimpinan tertinggi kerajaan Perak memalui Adun Sungai Manik, Dato’ Zainol Padzi Paharuddin

Menurut Zainol, sebelum ini beliau pernah mencadangkan kawasan tersebut kepada Yayasan Bina Upaya (YBU) untuk diambil alih dan diberikan kepada golongan memerlukan termasuk masyarakat Orang Asli.

Namun, Jabatan Perhutanan membantah dengan alasan kajian dan penanaman semula akan dilakukan di situ.

“Jadi kita nak lihat kewajaran, tidak mahu nanti dikatakan kerajaan bersikap tidak adil untuk lain-lain orang Asli dan sebagainya..tetapi realitinya bukan kerajaan yang mengambil tindakan begitu tetapi realiti nya mungkin prosedur jabatan dan sebagainya.

PerakToday akan cuba mendapatkan maklum balas dari Jabatan Perhutanan Negeri berkaitan kes ini.

IPOH, 28 Okt (Bernama) — Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menyifatkan penerokaan haram Hutan Simpan Kekal Chikus di Langkap, Teluk Intan sebagai serius dan percaya perbuatan tidak bertanggungjawab itu didalangi sindiket.

Beliau berkata lawatan yang dilakukan oleh anggota exco Datuk Zainol Padzi Paharuddin ke kawasan hutan itu bersama penduduk Orang Asli Kampung Palawan Rabu lepas adalah mewakili kerajaan negeri bagi melihat sendiri isu itu.

“Saya kini menunggu laporan dari beliau (Zainol) dan akan membuat keputusan selepas menerimanya…saya tidak menafikan perkara ini melibatkan sindiket,” katanya kepada pemberita di pejabatnya Jumaat.

Zainol Padzi selepas lawatan itu menyatakan kegiatan penerokaan tanah secara haram hutan berkenaan membabitkan penanaman kelapa sawit dan tanaman kontan seperti betik, limau kasturi, limau nipis dan jambu batu.

Kawasan hutan simpan itu seluas lebih 2,500 hektar.

Bantahan ceramah berunsur politik di KISDAR


 

KUALA KANGSAR , 9 Sept. : PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana Pusat Islam Kolej Islam Darul Ridzuan (KISDAR) telah menyalahgunakan program imarah masjid dengan mengadakan ceramah berunsur politik kepartian, fitnah dan fakta mengelirukan._

PAS Kuala Kangsar telah menerima aduan dan maklumat dari penduduk tempatan yang mengerjakan solat di masjid KISDAR bahawa program penghayatan ramadhan yang dianjurkan oleh Pusat Islam KISDAR pada hari Khamis 18 Ogos 2011 jam 5.00 petang telah dicemari dengan 2 slot ceramah politik kepartian, fitnah dan fakta mengelirukan.

Ceramah pertama bertajuk Ramadhan dan Kemerdekaan disampaikan oleh Ustaz Ismail Bin Anang, mantan Penyelaras Masjid Daerah Parit Buntar.

Ceramah kedua bertajuk Ramadhan dan Perpaduan disampaikan oleh Ustaz Abd Halim Tuah Bin Rahmat, Pegawai Khas YB Dato’ Ahmad Bin Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana ceramah yang bertajuk ramadhan dan kemerdekaan telah menjadi ceramah politik kepartian, menghentam dan memfitnah PAS dan PKR. Tindakan penceramah tersebut amat bercanggah dan membelakangi kehendak Tuanku Raja Muda Perak, Yang Teramat Mulia Raja Dr. Nazrin Shah yang mahukan masjid bebas dari unsur-unsur politik kepartian.

Ceramah yang dilengkapi dengan slide show selama satu setengah jam telah menjadi medan untuk menyerang PAS dan menuduh PAS menyemarakkan lagi perpecahan orang melayu. Penceramah berkenaan juga menuduh kerajaan Pakatan Rakyat sewaktu memerintah Perak selama 11 bulan telah menggunakan duit Kerajaan Negeri untuk disalurkan kepada kuil, tokong dan gereja.

Beliau tanpa rasa bersalah terus menyindir kerjasama PAS dan DAP. Tidakkah penceramah itu sedar bahawa beliau sedang berceramah di dalam masjid dan bukan di atas pentas politik. Kesucian masjid sebagai tempat ibadah dan kemuliaan ramadhan telah dicemari dengan ceramah yang berunsur politik kepartian yang melampau.

Penceramah berkenaan juga mengeluar satu fakta yang amat mengelirukan dan merupakan satu fitnah dan pembohongan yang jelas bilamana beliau mengatakan Hizbul Muslimin ada kaitan dengan komunis. Tidak dapat dipastikan apakah motif sebenar penceramah tersebut mengeluarkan kenyataan tersebut, tetapi yang nyata fakta itu merupakan tuduhan dan pembohongan yang jelas.

PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana sekali lagi kesucian masjid dan kemuliaan ramadhan dicemari dengan pembohongan tersebut. PAS Kuala Kangsar sama sekali tidak boleh menerima pembohongan fakta tersebut. Ia merupakan satu pembohongan sejarah yang nyata.

Penceramah kedua dengan tajuk ramadhan dan perpaduan dilihat cuba mengaitkan PAS dengan kumpulan Khawarij. Ceramah beliau memberi fokus kepada sejarah lahirnya kumpulan Khawarij dan bahaya kumpulan Khawarij terhadap perpaduan ummah.

Timbul persoalan dikalangan yang hadir, apakah kaitannya ceramah berkaitan kumpulan Khawarij dengan bulan ramadhan. Penceramah berkenaan dengan mudah telah meletakkan satu kayu ukur penentu atau standard bahawa mana-mana individu atau kumpulan yang menentang pemimpin Islam di Malaysia atau menentang kerajaan yang memerintah, maka individu atau kumpulan tersebut adalah kumpulan Khawarij.

Kenyataan tersebut jelas merupakan satu cubaan untuk mengaitkan PAS dengan kumpulan Khawarij. PAS Kuala Kangsar merasa amat kesal dan dukacita kerana penceramah tersebut telah menyampaikan ceramah yang mengelirukan, tidak cermat mengeluarkan hujah dan berniat jahat.

PAS Kuala Kangsar menyelar tindakan biadab UMNO kerana menggunakan masjid institusi pengajian tinggi sebagai tempat menyerang PAS dan melakukan kempen politik kepada pelajar-pelajar kolej. Tindakan tersebut jelas menggambarkan UMNO dalam keadaan terdesak sehingga sanggup mencemar kesucian masjid dan kemulian ramadhan demi untuk menjamin UMNO terus mendapat sokongan masyarakat.

PAS Kuala Kangsar meminta agar Pusat Islam KISDAR menjaga sensitiviti pelajar-pelajar dan penduduk tempatan yang mengerjakan solat di masjid KISDAR. Pelajar-pelajar KISDAR tidak hanya terdiri dari anak-anak orang UMNO tetapi anak-anak orang PAS juga ramai yang belajar di KISDAR.

Begitu juga penduduk tempatan tidak semua yang datang mengerjakan solat di masjid KISDAR adalah orang UMNO tetapi ramai juga orang PAS mengerjakan solat di masjid KISDAR. Adalah tidak wajar sama sekali masjid KISDAR dijadikan medan ceramah politik kepartian dan dijadikan pusat indoktrinisasi ideologi UMNO kepada para pelajar mahupun ahli jamaah masjid.

Oleh itu Pengarah Pusat Islam KISDAR Ustaz Amali Bin Ahmad Amhuri wajar dipersalahkan dan perlu bertanggungjawab kerana telah menyinggung perasaan dan mengguris hati ahli jamaah masjid. Sehubungan dengan itu PAS Kuala Kangsar mendesak agar Pusat Islam KISDAR segera memohon maaf kepada ahli jamaah masjid.

PAS Kuala Kangsar menasihati Pusat Islam KISDAR khususnya Pengarah Pusat Islam agar benar-benar memahami erti penghayatan ramadhan dan memahami peranan masjid. Adalah suatu yang menyedihkan Pusat Islam KISDAR yang ditadbir oleh golongan ilmuan dan cerdik pandai tetapi masih gagal memahami erti penghayatan ramadhan dan peranan masjid.

Insaflah di atas segala kerja buat yang telah dilakukan itu tiada mendatangkan sebarang faedah bahkan boleh merugikan ummah dan juga telah merosakkan reputasi dan nama baik KISDAR sebagai gedung ilmu dan pusat pengajian tinggi serta sebagai pusat melahirkan generasi yang cemerlang.

Dr. Raja Ahmad Al-Hiss

Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Kangsar

*Memorandum Bantahan ini telah disampaikan Kepada Y. Bhg. Prof. Dr. Jamil bin Hashim, Rektor Kolej Islam Darul Ridzuan, Kuala Kangsar melalui surat bertarikh 24 Ogos 2011

TM_Note

Kenapa Pemuda Pas Perak sibuk nak protes program tersebut. Dahulu semasa Pakatan Haram mentadbir Perak, KISDAR telah menjadi lokasi penting program Pas. Selain Pas ialah Ngo yang diwujudkan oleh Pas seperti JIM dan IKRAM telah menggunakan Kisdar untuk program mereka. Nama saja JIM dan Ikram tetapi mereka sebenarnya adalah Pas.

Ajaran sesat Hassan Jonit kembali aktif, Jakim sedia bantu Jais


September 11, 2011

 

YAN, 11 Sept — Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan bekerjasama dengan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) bagi memantau serta membanteras Ajaran Ilmu Hakikat Hassan Jonit yang dipercayai kini kembali aktif di negeri itu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom (gambar) berkata Jakim akan memantau perkembangan ajaran sesat itu bagi membolehkan tindakan secara kolektif dapat diambil bagi menyekat aktiviti itu dari merebak ke seluruh negara.

Dipetik Bernama Online, katanya, Jakim akan sentiasa berganding bahu bersama dengan Majlis Agama Negeri di seluruh negara bagi membanteras segala ajaran sesat yang berkembang di negara ini.

Beliau mengulas laporan media mengenai Ajaran Ilmu Hakikat Hassan Jonit yang disahkan menyimpang daripada ajaran agama Islam yang sebenar oleh Jawatankuasa Perunding Hukum Fatwa Negeri Selangor pada 1998 dikesan kembali aktif.

Laporan berkenaan mengatakan ajaran sesat itu telah dikembangkan semula oleh anggota keluarga salah seorang pengikut kanan Hassan yang meninggal dunia beberapa tahun lalu dan kini markas utama kumpulan itu terletak di Kampung Melayu, Batu Arang Rawang yang diketuai menantu kepada orang kanan Hassan terbabit.

Jamil Khir berkata berdasarkan maklumat awal yang diterimanya daripada Jais, terdapat tanda menunjukkan bahawa ada dua kelompok ingin menghidupkan kembali ajaran berkenaan dan Jais sedang giat menjalankan siasatan terperinci.

Koh Tsu Koon vs Zahrain


Gerakan Perlu Kepimpinan Baru Jika Mahu Rampas Pulau Pinang – Zahrain

PETALING JAYA, 11 Ogos (Bernama) — Parti Gerakan perlu menukar kepimpinannya dengan menonjolkan muka baru jika mereka serius mahu merampas kembali Pulau Pinang daripada pihak pembangkang, kata seorang Anggota Parlimen bebas negeri itu.

Anggota Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim berkata jika Barisan Nasional (BN) mahu mengambil balik Pulau Pinang, Gerakan perlu tonjolkan seorang pemimpin baru yang boleh diterima oleh rakyat dan pemimpin berkaliber bagi mencabar kepimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng.

“Mungkin pemimpin seperti (Presiden Gerakan) Tan Sri Dr Koh Tsu Koon sudah tidak relevan lagi untuk memimpin Gerakan di Pulau Pinang memandangkan rakyat sudah menolak beliau sejak (pilihan raya umum) 2008,” katanya kepada pada sidang berita di sini Khamis.

“(Bahkan) ramai pemimpin di akar umbi sendiri menolak kepimpinan Dr Koh dan menganggap beliau sudah tidak boleh memimpin, ibarat kata orang putih he has overstayed,” katanya.

Katanya Dr Koh kini dilihat sebagai liabiliti kepada parti dan jika beliau terus dikekalkan, ini bermakna Gerakan tidak mendengar rintihan rakyat yang mahukan perubahan.

Zaharin berkata BN perlu menonjolkan kepimpinan baru bagi mengelakkan Ketua Menteri Pulau Pinang itu membina’dinasti Lim’ di Pulau Mutiara, terutama ketika rakyat Pulau Pinang mahukan kepimpinan baru memandangkan mereka kini di dalam dilema akibat kepimpinan DAP yang didakwa bersikap zalim, tidak adil dan banyak melakukan pembohongan.

Beliau berkata tanpa pemimpin berkaliber daripada BN, Lim akan sentiasa merasa selesa dan tidak mempunyai lawan sebenar dalam mentadbir negeri itu.

“Kita mahu pemimpin yang boleh beri harapan ke tahap yang kita kehendaki iaitu menjadikan negeri ini kembali maju dengan sumber-sumber sedia ada, bukan cara pimpinan sekarang yang hanya menumpang kemajuan kerajaan sebelum ini,” katanya.

Ketika ditanya sama ada beliau mempunyai nama-nama pemimpin yang berkaliber untuk dijadikan calon sebagai Ketua Menteri, beliau berkata ada ramai dan terdiri daripada pelbagai kaum.

Tsu Koon Bidas Pihak Pertikai Kewibawaannya Pimpin Gerakan

KUALA LUMPUR, 12 Ogos (Bernama) — Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon hari ini membidas tindakan sesetengah pihak yang mempertikaikan kewibawaannya memimpin parti itu dan keupayaannya merampas semula Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang.

Sebaliknya kata Dr Koh, ‘serangan’ terhadap kepimpinan beliau itu didalangi pihak tertentu yang cuba mensabotaj Gerakan dan juga Barisan Nasional (BN) dalam usaha parti menawan semula Pulau Pinang daripada pakatan pembangkang.

“Kita tahu siapa jadi dalang kerana siapa makan cabai dia akan terasa pedasnya. Saya tidak akan cakap apa-apa, biar tok dalang muncul sendiri jika dia mahu…apa yang penting kita tahu siapa di sebalik semua ini,” katanya di sini.

Beliau mengadakan sidang media bagi menjawab dakwaan beberapa individu termasuk bekas pemimpin Gerakan sendiri yang dilapor berkata parti itu perlu menyingkirkan pemimpin lapuk termasuk presidennya jika benar-benar mahu menawan kembali Pulau Pinang.

Mengulas lanjut, Dr Koh berkata dakwaan individu berkenaan tidak munasabah memandangkan sepanjang 18 tahun beliau meneraju Pulau Pinang sebagai ketua menteri, pembangunan dan kemajuan negeri itu meningkat daripada semua segi.

Misalnya kata beliau, pelaburan dalam bidang pembuatan meningkat sebanyak RM40 bilion bagi tempoh 2000 hingga 2008 berbanding RM20 bilion bagi tempoh 1990 hingga 1999.

Dr Koh yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri turut menegaskan tidak akan berdiam diri jika terus ‘diserang’.

“…kita senyap kerana menumpukan perhatian pada usaha memulihkan ekonomi dan membantu masyarakat harmoni serta memperbaiki sistem politik dalam sistem pilihan raya umum, sekiranya ada serangan lagi kami akan serang balik, tidak akan berdiam diri,” katanya.

Sejak kebelakangan ini, Dr Koh menjadi sasaran beberapa pihak termasuk bekas naib presiden Gerakan Huan Cheng Guan, Presiden Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang Tan Sri Tan Kok Ping, serta Anggota Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim yang berpandangan Gerakan perlu merombak semula kepimpinan parti jika mahu memastikan Pulau Pinang kembali ke tangan BN pada pilihan raya umum akan datang.

Masing-masing juga berpandangan pemimpin Gerakan sedia ada sudah tidak relevan selain tidak melakukan apa-apa perubahan sepanjang meneraju parti itu.

PERKASA PERAK


PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA PERAK NEGERI PERAK 
AKAN 
MENGADAKAN PROGRAM : 
MELAYU BANGKIT DIPASIR SALAK . 
TARIKH 26 FEB 2011 . 
TEMPAT PULAU TOK SAGOR PASIR SALAK . 
MASA JAM 0300 PTG 
(ACARA BERMULA DARI SEBELAH PAGI ) 
TOKOH YANG DIUNDANG : 
YANG AMAT BERBAHAGIA TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD . 
SEMUA UMAT MELAYU ISLAM DIJEMPUT HADIR.
DRP  
PERKASA LMS

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Previous Older Entries